اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۶۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲

اظهارات مدیر عامل شرکت آب و نیروی کشور توهین به مردم و رسانه های خوزستان بود / نمایندگان خوزستان چرا پاسخی به اظهارات نماینده یزد نمی دهند؟

شوشان - مصطفی حلالی:

در روزهای گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شده است که مدیر عامل شرکت آب و نیروی کشور به مسئولان یزد توصیه می کند خبر تایید پروژه خط دوم انتقال آب از خوزستان به یزد را رسانه ای نکنید تا مثل اصفهان نشوید!!!

بهروز مرادی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور تاکید می کند ما تجربه انتقال آب به اصفهان را داریم و تا زمانیکه مطالعات و مجوزهای زیست محیطی آن انجام نشده است، باید پیگیری ها و فعالیت ها را به دور از هیاهو و جنجال رسانه ای دنبال کنیم زیرا خوزستانی ها روی انتقال آب خیلی حساس هستند.

مرادی در این نشست به فضای مجازی و مخالفت کلی سیاست انتقال آب اشاره کرده و می گوید: زمانیکه صحبت انتقال آب می شود برخی با هیاهوی رسانه ای و غوغا سالاری (عوام فریبی) سعی می کنند جلوی انتقال آب را بگیرند.

مدیرعامل شرکت آب‌ و نیروی کشور در این نشست تاکید می کند تمام صحبت ها و تصمیماتی که در این نشست گرفته می شود به بیرون منتقل نشود تا ما بتوانیم با خیالی آسوده و راحت کارهای تامین منابع مالی و مطالعاتی را انجام دهیم.

در ادامه این نشست محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر خطاب به مرادی مدیر عامل شرکت آب و نیروی کشور می گوید از فردای این جلسه پیگیری ها برای صدور مجوز زیست محیطی طرح انتقال آب از خوزستان با تعاملاتی که میشود انجام خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر اضافه می کند در کشور نسبت به اصفهانی ها خیلی حساس هستند و خوزستانی ها با اصفهانی ها خیلی درگیرند و حساس ترند!!! چهارمحال و بختیاری هم با اصفهانی ها درگیرند، اما با ما یزدی ها درگیر نشدند و در گذشته با خوزستانی ها و چهارمحالی ها کنار می آمدیم و چهار محالی ها به ما می گفتند به شما کمک می کنیم، اما به اصفهانی ها نه؟؟!!!!!!

جوکار تاکید می کند خوزستانی ها و چهارمحالی ها با اصفهانی ها مشکل دارند و با ما یزدی ها مشکل کمتر دارند و معمولا مشکلات و تبعات کمتری نسبت به جاهای دیگر مثل اصفهان داریم زیرا می توانیم این مشکلات را در مجلس با خوزستانی ها حل کنیم!!!!؟؟؟

به حال این خوزستان باید گریست

متاسانه برخی مسئولین کشور اینطور هستند که ابتدا طرح انتقال آب را تایید می کنند بعد به فکر گزارش ارزیابی و گرفتن مجوز زیست محیطی و تامین اعتبار آن میوفتند؟!!

- چطور مسئولی به خود اجازه می دهد درباره حیات یک استان اینگونه سخن بگویید و مانع رسانه ای شدن این جلسه شود؟؟؟ اگر فکر می کنید اقدام شما درست است چرا از رسانه ای شدنش می ترسید؟

- البته نماینده یزد باید اینگونه با خیالت راحت و بی پرده از انتقال آب کارون به یزد صحبت کند زیرا همین شهریورماه گذشته بود که وزیر نیرو با تامین منابع مالی برای اجرای خط دوم انتقال آب به یزد از محل پیش‌خرید برق موافقت کرده بود.


- نباید فراموش کرد در سال 1395 استاندار سابق یزد در مورد آب کارون چه گفت: سیدمحمد میرمحمدی در پاسخ به سئوالی در مورد واکنش برخی نمایندگان مجلس، مردم و مسئولان استان‌ها به انتقال آب به استان یزد اظهار داشت: حتی یک قطره از آبی که به استان یزد منتقل می‌شود، از حقابه زاینده رود نیست بلکه آب انتقالی به یزد از سرچشمه های کارون تامین می‌شود و تنها مسیر انتقال آب به یزد از زاینده رود و برخی شهرهای همجوار استان یزد می‌گذرد و آب انتقالی به یزد، کوچکترین ارتباطی به دیگر استان‌ها ندارد. 

افتتاح پروژه های فولادی در یزد ظلم به مردم خوزستان و ایران است، هیچ کجای دنیا صنایع فولاد را در استان های خشک و بی آب یا کم آب و کویری احداث نمی کنند!

زمانیکه نمایندگان خوزستان مشغول انتصابات داخلی در استان هستند نمایندگان و استاندار دیگر استان ها از این فضا استفاده کرده اند تا آب مورد نیاز افتتاح صنایع فولاد استانشان را با استارت خط دوم انتقال آب به یزد کلید بزنند. متاسفانه نمایندگان خوزستان در بزنگاه ها نشان دادند که منفعلانه عمل می کنند و در احقاق حقوق مردم خوزستان ناتوانند.

- تاکنون موضع صریح و شفافی از سوی نمایندگان و مسؤلین خوزستان درباره اظهار نظرهای نماینده مردم یزد و مدیر عامل شرکت آب و نیروی کشور به موضوع انتقال آب به یزد از خوزستان بیان نشده است.

- اگر از سوی مسئولین و نمایندگان خوزستان پاسخ صریح و متقابلی به این گفته ها داده نشود، زمینه ساز انتقال دوباره آب از خوزستان به یزد و نابودی کشاورزی و صنعت خواهد شد.

- نمایندگان جدید الورود خوزستان به مجلس شورای اسلامی به وعده های انتخاباتی خود نگاهی بیندازند و در تحقق احقاق حقوق مردم خوزستان گام بردارند زیرا خوزستان دیگر تاب خنجری به نام انتقال آب را ندارد.

گفتنی است تامین آب این پروژه از سد خرسان (رودخانه خرسان) که سراسر مرز شمالی استان کهگیلویه و بویراحمد با جنوب چهار محال و بختیاری را در بر میگیرد و بزرگ‌ترین شاخه آن رود کارون است. طول رود خرسان تا محل تلاقی آن با رودخانه کارون، حدود۱۶۰ کیلومتر است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
comment
1
0
comment مشکلات مردم یک استان از ایران مشکل همه ی کشوره همه باید تلاش کنن ایرانی یکدست و زیباداشته باشیم . فضای مجازی و رسانه طرفداره مخالفین این پروژه هست و نظرات موافقین رو انتشار نمیده
comment
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
comment
0
1
comment مگر خوزستان نماینده دارد؟؟؟زکی
خفتگان خوزستان کلمه ای بهتر است برای نمایندگان خوزستات
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار