اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
شهردار خبر داد
شهردار اهواز با اشاره به اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه توسط قرارگاه خاتم گفت: در صورتی که سریع‌تر مشکل معارضین زیرزمینی برطرف شود، این پروژه اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

موسی شاعری در مراسم انعقاد تفاهم نامه احداث و عملیات تکمیلی خط یک متروی اهواز که یکشنبه شب (۳۰ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز از سال ۸۶ با مبلغ ۷۹۰ میلیون دلار اعتبار آغاز شد. مدت زمان اجرای تمام این پروژه چهار سال بود اما پس از گذشت حدود ۱۵ سال از زمان برگزاری مناقصه این پروژه، شاهد پیشرفت ۲۸ درصدی هستیم. این در حالی است که مبلغی حدود دو برابر تمام مبلغ اولیه بخش سیویل پروژه قطار شهری اهواز پرداخت شده است.

وی افزود: در تمام این سال‌ها مدیریت عالی دولت در خوزستان، شهرداران مختلف و اعضای شورای شهر تلاش کردند که قفل بدون توجیه و غیرمنطقی که بر این پروژه زده شده بود را باز کنند و آن را به سرانجام برسانند اما این مشکل حل نشد.

شاعری بیان کرد: از یک مقطع به بعد هدف ما تعیین تکلیف این پروژه بود زیرا جوابی در خصوص علت عدم اتمام این پروژه نداشتیم. پس از ۱۵ سال پروژه قطار شهری اهواز تنها ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما برخی کلانشهرها که همزمان با پروژه متروی اهواز، کار متروی خود را آغاز کردند در حال ساخت خط چهار مترو هستند.

شهردار اهواز گفت: با توجه به اینکه فرصت زیادی به پیمانکار متروی اهواز داده بودیم، در مهرماه سال ۹۸ نیز نشستی با معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار کردیم و شرکت کیسون تعهداتی داد اما باز هم به تعهدات خود عمل نکرد بنابراین فسخ قرارداد با پیمانکار قبلی، ابلاغ آن و برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه هدف ما بود.

وی بیان کرد: در پی ابلاغ فسخ قرارداد با کیسون، مذاکراتی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز داشتیم. در بحث تامین مالی پروژه نیز ۵ هزار میلیارد ریال از طریق اوراق مشارکت در بودجه ۹۸ پیش‌بینی شد که البته دیر ابلاغ شد اما در سال ۹۹ تلاش می‌کنیم این مبلغ جذب شود. منابع مالی دیگری نیز در نظر گرفته‌ایم. پس از تکمیل مطالعات توسط قرارگاه سازندگی و فراهم شدن مقدمات کار، عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

شهردار اهواز افزود: امروز تفاهم‌نامه فاز یک قطار شهری با قرارگاه منعقد شد تا شاهد شروع حرکت اجرایی بزرگ‌ترین پروژه شهر اهواز باشیم. اگرچه هیچ یک از اعضای جلسه حاضر، قصوری در انعقاد قرارداد کیسون ندارند اما بابت این اتفاق و تاخیرات به وجود آمده متاسفیم و بابت این تاخیر غیرقابل توجیه از مردم اهواز عذرخواهی می‌کنیم. به مردم اهواز قول می‌دهیم حضور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نویدبخش روزهای خوبی برای این پروژه باشد.

وی با اشاره به اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه توسط قرارگاه سازندگی خاتم گفت: در صورتی که سریع‌تر مشکل معارضین زیرزمینی برطرف شود، این پروژه اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار