اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
شوشان - کیانوش بتواز / (دبیر کانون مردم نهاد پیشگامان فن نوین خوزستان) :
شاید در نگاه اول سه موضوع تولید،اقتصاد و فرهنگ کاملا جدا و به دور از هم جلوه نمایی کنند.اما در واقع چنین نیست و این سه در یک سیر متوالی با همدیگر ارتباط مستقیم دارند.
در نوشته های قبل ایران را کشوری جوان و دارای هویت و فرهنگ شناخته شده بررسی کردیم. اما اینکه چرا اقتصاد و تولید و گاهی حتی فرهنگ در ایران جایگاه مناسبی ندارد جای بحث دارد.
در واقع ریشه ی تمام فقر ها ، فقر فرهنگی است.اگر فرهنگ قوی باشد به همان میزان اقتصاد و تولید نیز پویا خواهند بود.
ز دانا  بپرسید  پس  دادگر    
که فرهنگ بهتر بود یا گهر ؟
چنین داد پاسخ بدو رهنمون
که فرهنگ باشد ز گوهر فزون
که فرهنگ آرایش جان بود
ز گوهر سخن گفتن آسان بود
گهر بی هنر زاروخوارست وسست
به فرهنگ باشد روان تندرست.(فردوسی)
با توجه به ابیات بالا می توان دریافت کرد که اگر اقتصاد و دارایی در گردش باشد به ازای آن فرهنگ استفاده نیز باید به جریان بیفتد.
حدود سه یا چهار سال پیش در سعادت آباد تهران دو خودروی مدل بالا با همدیگر تصادف کردند و به جای اینکه به مرجع ذی ربط(پلیس)مراجعه کنند،با سلاح سرد (قمه)به جان همدیگر افتاده و شرارت به بار آوردند.
مثال بالا نمونه ای از عدم آگاهی و توجیه فرهنگی در برخی سرمایه داران است که از این قبیل مثال ها درجامعه بسیار دیده می شود.در حقیقت طبق گفته ی فردوسی هنگامی که توجیه فرهنگی وجود داشته باشد، روان تندرست است و دسترسی به دارایی آسان و اقتصاد پویا می گردد.به همین طریق تولید نیز رونق و به طبع آن شکوفایی اقتصادی،اشتغال،امنیت و.... به ثمر می نشیند و این مهم عملی نمی شود مگر به همت و تلاش و فکر ملت علی الخصوص جوانان نیک اندیش ،پشتیبانی دولتی و امید به آینده روشن در جامعه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار