اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰

یکی از بهترین شیوه هایی که می توان با آن به سفر پرداخت، استفاده از قطار است. چرا قطار یکی از بهترین شیوه های مسافرت است؟ این وسیله نقلیه تمامی نوع های سفر را پشتیبانی می کند. فرقی نمی کند شما با کوله پشتی، به صورت انفرادی یا خانوادگی سفر کنید، قطار برای هر کدام از این نوع سفرها برنامه ریزی دارد. کسانی که دوست دارند در سفر با قطار حریم شخصی و خانوادگی شان حفظ شود در هنگام خرید بلیط قطار گزینه کوپه دربست را تیک بزنند.

افرادی که مایلند با هزینه های اندک به سفر بپردازند، بلیط قطار از نوع اتوبوسی را تهیه کنند. عاشقان سفر به صورت دسته جمعی نیز قطارهای کوپه ای برایشان مناسب است. سفر با قطار مزایای بسیار زیاد دیگری دارد که در این مطلب به ان اشاره خواهیم کرد. اگر جز افرادی هستید که سفر با قطار را می پسندید در این مطلب با ما همراه باشید. این مطلب 6 دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص می دهد، اما با خواندنش با دید آگاهانه تری نسبت به خرید بلیط قطار اقدام خواهید کرد.

سفر با هزینه مقرون به صرفه

یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی هواپیما از لحاظ هزینه، قطار است. قیمت بلیط قطار به نسبت بلیط هواپیما کمتر بوده و همیشه ارزان تر از هواپیما ارائه می شود. قطار سرعت سفر با هواپیما را ندارد اما اتلاف وقت کمتری نسبت به هواپیما در قبل و بعد از مسافرت دارد. همین امکان باعث می شود تا مسافران بلیط قطار را به بلیط هواپیما ترجیح بدهند.


از دیگر مزایای سفر با قطار می توان به ثبات قیمت در بلیط قطار اشاره کرد. کسانی که پایه سفر با هواپیما هستند به خوبی بر این مسئله آگاهند که بلیط هواپیما چقدر می تواند در روز دچار نوسانات شود. قیمت بلیط قطار در اغلب موارد ثبات دارد و کمتر دچار نوسان می شود. برای خرید بلیط قطار فرقی نمی کند در چه بازه زمانی از هفته باشید، قیمت بلیط همیشه ثابت است. در بلیط هواپیما چنین ثباتی را نخواهید دید. در برخی از مواقع قیمت بلیط هواپیما هر 15 دقیقه در حال تغییر میباشد!

خرید در بازه های زمانی دلخواه

برای رزرو بلیط قطارهایی که مسیر آنها نزدیک است نیازی به رزرو چندین روز قبل نیست. چمدان خود را بردارید و با مراجعه به راه آهن به سفر خود بپردازید. ناگفته نماند برای مسیرهای طولانی باید بلیط را از چندین روز قبل رزرو نمایید.

همراه داشتن میزان بار بیشتر

در سفرهای هوایی خبری از میزان بار دلخواه نیست. تمامی ایرلاین ها با توجه به نوع سفر میزان بار مجازی را برای مسافران در نظر گرفته اند. در صورتی که مسافر از میزان تعیین شده بار بیشتری به همراه داشته باشد، جریمه خواهد شد. در سفر با قطار خبری از جریمه و میزان بار تعیین شده نیست. هر چقدر مایل باشید بار به همراه ببرید به شرطی که باعث ایجاد مزاحمت نشوید و بتوانید بارهای خود را به راحتی مدیریت کنید.


اتلاف وقت کمتر

در سفر با قطار خبری از تفتیش بدنی، ساعت ها زودتر رسیدن به راه آهن برای انجام امور مسافرت نیست. به این توجه کنید که از تهران به رشت سفر می کنید، فاصله زمانی تهران تا رشت با هواپیما حدود 2 ساعت است اما باید 2 ساعت زودتر برای امور بازرسی زودتر در فرودگاه حاضر شوید. در سفر با قطار کافی است، نیم ساعت قبل از سفر در راه آهن مبدا حضور داشته باشید.

از مزایای دیگر قطار می توان به استرداد بلیط قطار اشاره کرد. وقتی که قطاری طبق قوانین تعریف شده دیر به ایستگاه برسد شما می توانید مبغ بلیط خود را دریافت نمایید. شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای چنین مواردی قوانین مدونی را به تصویب رسانده است تا حقی از مسافران تضییع نشود.

"بر طبق قوانین جدید اگر تاخیر قطار‌ دو برابر ساعت تعیین شده باشد، مسافر می تواند 100 درصد مبلغ بلیط خود را بازپس بگیرد. در مسیر تهران – مشهد پرداخت خسارت تاخیر در حدود 6 ساعت تعیین شده است. این بدان معناست که اگر تاخیر قطار‌ تا 6 ساعت باشد مسافر حق بازپس گیری صددرصد مبلغ بلیط قطار‌ خود را دارد." (منبع)

دسترسی آسان

دسترسی به ایستگاه های قطار بسیار راحت تر از فرودگاه است. ایستگاه های قطار در مرکز شهر قرار دارند اما برخلاف آنها فرودگاه ها در خارج از شهر قرار دارند و برای دسترسی به آنها باید هزینه و وقت بسیار زیادی را صرف کرد.

امنیت بالا

مهمترین ویژگی سفر با قطار امنیت آن است. حوادث ریلی هر چند سال یکبار رخ می دهد و یا بهتر است بگوییم اصلا رخ نمی دهد. سفر با قطار یکی از بی استرس ترین سفرهایی است که مسافران می توانند آن را تجربه کنند. امنیت بالای قطار باعث شده بسیاری از مسافران بلیط قطار را به سایر بلیط ها ترجیح دهند.

سایت های معتبر ارائه کننده بلیط قطار

تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت هایی هستند که می توانید به وسیله آنها خرید بلیط قطار را به بهترین شکل انجام داد. در بین سایت های گفته شده این تیک بان است که توانسته با ارائه خدماتی نوین و ارزان نامی نیکو از خود به جای بگذارد. تیک بان علاوه بر خرید بلیط قطار، بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس را به فروش می رساند.

تیک بان با بیش از 900 ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری کرده و توانایی اسکان مسافران خود در بهترین هتل های ایران و جهان را دارد. این سایت با تمامی شرکت های حمل و نقل ریلی در ایران همکاری می نماید و بلیط تمامی آنها را به نازلترین قیمت ارائه می دهد.

سایت تیک بان این سایت فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی، زیر مجموعه شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هفت اورنگ بوده که دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار