اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

در حال حاضر و در دنیای در حال پیشرفت کنونی، بسیاری از نیازهای انسان ها تنها با یک گوشی هوشمند انجام می پذیرد. این گوشی ها با برنامه های مختلفی که دارند، موجب سهولت و سرعت بخشیدن به انجام بسیاری از امور شده اند.یکی از برنامه هایی که امروزه می توان در هر گوشی هوشمندی آن را مشاهده کرد، برنامه مسیریاب است. مسیریاب ها با اسکن مسیرها، و با ارائه اطلاعات از تغییرات مسیر و ترافیک، به کاربر این امکان را می دهند که بهترین مسیر مورد نظر برای رسیدن به مقصد خود را پیدا کند.

شرکت های برنامه نویسی زیادی در دنیا در زمینه طراحی و تولید برنامه های مسیریاب فعالیت داشته اند. رقابت بین این شرکت ها برای تولید مسیریاب بهتر، باعث شده تا هر کدام از این برنامه ها، از قابلیت ها و امکانات بسیاری برخوردار شده و محبوبیت خوبی نیز کسب کنند.

اولین نکته کلیدی برای استفاده بهتر از مسیریاب، انتخاب مسیریاب مناسب است. مسیریاب مناسب برای هر شخص، نرم افزاری است که خدمات آن متناسب با نیازهای آن کاربر طراحی شده باشد.

توصیه به استفاده از مسیریاب های بومی

برنامه نویسان ایرانی همگام با مهندسان دیگر کشورها، در زمینه طراحی و تولید مسیریاب فعالیت چشمگیری داشته اند؛ به طوری که در سال های اخیر مسیریاب های قدرتمندی با امکانات فوق العاده به صورت رایگان به بازار عرضه شده اند.

اکنون مسیریاب های خارجی ویز و گوگل مپس، نام هایی آشنا برای ماست و بیشتر مردم از آنها استفاده کرده اند. اما به نظر می رسد مسیریاب های بومی گزینه مناسب تری جهت استفاده ما ایرانی ها باشد.

پیشرفت چشمگیر مسیریاب های ایرانی در سال های اخیر موجب شده تا بسیاری از هموطنان، گزینه های بومی را به مسیریاب های خارجی ترجیح دهند.

این مسیریاب ها توانستند قابلیت ها و امکانات ویژه ای را بروزرسانی کنند، به طوری که در برخی موارد امکانات مسیریاب های بومی از نرم افزارهای خارجی بهتر و بیشتر بوده است.

برخی مزیت های مسیریاب های داخلی نسبت به نمونه خارجی

برخی از این مسیریاب ها امکاناتی دارند که در نمونه خارجی این قابلیت مشاهده نشده و یا در سطحی پایین تر می باشد.

طبیعی است که جزئیات موجود در نقشه مسیریاب های بومی، بیشتر و بهتر از مسیریاب هایی است که توسط کشورهای دیگر تولید شده اند.

برخی از این قابلیت ها که کاربران را به استفاده از این مسیریاب ها ترغیب کرده، عبارتند از:

· امداد خودرو و موقعیت تعمیرگاه ها

· مشاهده محدوده زوج و فرد و ترافیک

· هشدار نزدیک شدن به سرعت گیر

· مشاهده پلاک ساختمان ها

· مسیریابی های حمل و نقل عمومی و پیاده روی

· امکان انتخاب «مسیر سرراست»(گذر از خیابان های اصلی)

· و ...

و بسیاری امکانات دیگر که فقط در نرم افزارهای بومی می توان مشاهده کرد.

در ادامه به برخی مزیت های مسیریاب ایرانی بلد نسبت به مسیریاب های خارجی می پردازیم.

مزیت مسیریاب بلد نسبت به نمونه خارجی

مسیریاب ایرانی بلد همچون مسیریاب های بومی دیگر، به دلیل اینکه با استفاده از داده های محلی طراحی شده، کارآمدتر از نسخه های خارجی برای استفاده در ایران می باشد.

مسیریاب ها می توانند براساس موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارند، خدمات متفاوتی به کاربران خود ارائه دهند.

مسیریاب بلد دارای امکان نمایش مسیر حرکت سرویس حمل و نقل عمومی است. این ویژگی در گوگل نیز مشاهده می شود، با این تفاوت بزرگ که گوگل فقط مسیر حرکت اتوبوس و مترو را نمایش می دهد. در مسیریاب بلد، علاوه بر مسیر حرکت مترو و اتوبوس، مسیر تاکسی خطی و پیاده روی نیز گنجانده شده است.

مکان های پر تردد نمایش داده شده در مسیریاب گوگل مپ 150 هزار نقطه است، در حالی که این مناطق در مسیریاب بلد به عدد 600 هزار می رسد.

علاوه بر این ها، کاربران در مسیریاب بلد می توانند پلاک ساختمان ها را نیز مشاهده کنند.

نقشه ای با چنین جزئیات فراوانی را تنها در مسیریاب بومی که توسط برنامه نویسان وطنی و با داده های محلی طراحی شده باشد، می توان مشاهده کرد.

مسیریاب اندروید بلد را می توانید از کافه بازار یا گوگل پلی دانلود کنید. همچنین برای دانلود نسخه آیفون می توانید از سیب اپ یا سیبچه استفاده نمایید.

چند نکته کوتاه به هنگام استفاده از مسیریاب

پس از اینکه مسیریاب مورد نظر خود را شناسایی و انتخاب کردید، برای استفاده بهتر از آن باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. از جمله این که:

1. قبل از شروع حرکت، 30 ثانیه مسیرهای پیشنهادی را بررسی کنید

برای اینکه در حین مسیر پشیمانی از بابت انتخاب مسیر بهتر نداشته باشید، توصیه می شود که قبل از حرکت تمامی جزئیات مسیرهای پیشنهادی را بررسی کنید. با این کار در طول مسیر احساس امنیت و آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت.

2. تا حد ممکن از تعداد گردش به چپ ها کم کنید.

بخش عمده ای از تصادفات شهری و سایر مشکلات ترافیکی مربوط به گردش به چپ ها می باشد. گردش به چپ دلیل 61 درصد از تصادفات گزارش شده است.

به علت اینکه برنامه های مسیریابی بر اساس الگوریتمی تهیه شده اند که کوتاه ترین و سریع ترین مسیر را به کاربر نمایش دهند، ممکن است توجه زیادی به گردش به چپ نداشته باشند.

اما شما می توانید با برنامه ریزی و دقت طوری عمل کنید که میزان این گردش به چپ ها را کاهش دهید. برای مثال اگر مسیریاب به شما دو گردش به چپ در خیابانی شلوغ را پیشنهاد دهد، شما می توانید پیش از رسیدن به شلوغی یک خیابان زودتر به چپ بپیچید تا در بخش شلوغ خیابان، فقط گردش به راست داشته باشید.

3. استفاده از راهنمای صوتی مسیریاب

به خاطر داشته باشید که استفاده دیداری از مسیریاب ها ممنوع و غیرقانونی می باشد. علت این امر هم تامین امنیت بیشتر رانندگان خودروها است.

با استفاده از مسیریاب سخنگو، می توانید بدون نگاه به نقشه در طول مسیر، از هر تغییر مسیری قبل از رسیدن به آن، مطلع شوید.

نکته دیگر اینکه، برای ایمنی بیشتر حتما از پایه موبایل برای قرار دادن گوشی در خودرو استفاده کنید.

نکته آخر

در آخر به شما یادآور می شویم که هر برنامه و نرم افزاری نمی تواند به خوبی و دقت ذهن انسان عمل کند. مسیریاب ها نیز همچون سایر برنامه ها دارای ضعف ها و کمبودهایی هستند.

برای مثال وجود ساختمان های بزرگ ممکن است در برقراری ارتباط GPS شما اختلال ایجاد کند.

و یا اینکه مسیریاب ممکن است برای صرفه جویی در زمان، مسیری را به شما پیشنهاد دهد که مناسب نیست. مخصوصا اگر این صرفه جویی در زمان کمتر از 5 دقیقه باشد.

به همین خاطر حتما نقطه مبدا و مقصد را در مسیریاب با دقت وارد کنید. همچنین در طول مسیر دقت زیادی داشته و اطلاعات کلی منطقه ای که در آن حضور دارید را در نظر داشته باشید.

اگر شما نیز نکته و یا راهکار دیگری در استفاده بهتر از مسیریاب ها می شناسید، آن را با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار