اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸


شاید این سوال به نظر شما بسیار پیش پا افتاده باشد، قطعاً شما در پاسخ میگویید خوب معلوم است دیگه سود بیشتر بهتر است!

اما در عمل خیلی از مدیران کسب و کارها خلاقیت را میپسندند و اثر بخشی تبلیغات خود را اندازه گیری نمیکنند.

زمانی که برای نوشتن متن تبلیغ صفحه محصول مراجعه میکنند، یا به یک آژانس تبلیغاتی میروند یک تبلیغات جذاب، هنرمندانه و خلاق را می خواهند که همه را انگشت به دهان کند.

اما با خود نمیگویند آخر مگر یک تبلیغ جذاب چه کمکی به کسب و کارشان خواهد کرد؟

شاید برای شما هم که این نوشته از من را میخوانید جای سوال باشد، با من همراه باشید تا در ادامه برایتان بیشتر توضیح بدهم.

روزی که سایت اثر خاص را راه اندازی کردم، اکثر تبلیغهای سطح وب ایران را بررسی میکردم و برای برخی از آنها
نقد و بررسی
مینوشتم.

البته الان هم یکی از فعالیت هایی است که واقعاً دوستش دارم و به نظرم به یک تبلیغ نویس کمک میکند، دید بهتر و عمیقتری نسبت به تبلیغات پیدا کند.

به نظرم آژانسهای تبلیغاتی و مدیران کسب و کارها چون خلاقیت را تنها مد نظر قرار میدهند و به نتیجه که همانا فروش بیشتر است فکر نمیکنند، با شکست مواجه میشوند و میگویند مردم دچار نابینایی نسبت به بنرهای تبلیغاتی شده اند.

اما واقعاً این طور نیست، هیچ یک از صفحاتی که آنها برای تبلیغ خود در نظر میگیرند اصول را رعایت نمیکنند.

برای مثال یکی از اصول ثابتی که امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خلوت و ساده بودن صفحه وبی است که از آن به عنوان صفحه تبلیغ استفاده میکنیم.

این اصل امروزه به این دلیل اهمیت دارد که افراد رفته رفته تمرکز کمتری برای مطالعه دقیق یک صفحه میگذارند و هر قدر ما صفحه را شلوغ تر کنیم و از پیوند های متعددی در آن استفاده نماییم، از هدف خود که همان ساخت تبلیغ اثر بخش و پر سود است دور تر میشویم.

پس قبل از هر چیز به ایجاد سود و فروش بیشتر توجه کنید چرا که اگر تعداد زیادی از مردم شما را بشناسند، دلیل نمیشود که برای محصولات و خدمات شما دست به جیب هم بشوند.

به بیان تخصصی تر، آگاهی از برند هیچ گاه به معنی داشتن بازار بزرگ تر و فروش بیشتر نخواهد بود.

شاید در این بخش برای شما سوالی پیش آمده باشد و آن این که: از کجا متوجه شویم که آژانس تبلیغاتی که با آن کار میکنیم، مناسب است و برای ما سود به ارمغان خواهد آورد.

یک آژانس تبلیغاتی خوب سوالات مشخصی از شما میپرسد

خوب البته که هر مجموعه ای از شما یک سری سوال میپرسد اما، داستان دفاتر تبلیغاتی خیلی خیلی متفاوت است.

زمانی که خودتان میخواهید در رابطه با یک محصول یا برند خود تبلیغی را منتشر کنید، این مسئله خیلی مشکل ساز نمیشود اما، زمانی که قرار است کسی برای شما این کار یعنی تبلیغات را انجام بدهد مسئله به طور کلی تغییر میکند.

شما با محصولات و خدمات خود آشنا هستید و به نقاط ضعف و قوت آنها نیز واقفید، اما یک تبلیغ نویس که قرار است برای شما متنی بنویسد و کمپینی را طراحی کند و یا یک آژانس تبلیغاتی به هیچ عنوان با محصولات و خدمات شما آشنا نیست.

اگر هم تا حدی آشنایی داشته باشد این شناخت آنقدری قوی نیست که بتواند به شما کمک کند یک تبلیغ واقعاً خوب ایجاد کند که اثر خاص بگذارد.

پس باید یک سری سوالات از پیش طراحی شده داشته باشد که با پرسیدن این سوالات از شما، با محصولات و خدمات تان آشنا شده و بتواند نقاط ضعف و قوت آنها را تحلیلی مورد بررسی قرار بدهد.

البته که مدیرانی به مجموعه اثر خاص مراجعه میکنند که بعد از پرسیدن چندین سوال مختلف متوجه میشوم به نقاط قوت و ضعف محصول خود، آن طور که باید واقف نیستند و این مشکل بزرگی برای یک تولید کننده و یا فروشنده محصول است.

تبلیغ نویسان و آژانسهای سطح پایینی که فقط برای انتخاب رسانه به شما مشاوره میدهند، برای شما تبلیغ اثر گذاری را خلق نخواهند کرد، آنها فقط یک رسانه را به شما اجاره میدهند و این هیچ کمکی به کسب و کار شما نخواهد کرد.

یک تبلیغ نویس یا تبلیغ کننده خوب باید پیشنهاد مخصوصی برای شما داشته باشد

این که یک مجموعه یا یک تبلیغ نویس به شما بگوید چه رسانه هایی دارد و در چه مکانهایی میتواند تبلیغ شما را منتشر نماید، به هیچ دردی نخواهد خورد.

کسی که قرار است برای شما تبلیغ کند، باید شرایط شما را بررسی کند و توصیه من این است که با مجموعه هایی کار کنید که حداقل یک تبلیغ نویس در آنها وجود داشته باشد، چرا که نتیجه نهایی واقعاً به کلماتی بستگی دارد که مخاطب شما میخواند یا می شنود.

برای دریافت مشاوره رایگان با بهزاد هندآبادی که متخصص تبلیغ نویسی است میتوانید وارد سایت اثر خاص شده و از منو بر روی درخواست مشاوره کیلیک کنید و با تکمیل توضیحات فرم، کسب و کار خود را رشد دهید.

و یا میتوانید با مطالعه مقالات و محتوای صفحه اینستاگرام اثر خاص خودتان یک کسب و کار قدرت مند ایجاد کنید.

کمک میکنیم در بازار پر رقابت امروز زود تر و سریع تر دیده شوید و تبلیغاتی سودآور را اجرا کنید.

منبع: سایت اثر خاص، آموزش تبلیغ نویسی و بازاریابی عصبی پیشرفته


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار