اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
استاندار خوزستان گفت: در زمینه اجرای پروژه قطار شهری اهواز باید کار موثری کنیم تا گره گذشته باز شود و کار پیش برود؛ اجرای کار، نیازمند دقت و به کارگیری متخصصان است تا به نتیجه خوب برسیم.

غلامرضا شریعتی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداث و عملیات تکمیلی خط یک متروی اهواز که یکشنبه شب (۳۰ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در این مدت منشاء خدمات بسیاری در کشور و خوزستان بوده است؛ در خوزستان یکی از شاهکارهای قرارگاه سازندگی احداث سد کرخه است.

وی افزود: احداث سد گتوند نیز کار بزرگی بود. سد دیگری نیز که در کنترل سیلاب‌های خطرناک اثرگذاری خواهد داشت، سد بختیاری است که توسط این قرارگاه در حال احداث است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

شریعتی بیان کرد: با وجود اینکه با محدودیت منابع مواجه هستیم اما دو سد بهمنشیر و اروند برای جلوگیری از پیشروی آب دریا پیش‌بینی شده‌اند که یکی از آن‌ها در دست قرارگاه است و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار خوزستان با اشاره به مزایای احداث دو سد بهمنشیر و اروند، گفت: احداث این سدها موجب می‌شود اراضی پایین‌دست، احیاء شوند و از نابودی طرح‌های شیلات جلوگیری شود. علاوه بر این، از هدررفت آب در آبادان، خرمشهر و چوئبده جلوگیری می‌کنند.

شریعتی بیان کرد: طرح آبرسانی غدیر تقریبا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این طرح نیز توسط قرارگاه سازندگی خاتم در حال انجام است.

وی افزود: در زمانی که کارهای مهم، سخت و فوری برای جلوگیری از تبعات اجتماعی نیاز بوده، در مدت کمی توسط قرارگاه سازندگی انجام شده است که نمونه آن، خط دوم آبرسانی به آبادان و خرمشهر، آبرسانی به چذابه برای اربعین و فاز سوم آبرسانی به غیزانیه بوده است.

شریعتی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی در پروژه‌های شهری استان‌هایی مانند شیراز، تهران، مشهد و تبریز ورود کرده است اما در اهواز ورود نکرده و توسعه شهری کمتر ایجاد شده است. برخی کلانشهرها با تهاتر و وام این کارها را انجام داده‌اند ولی ما این اقدام را نکرده‌ایم.

وی گفت: باید کاری انجام دهیم که مردم از آن سود ببرند؛ باید منابع منجمد را به مولد تبدیل کنیم به طور مثال اگر ملک بلااستفاده به تونل یا تقاطع غیرهمسطح تبدیل شود، سرمایه منجمد را به مولد تبدیل کرده‌ایم.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای توانمندسازی و توانبخشی در راستای عدالت امکانات و خدمات، با قرارگاه سازندگی خاتم رایزنی می‌کنیم. در زمینه اجرای پروژه قطار شهری نیز باید کار موثری کنیم تا گره گذشته باز شود و کار پیش برود؛ اجرای کار، نیازمند دقت و به کارگیری متخصصان است تا به نتیجه خوب برسیم.

سیدکریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم با کمک‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خوزستان، شاهد خدمت‌رسانی ملموسی به مردم باشیم.

وی افزود: انتظار می‌رود همه نهادهای خدماتی اهواز عقب‌افتادگی‌ها در حوزه شهری و مناطق کم‌برخوردار را جبران کنند.

حسینی گفت: امیدواریم مردم اهواز به اولین خدمات و نیازهای خود دست پیدا کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار