اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴


کار در ارتفاع به روش دسترسی طناب یا همان راپل کاری بسیار بهتر و مناسب تر از نصب داربست می باشد. در ادامه برای شما از تمام مزیت های راپل کاری نسبت به داربست می گوییم.

قیمت و هزینه کار در ارتفاع

برای مثال اگر شما بخواهید برجی در تهران را نماشویی کنید یا پیچ رولپلاک نما را انجام دهید نیاز به نصب داربست های بسیار عظیمی دارید که به هیچ عنوان نصب داربست عقلانی نیست.

شما می توانید با استفاده از کار در ارتفاع به روش دسترسی طناب یا به عبارتی دیگر راپل کاری ، بدون نیاز به نصب داربست و پرداخت هزینه های بسیار زیاد کار نماشویی ( شستشوی نمای ساختمان ) یا پیچ رولپلاک را به راحتی و آسودگی خاطر انجام دهید.

از نظر قیمتی کار در ارتفاع به روش دسترسی طناب بسیار به صرفه تر از نصب داربست خواهد بود و از این نظر بسیار مناسب می باشد.

صرفه جویی زمان با دسترسی طناب

از نظر صرفه جویی در زمان هم راپل کاری برتری بسیار زیادی نسبت به نصب داربست دارد. شما در نظر بگیرید که باید مدتی را برای نصب داربست صرف کنید، مدتی را برای کارگرانی که روی داربست به انجام کار می پردازند و بعد از انجام کار باید هفته ها مشغول جمع آوری داربست و ... باشید.

اما شما در کار در ارتفاع به روش دسترسی طناب می توانید از تمامی این ها جلوگیری کنید و فقط به یک یا چند فرد راپل کار نیاز دارید که به راحتی در چند روز می تواند کار شما را انجام دهد بدون نیاز به اینکه بخواهید داربست بزنید، کارگر برای داربست بگیرید و بعد از اتمام کار داربست را جمع آوری کنید.

پس نتیجه می گیریم در این زمینه هم راپل کاری یا همان کار در ارتفاع به روش دسترسی طناب برتری بسیار زیادی بر نصب داربست دارد و کارفرما های بسیار زیادی وجود دارند که صرفه جویی در زمان اولویت اول آن ها می باشد.


کیفیت دسترسی طناب نسبت به داربست

اگر شما از کار در ارتفاع به روش دسترسی طناب بهره می برید باید بگوییم که انتخاب بسیار درستی را انجام داده اید. نصب داربست و انجام کار روی داربست یا حتی جمع آوری داربست بدون شک به کیفیت کار لطمه بسیار زیادی وارد خواهد کرد. اگر هم وارد نکند، مطمئنا نا هماهنگی تعداد زیاد کارگران روی داربست به نمای ساختمان شما یا هر کار دیگری که در حال انجامش هستید، ضربه به کار شما وارد خواهد کرد.

حال تصور کنید یک یا چند فرد راپل کار را که به راحتی و به وسیله طناب و با کیفیت بسیار بالا کار شما را انجام می دهند و هزینه بسیار کمتری نسبت به نصب داربست دریافت می کنند و به مدت زمان کمتری نیاز دارند. خود شما اگر کارفرما باشید، از بین دو روش راپل کاری و نصب داربست کدام یک را بر انتخاب می کنید؟

بدون شک جواب شما سیستم دسترسی طناب یا همان راپل کاری خواهد بود؛ پس نتیجه می گیریم در زمینه کیفیت هم برتری بسیار بالاتری نسبت به نصب داربست دارد. تا به اینجا مطمئنا انتخاب هر شخصی کار در ارتفاع به روش دسترسی طناب خواهد بود، زیرا هم در زمینه قیمت و هزینه هم زمان و هم کیفیت، برتری های بسیار ویژه ای بر نصب داربست دارد.

امنیت کار در ارتفاع

راپل کاری یا همان دسترسی طناب از نظر ایمنی بسیار در سطح مطلوب و بالایی قرار دارد و باید بگوییم ایمنی کار کردن روی داربست در برابر راپل کاری هیچ است. وقتی می گوییم هیچ یعنی واقعا هیچ ایمنی ندارد. خود تان تصور کنید کارگرانی را که روی داربست های لوله ای با عرض بسیار کم ایستاده، بدون هیچ حفاظ یا طنابی، در حال انجام کار بسیار سنگین نماشویی یا رولپلاک نما می باشند. قطعا پی می برید که واقعا امنیت داربست کاملا صفر می باشد و هر ساله هم تلفات زیادی را در سراسر جهان در بر دارد.

اما راپل کار فقط برای تضمین ایمنی خود به جایی نیاز دارد که بتواند طناب راپل کاری خود را محکم کند. زمانی که طناب خود را محکم کرد، از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار می گیرد و تنها پاره شدن طناب است که می تواند ایمنی او را به خطر بیندازد که با توجه به جنس طناب های راپل کاری باید به شما بگوییم که امکان پاره شدن طناب هم بسیار بسیار کم می باشد.

نتیجه می گیریم که از نظر امنیتی هم راپل کاری کاملا نسبت به نصب داربست برتری دارد؛ اما توجه داشته باشید که حتی در صورت استفاده از راپل کار هم از بیمه حوادث بودن او مطمئن شوید. زیرا اگر بیمه نباشد و اتفاقی برای او بیوفتد ضرر مالی و زمانیِ بسیار زیادی می کنید.

فضا

باز هم برجی بزرگ در یکی از کلانشهر های شلوغ در جایی بسیار تو در تو را تصور کنید؛ بلاخره برای ایجاد و نصب داربست شما باید فضای کافی و تقریبا زیادی داشته باشید، طبیعی است که بعضی از ساختمان ها فضای کافی برای نصب داربست را ندارند و نمی توانند از داربست استفاده کنند.

راپل کار اما بدون نیاز به فضای خاصی می تواند کار خود را با استفاده از یک طناب و آویزان شدن از ساختمان با کیفیت بسیار بالاتر، هزینه بسیار پایین تر، زمان بسیار سریعتر و امنیتی به مراتب بالاتر انجام دهد و در نهایت باعث خوشحالی کارفرما از انتخاب صحیح خود شود.

پس نتیجه می گیریم در این زمینه هم کار در ارتفاع به روش دسترسی طناب برتری بسیار بالاتری نسبت به نصب داربست دارد.

نتیجه گیری

قطعا اگر این مطلب را تا اینجا به خوبی و با دقت خوانده باشید متوجه شده اید که قرار است چه چیزی را بگوییم. قطعا در انواع مقایسه هایی که انجام شد (زمان، قیمت، کیفیت، امنیت و فضا) کار در ارتفاع به روش دسترسی طناب بسیار برتر بوده است نسبت به نصب داربست و استفاده از آن؛ بدون شک انتخاب هر کارفرمایی برای انجام کار های ساختمانی مانند نماشویی ( شستشوی نما ) و پیچ رولپلاک نما ی ساختمان ، راپل کاری خواهد بود.

همانطور که گفته شد کار در ارتفاع به روش دسترسی طناب از هر روش دیگری برای انجام کار های ساختمانی بهتر و تمیز تر انجام خواهد شد و می توانید از دقیق انجام شدن کار مطمئن باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار