اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با یکی از فرزندان شهدا که اکنون خود مدافع سلامت جامعه صنعت نفت است گفتگویی داشته ایم.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به مناسبت هفته دفاع مقدس با دکترسیروس امیرپور مسئول درمانگاه زیتون کارمندی (شهید محرابی ) گفتگویی انجام دادیم و ایشان به سئوالات ما پاسخ دادند.

دکتر امیرپور در ابتدا بیوگرافی کوتاهی از خودتان بفرمایید؟

سیروس امیرپور هستم متولد 9 آبان 1356 و ورودی سال 1374 رشته پزشکی عمومی در دانشگاه جندی شاپور اهواز .

از دوران تحصیل و کار خود بگویید؟

پس از فارغ التحصیلی به مرکز بهداشتی و درمانی شهرستان میداود رفتم و حدود 1 سال در آنجا مشغول به خدمت بودم.پس از طی این دوره حدود 2 سال مسئول مرکز بهداشتی و درمانی شماره 11 در مرکز بهداشت غرب اهواز بودم و بعد از آن نیز حدود 2 سال بعنوان پزشک مناطق عملیاتی در دکل های حفاری خدمت می کردم.

در سال 1389 پس از مصاحبه استخدامی در بهداشت و درمان صنعت نفت تهران پذیرفته و حدود 2 سال در مرکز بهداشتی و درمانی امام حسین (ع)فعالیت میکردم. پس از آن به بهداشت و درمان اهواز انتقال یافتم و در مراکز بهداشتی درمانی (درمانگاهها) مشغول بکار شدم و در حال حاضر بعنوان مسئول درمانگاه زیتون کارمندی (شهید محرابی) مشغول خدمت رسانی به جامعه صنعت نفت هستم.

از زمان شیوع کرونا چه اقداماتی در درمانگاه محل خدمت شما انجام شده است؟

از زمان شیوع کرونا در کشور در همه درمانگاهها تریاژ بیماران در بدوورود انجام میشود ، تب سنجی و اخذ شرح حال از بیماران انجام می شود و پزشکان هم ضمن رعایت همه ی پروتکل های بهداشتی بیماران را ویزیت می کنند،.طی ماه های گذشته که شیوع بیماری کرونا را شاهد بودیم، اغلب مراجعه کنندگان دچار علائم حاد تنفسی و علائم گوارشی بودند. متاسفانه برای بیماری کرونا تاکنون درمان خاصی پیدا نشده است.

چه توصیه ای به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دارید؟

تنها توصیه ایی که می شود برای مقابله با این بیماری انجام داد رعایت بهداشت فردی است و همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. مهمترین راه های پیشگیری، شستشوی و ضدعفونی دست ها و استفاده از ماسک و حفظ فاصله ی اجتماعی است. از مردم درخواست می کنیم تا حدممکن از حضور در فضاهای شلوغ خودداری کنند و در حد نیاز از خانه بیرون بیایند.

آقای دکتر شما از خانواده شهداء هستید؟

بله زمانیکه 10 سال سن داشتم پدر و مادرم هر دو در بمباران هوایی هفت تپه به شهادت رسیدند. امیدوارم هیچکس در این سن پدر و مادر خودش رو از دست ندهد.واقعا شرایط سختی داشتیم. جا دارد از دو خواهر بزرگترم رویا و رزا که در این سالها نقش پدری و مادری را به نحو احسن برای من ایفا کردند ، تشکر کنم.

 من اعتقاد دارم که بهشت را به بهاء میدهند نه به بهانه، همیشه سعی کردم در کار خودم به بهترین شکل ممکن عمل کنم تا مسیر پیشرفت و تعالی را برای خودم هموارکنم و می دانم فرزندان شاهد و جانبازان هیچگاه فکر نکرده اند که چون پدر و مادر و عزیزانشان را در راه انقلاب و اسلام از دست داده اند ، اکنون باید دست از کار بکشند ، بلکه یاد گرفته اند که خودشان هم مثل پدر و مادرشان در مسیر دفاع از انقلاب و اسلام گام بردارند و حتی در شرایطی مثل بحران اخیر در خط مقدم دفاع از سلامت جامعه بایستند.

بهترین و بدترین خاطره در دوران کاری خودتان را بفرمایید؟

بهترین خاطره من طی سال های گذشته زمانی بود که بیماری بهبود پیدا می کرد و زمانیکه راهنمایی و تشخیص درستی که به بیمار میدادیم در بهبود و سلامتی او تاثیر بسزایی داشته و خوشحالی رو در چهره بیمار می دیدیم.

خدا را شکر خاطره بدی از دوران طبابت خودم ندارم . شاغلین و بازنشستگان عزیز و زحمت کش صنعت نفت همیشه در حال خدمت رسانی به جامعه بوده اند و بیمارستان و درمانگاه را چون خانه خود می بینند و من خوشحالم که در این سالها نقش کوچکی در حفظ سلامت این عزیزان داشته ام.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار