اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، نشست مشترک دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و جمعی از مدیران این مجموعه با اعضاء هیئت مدیره کانون کارمندان بازنشسته صنعت نفت خوزستان در سالن جلسات شهداء بهداشت و درمان اهواز برگزار شد.

در این نشست دکتر بهرام دهقان در ابتدا ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص خدمات ارائه شده به جامعه صنعت نفت بویژه بازنشستگان محترم در بحران کرونا ویروس گفت : از آغاز بحران کرونا تاکنون بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، همه ی توان خود را بکار گرفته است تا بتواند پاسخگوی جامعه بزرگ صنعت نفت بویژه بازنشستگان عزیز باشد و خدمت رسانی به شاغلین و بازنشستگان و خانواده های ایشان به طور مستمر ادامه داشته است.

وی گفت : در ابندای شروع این بحران ، از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، بیمارستان رازی به عنوان بیمارستان معین کرونا در نظر گرفته شده بود و بیمارستان بزرگ نفت مجاز به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا نبود.اما با افزایش شیوع بیماری ، بیمارستان نفت نیز با حدود 90 تخت عادی و ویژه به ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کووید 19 پرداخت که از میان بیش از 1200 مورد بستری ، 65 درصد  موارد بازنشستگان عزیز و محترم صنعت نفت بوده اند.

وی افزود : در ابتدای بحران کووید ١٩ ، در بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، بخش مولکولی آزمایشگاه (PCR)  راه اندازی نشده بود و نمونه های بیماران بستری و تعداد محدودی از نمونه های بیماران سرپایی به آزمایشگاه مرجع تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ارسال می شد که با رایزنی با سازمان بهداشت و درمان و شرکت ملی نفت ایران ، مجوز راه اندازی بخش مولکولی آزمایشگاه (PCR)اخذ شده و در کمتر از دو ماه تجهیز فضای مناسب جهت این آزمایشگاه و خرید تجهیزات مورد نیاز آن انجام گرفت و در حال حاضر آزمایشگاه PCR بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز فعال بوده و کلیه نمونه های آزمایشگاهی مرتبط با بیماری کرونا در همین مرکز مورد بررسی قرار می گیرد و جوابدهی آن در کمتر از 24 ساعت انجام می شود.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز اظهار داشت : از آغاز شیوع این ویروس ، جهت پیشگیری از تجمع مراجعین ، بخشی از کلینیک های تخصصی تعطیل شد، اما با شروع وضعیت سفید در استان، طبق برنامه ریزی های انجام شده ضمن رعایت همه ی پروتکل های بهداشتی ، کلینیک های تخصصی در سه مرکز بیمارستان بزرگ نفت و مجتمع های تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون به طور همزمان بازگشایی شد ودر حال حاضرکلینیک های تخصصی با دو سوم از ظرفیت خود فعالیت می نماید و درمان بیماری های مزمن شاغلین و بازنشستگان  و اعمال جراحی معوق شده در این چند ماه از سرگرفته شده است.

وی با اشاره به راه اندازی کلینیک ویژه در کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز گفت : از زمان شروع پیک بیماری کرونا ، با ایجاد کلینیک ویژه در بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، علاوه بر بررسی سوابق پزشکی و دارویی بیمار ، مصاحبه با بیمار و پیگیری وضعیت فعلی بیماری وی به صورت تلفنی ، داروهای مورد نیاز بیماران خاص و بیماران 80 سال به بالا به صورت یک پکیج دارویی درب منزل ایشان تحویل داده شده است. این برنامه در مورد بیماران 70 تا 80 ساله نیز در حال انجام است.

وی گفت : هدف ما ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی است، به گونه ای که در بحران اخیر ظرفیت تخت های ویژه ی این بیمارستان به 2 برابر افزایش یافته است. به علاوه بخشی از تجهیزات مورد نیاز از جمله 11 دستگاه ونتیلاتور جدید ، تجهیزات مورد نیاز اورژانس تنفسی و بخش ICU2 ، دستگاه دیالیز پرتابل ، 6 دستگاه همودیالیز جدید ، دستگاههای اکوکاردیوگرافی ، رادیولوژی پرتابل ، سونوگرافی و دستگاه دانسیتومتری نیز خریداری و تامین شده است.

دکتر دهقان در ادامه با اشاره به برنامه های بازسازی در بهداشت و درمان اهواز گفت : برنامه بازسازی تعدادی از بخش ها و واحد ها از جمله اورژانس ، دیالیز و ... در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمان ریشه دندان ( عصب کشی ) در چهار مرکز بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، مجتمع های تخصصی سلامت خانواده کارون و شهدای نفت و مرکز سلامت خانواده نیوساید گفت : ان شاالله به زودی با خرید تجهیزات مورد نیاز جهت پیشگیری از شیوع کرونا در هنگام انجام خدمات دندانپزشکی، ارائه خدمات روتین دندانپزشکی در همه ی مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت اهواز آغاز خواهد شد.

در ادامه اعضاء هیئت مدیره کانون کارمندان بازنشسته صنعت نفت  ، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات وخدمات مجموعه بهداشت و درمان در بحران کووید 19 ، به بیان دغدغه ها و خواسته های بازنشستگان و مسائل و مشکلات درمانی ایشان پرداخته و هدف از این نشست ها را افزایش تعامل با بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بیان کردند تا بازنشستگان عزیز کمترین مسائل و مشکلات را در هنگام مراجعه به مراکز درمانی داشته باشند.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار