اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
تاکید سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا؛
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بر لزوم خودداری از سفر به ویژه سفر به استان‌های همجوار به دلیل وضعیت قرمز کرونا تاکید کرد.
رضا نجاتی با اشاره به وضعیت قرمز بیماری کرونا در سراسر کشور، اظهار کرد: اکثر مبتلایان به کرونا در پی مسافرت درگیر شده‌اند بنابراین باید از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز شود.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان در روز گذشته افزود: در این شرایط باید مردم از سفر به استان‌های دیگر به ویژه استان‌های همجوار و حتی شهرهای استان خوزستان خودداری کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: با توجه به شرایط کنونی نه تنها باید از مسافرت پرهیز شود بلکه همه باید در خانه بمانند و تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

وی با اشاره به ادامه روند افزایش موارد بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا، بیان کرد: اوضاع و احوال کنونی باید جدی گرفته شود؛ با توجه به شرایط آب و هوایی انتظار می‌رود به تدریج رفتارهای خشن‌تری از بیماری داشته باشیم. هشدارهای داده‌شده در حال وقوع است. بیماری همه چیز را جدی گرفته و مرتبا افرادی را مبتلا می‌کند و جان بیماران را می‌گیرد اما تعدادی از مردم هنوز بیماری را جدی نگرفته‌اند. اگر وضعیت اینگونه پیش برود، زمستان سیاهی خواهیم داشت.

نجاتی افزود: بیماری کووید - ۱۹ با خشونت در حال وارد کردن صدمه به مردم است و برخی افراد نیز با رفتارهایشان، خود و دیگران را به کام مرگ می‌برند.

وی گفت: با وجود ظرفیت‌های ایجادشده، بیمارستان‌ها در حال تکمیل هستند. بیم داریم که کادر بهداشت و درمان و نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها نیز خسته شوند و مردم باید این نگرانی را درک کنند. تاب و توان این نیروها حدی دارد و نباید بیش از این آن‌ها را خسته کنیم. با رعایت نکردن صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی، هم خودمان از پا در می‌آییم و هم خستگی کادر بهداشت و درمان خطرناک‌تر خواهد بود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بیان کرد: راه مدیریت و مقابله با این بیماری استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها یا ضدعفونی دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از حضور در تجمعات است.

وی افزود: اکنون زمان دورهمی یا حضور در پارک نیست. برخی در پارک قلیان مصرف می‌کنند و بقیه نمی‌دانند که دود قلیان از کام چه کسی در هوا می‌چرخد و آلوده است یا نه. همه در معرض ابتلا هستند و افرادی که فکر می‌کنند بیمار نمی‌شوند در یک لحظه غافلگیر می‌شوند اما دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار