اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و افزایش میزان ساخت و ساز، روز به روز مواد و مصالحی که برای پیاده سازی ساختمان ها استفاده می‌شود، پیشرفته تر می‌شوند. یکی از مصالح بروز برای پوشش سقف و دیوار، ساندویچ پنل است که به صورت آماده در کارخانه ها تولید شده و در محل ساخت ساختمان نصب می‌شود.

این نوع مصالح ( ساندویچ پانل ) از سه لایه تشکیل شده اند که دو لایه بیرونی به عنوان نمای کار می‌باشد و لایه درونی عملکرد عایق را برعهده دارد.

لایه های ساندویچ بنل یا ساندویچ پانل بر اساس نوع کاربرد و عوامل محیطی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند به همین منظور ساندویچ پانل های مختلفی توسط کارخانه های تولید و به بازار ارائه داده می‌شود.

انواع ساندویچ پانل

دسته بندی های مختلفی می‌توان برای ساندویچ پانل ها در نظر داشت که بر اساس عایق، کاربرد، محل نصب و… از یکی دیگر متمایز می‌شوند.

انواع ساندویچ پنل از نظر عایق

لایه درونی ساندویچ پانل ها که وظیفه عایق بندی را بر عهده دارد اغلب از جنس ٰپشم سنگ، پلی استایرن و پلی اورتان می‌باشد. بر اساس جنس این نوع لایه در ساندویچ پنل، این سازه ها از نظر عایق به موارد زیر تقسیم بندی می شوند.

· ساندویچ پانل های عایق حرارتی

· ساندویچ پانل های عایق صدا

· ساندویچ پانل های عایق رطوبت

· ساندویچ پانل های اتاق تمیز

در مورد گزینه چهار یعنی ساندویچ پنل های اتاق تمیز، باید اشاره کرد که این نوع مصالح برای محیط های ایزوله که باید محیط کاملا تمیز باشد، استفاده می‌شود. برای مثال برای ساخت کارخانه های داروسازی از ساندویچ پانل های اتاق تمیز استفاده می‌کنند.

انواع ساندویچ پنل از نظر کاربرد

از ساندویچ پانل ها، اغلب برای دو نوع پوشش استفاده می‌کنند:

· ساندویچ پانل سقفی

· ساندویچ پانل دیواری

که در مورد اول این مصالح به گونه ای طراحی شده‌اند که بر روی سقف نصب می‌شود و در مورد دوم نیز طراحی آن ها به صورتی است که دیوار های سازه را پوشش می‌دهد.

کاربرد ساندویچ پانل چیست؟

به دلیل به روز بودن این نوع مصالح و قیمت کم در کنار کارایی بالای آن، کاربرد ساندویچ پانل بسیار زیاد بوده و روز به روز نیز به آن افزوده می‌شود. برای مثال از ساندویچ پنل ها برای موارد زیر استفاده می شود.

· مدارس

· بیمارستان ها

· کانکس های سیار

· مکان های عمومی و خصوصی

· سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی

· درمانگاه های سیار

· ویلا های پیش ساخته

· مناطق مسکونی

· سوله های کارخانجات و سازه های فضایی

· سقف کاذب و مکان های سرپوشیده

· برای کانتینر ها و کانکس ها

· سالن ها و انبار ها

· صنایع دفاعی

مزایای ساندویچ پانل

مزایای بسیار زیاد این مصالح نسبت به مصالح قدیمی مانند آجر، سفال، بلوک و… باعث شده از که ساندویچ پانل ها جایگزین بسیار خوبی باشند. در ادامه با مزایای بسیار زیاد آن ها نسبت به مصالح قدیمی آشنا می‌شویم.

ساندویچ پنل ها نسبت به مصالح قدیمی بسیار سبک و مستحکم هستند. از این رو سازه هایی که با استفاده از ساندویچ پانل ساخته می‌شوند در برابر زلزله، طوفان، سیل و… مقاومت بالایی دارند.

نصب و راه اندازی ساندویچ پنل نیز نسبت به آجر، سیمان و بلوک بسیار راحت تر بوده و در مدت زمان بسیار کوتاهی نیز پروژه به سرانجام می‌رسد.

برای پروژه های سنگین و در ابعاد بزرگ استفاده از ساندویچ پنل، هزینه ساخت و ساز شما را تا حدود زیادی کاهش خواهد داد.

برای پروژه های خاص که نیاز به ساخت محیطی غیر معمول است ( مانند شرکت داروسازی که محیط باید کاملا ایزوله و عاری از هرگونه آلودگی باشد ) استفاده از ساندویچ پانل هایی که به این منظور طراحی و ساخته شده اند بسیار به صرفه تر است.

در اجرای پروژه هایی با متراژ بسیار بالا که استفاده از مصالح قدیمی باعث افزایش وزن سازه می‌شود، استفاده از ساندویچ پانل ها راهکار بسیار مناسبی است.

علاوه بر موارد بالا، مزایای بیشماری برای ساندویچ پنل می‌توان نام‌برد که این خود نشان دهنده کارایی بالای این محصول می‌باشد.

قیمت ساندویچ پانل

در حالت کلی هر قطعه از ساندویچ پانل به طول یک متر و به عرض مفید تولید می‌شود که ضخامت آن نیز بین 4 تا 15 سانتی متر متغیر می‌باشد. قیمت ساندویچ پانل ها براساس جنس رویه و عایق درونی متفاوت است که نسبت به کارایی و انتظاراتی که کارفرما نسبت به سازه دارد نوع ساندویچ پانل تعیین می‌شود.

جدول زیر اطلاعات کلی از ساندویچ پنل سقفی، ساندویچ پنل دیواری و قیمت ساندویچ پانل را به شما ارائه می‌دهد.

خرید ساندویچ پانل

برای خرید ساندویچ پانل ابتدا باید کارایی پروژه خود را در نظر بگیرید سپس با توجه به متراژ سازه خود، اقدام به خرید ساندویچ پانل نمایید. با توجه به امکانات و خواسته هایی که شما از سازه دارید، نوع ساندویچ پنل تعیین شده و نصاب ها اقدام به نصب و راه‌اندازی پروژه می‌نمایند.

سایت ریمیسو با چندین سال سابقه در ساخت و اجرای پروژه های سنگین، می‌تواند شما را در امر انتخاب و خرید ساندویچ پانل های مناسب برای سازه شما، راهنمایی نماید. از این رو شما می‌توانید با برقرای تماس با کارشناسان ما راهنمایی های لازم در جهت انتخاب نوع ساندویچ پانل (دیوار و یا سقفی) در یافت نمایید.

مشخصات ساندویچ پانل ریمیسو

ساندویچ پانل های ساخت شرکت ریمیسو بر اساس استاندارد های جهانی بوده و از نظر استحکام کاملا تضمین شده می‌باشد. ساندویچ پانل های دیواری در عرض 116cm و طول یک متر تولید می‌شوند که بر اساس بازار جهانی می‌باشد.

همینطور نیز ساندویچ پانل های سقفی در عرض 100cm بوده و طول آن نیز یک متر می‌باشد. شرکت ریمیسو در امر طراحی و ساخت ساندویچ پنل هایی با کیفیت و استحکام بالا حداکثر توان خود را به کار برده است تا رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

استفاده از پشم سنگ، پلی استایرن و پلی اورتان در لایه درونی و تولید انواع ساندویچ پانل های، عایق حرارت، صدا، آلودگی و…

لایه بیرونی از جنس آلوزینک یا گالوانیزه بوده که هم نمای زیبایی به کار می‌دهد و هم دارای استحکام بالا می‌باشد.

ساندویچ پنل های اتاق تمیز شرکت ریمیسو محیطی کاملا ایزوله را تحویل کارفرما می‌دهد.

منبع : https://reemiso.com/product-category/sandwich-panel


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار