اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
اعضای شورای شهر اهواز در نشست کارشناسی (هَم‌گُفت) چه گفتند؛
ایزدی عضو شورای شهر اهواز: نظر اعضای شورای شهر نه تنها در اهواز بلکه در کل کشور بر روند انتصاب مدیران روی شهرداری ها تاثیر می گذارد و این اتفاقات در گذشته هم بوده و عرفی است و قانونی به شمار نمی‌رود.

به گزارش شوشان نشست کارشناسی (هَم گُفت) با حضور چند عضو شورای شهر اهواز شامگاه گذشته برگزار شد.

نشست کارشناسی «هم‌ گفت» با حضور فعالان اجتماعی و چند عضو شورای شهر اهواز شب گذشته با موضوع بررسی مدیریت شهری در دوره پنجم شورای شهر برگزار شد. 

ایزدی: کاندیدای دوره بعد انتخابات شورای شهر نخواهم شد

محمد رضا ایزدی عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه بحث استیضاح شهردار اهواز مطرح نیست، گفت: طرح سوال از شهردار در دستور کار شورای شهر قرار داشت که وی به علت ابتلا به کرونا حضور پیدا نکرد.

ایزدی افزود: در طرح سوال طبق قانون شهردار یا باید در صحن شورا حاضر می‌شد و به سوالات اعضا پاسخ می‌داد یا به صورت مکتوب پاسخ‌ خود را ارائه می‌کرد که پاسخ خود را ارائه داد.

وی درخصوص انتصابات چند روز گذشته در شهرداری اهواز گفت: نظر اعضای شورای شهر نه تنها در اهواز بلکه در کل کشور بر روند انتصاب مدیران روی شهرداری ها تاثیر می گذارد و این اتفاقات در گذشته هم بوده و عرفی است و قانونی به شمار نمی‌رود.

ایزدی در خصوص انتخابات آینده شورای شهر، بیان کرد: در شرایط موجود علاقه ای به شرکت دوباره ندارم و وارد دوره آینده انتخابات نخواهم شد.

فلسفی: عملکرد شهردار اهواز مورد قبول ما نیست

فلسفی عضو دیگر شورای شهر در پاسخ به سوالی درخصوص علت عدم بیان خدمات و اقدامات شهرداری، بیان کرد: وقتی کلیت رویکرد شهرداری مورد قبول ما نیست و می‌بینیم تعریف و تمجیدها رواج دارد دیگر نمی‌توان ضعف ها و مشکلات را نگفت.

وی با انتقاد از برکناری معاون خدمات شهری شهرداری اهواز، گفت: مگر دغدغه بحران نداریم؟ کدام آدم عاقل در این شرایط فردی که در حال مدیریت آبهای سطحی است را عوض می‌کند.

فلسفی افزود: اینکه عملاً اعضای شوراها چقدر به وظایف خود پایبند هستند و سمت حاشیه‌ها نرفته‌اند یک بحث است، تا یک مقطعی این شرایط را می پسندم و البته تلاش شد که این شرابط رفع شود، اما بعد از آن در چاه افتادیم؛ به عنوان مثال در انتخاب شهردار بحث کارشناسی کردیم که شهردار چه شاخص‌هایی باید داشته باشد، اینکه تجربه داشته باشد روحیه جهادی دارد، سلامت شخصیتی و.. باشد.

وی تصریح کرد: در بُعد سیاسی در بدو شروع شورای پنجم دنبال شخصیت‌های ملی برای تصدی شهرداری بودیم و با توجه به اختلافات سلیقه‌ای که وجود داشت به اجماع رسیدن در مورد شهردار سخت بود.

وی با بیان اینکه خیلی مهم است که بدانیم شورای پنجم در چه شرایطی کار خود را آغاز کرد، عنوان کرد: شورای پنجم زمانی کار را آغاز کرد که منطقه بسیار وسیع "مهدیس" به تازگی به اهواز ملحق شده بود که باتلاقی بیش نبود در حالی که جزئی از منطقه هشت بود و نمی‌توان  از دیگر محلات این منطقه صرفاً جهت رسیدگی به مهدیس، بی‌توجه بود.

فلسفی درخصوص کاندیداتوری مجدد در انتخابات شورای شهر گفت: فعلا چیزی مشخص نیست؛ برای کار در شورا باید تیم قوی داشته باشیم.

حجت الاسلام موسی پور: با برکناری شهردار اهواز مخالفم / برخی انتصابات در شهرداری قومیتی است نه شایسته سالاری

حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این نشست اظهار کرد: با وجود اشکالات جدی که دارم اما دستاوردها را نباید نادیده گرفت و با برکناری شهردار مخالفم.

وی گفت: به نظر من ورود قرارگاه خاتم الانبیا به فضای اجرایی شهر اهواز یکی از دستاوردهای بسیار مهم این دوره از مدیریت شهری است؛ قرارگاه کارهای بزرگی در زمینه احداث تقاطع‌های چندسطحی آغاز کرده و قرارداد خیلی مهم محرومیت‌زدایی و از سرگیری ساخت مترو از دیگر پروژه‌های قرارگاه خاتم الانبیا است.

موسی پور افزود: رقم ۳۰۰ میلیارد تومان که برای طرح محرومیت‌زدایی دیده شده، به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که در تاریخ مدیریت شهری اهواز بی‌نظیر بوده است و انتظار می‌رود هر چه سریعتر اجرا شود.

وی گفت: درخصوص شرکت مجدد در انتخابات شورای شهر تصمیم گیری نکرده‌ام. این عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از برخی انتصابات و تصمیمات بر اساس قومیت، عنوان کرد: در انتصابات اصل شایسته سالاری باید مد نظر قرار گیرد و به قومیت فرد نباید توجه شود و مخالف تبعیض قومیتی در این زمینه هستم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار