اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
دبیر هیات تکواندو خوزستان، نبود یک خانه تکواندو را از بزرگترین دغدغه‌ها و معضلات این رشته در استان دانست.
حسن محمدزاده اظهار کرد: باتوجه به شیوع کرونا، طی جلسه‌ای که با کمیته‌های هیات داشتیم، برای این‌که کرونا باعث توقف برنامه‌های تکواندو خوزستان نشود، تصمیم بر این شد مسابقات مجازی پومسه و هان‌مادانگ را برگزار کنیم که استقبال بسیار خوبی هم از سوی تکواندوکاران آقا و خانم استان صورت گرفت. همچنین یک دوره مسابقات هان‌مادانگ در حال برگزاری است که دو آیتم جدید به مسابقات اضافه شده و آخرین فرصت برای ارسال فیلم‌ها از سوی شرکت‌کنندگان تا پایان هفته جاری است. پس از آن نیز داوری مسابقات انجام می‌شود و نفرات برتر معرفی خواهند شد. تاکنون نیز ۱۶۰ فیلم به دست ما رسیده و استقبال خیلی خوب بوده است.

وی با بیان این‌که رسیدن به سطح اول تکواندو کشور، نیازمند یکسری زیرساخت است که در حال حاضر در خوزستان فاقد این مهم هستیم، گفت: نبود یک خانه تکواندو، از بزرگترین دغدغه‌ها و معضلات تکواندو استان محسوب می‌شود؛ حجم کاری ما بالا است و هر ساله بیش از ۱۴۰ رویداد استانی در بخش‌های آقایان و بانوان در رده‌های سنی مختلف را برگزار می‌کنیم و باتوجه به این‌که سالن نداریم، برای جابه‌جایی وسایل مربوط به برگزاری مسابقه، هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شویم. این نیز علاوه بر دغدغه اجاره سالن و پرداخت هزینه سالن است. امیدوارم فکری به حال این موضوع شود تا تکواندو نیز صاحب خانه شود. خدا را شکر مجموعه تکواندو استان، همدل، یکدست و بدون حاشیه است و اگر یک سالن اختصاصی داشته باشیم، کارها بهتر از این پیش خواهد رفت.

دبیر هیات تکواندو خوزستان بیان کرد: فکر می‌کنم با تمام این دغدغه‌ها و مشکلات، عملکردمان خوب بوده است و نسبت به سال‌های گذشته نیز پیشرفت خوبی داشته‌ایم. تکواندو خوزستان در سال ۹۸، موفق به کسب ۸۶ مدال کشوری شد و جزو هیات‌هایی بودیم که در بخش مدال‌آوری پیشرفت قابل توجه‌ای داشته‌ایم. البته در بخش کیوروگی نسبت به پومسه و هان‌مادانگ کمی عقب‌تر هستیم که این هم به نبود اسپانسر برای حضور در لیگ‌های کشوری بر می‌گردد. تکواندوکاران خوب و متعددی در این بخش داریم و سال گذشته نیز طلای نوجوانان کشور را کسب کردیم اما اگر امسال لیگ تکواندو برگزار شود و ورزشکار ما نتواند شرکت کند، حتما افت خواهد کرد و واقعا حیف است. ای کاش تفاهم‌نامه‌ای از سوی اداره‌کل ورزش خوزستان با شرکت‌های استان بسته می‌شد تا اگر قرار است در لیگ‌های کشوری شرکت کنند، در قالب هیات باشد تا ورزشکاران استان با دور بودن از مسابقات آسیب نبینند.

وی در ادامه عنوان کرد: با بهتر شدن شرایط، برنامه داریم که مسابقات پومسه استان را در فضای باز و با کمک شهرداری اهواز برگزار کنیم که برنامه مفرحی خواهد شد.

محمدزاده در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز در مسابقات آنلاین بین‌المللی موفق به کسب ۹ مدال طلا، چهار نقره و پنج برنز و سه مدال تیمی شدیم. در مسابقات انتخابی تیم‌ملی نیز به یک نشان طلا، ۲ نقره و یک برنز دست پیدا کردیم که این مدال‌آوران به اردوی تیم‌ملی دعوت خواهند شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار