اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خبر داد
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از احداث ۱۱ مجتمع و شهرک گلخانه‌ای در استان خبر داد.
محمد حسنی‌نسب اظهار کرد: روند رو به رشد جمعیت، کمبود منابع طبیعی و تغییر شیوه مصرف باعث شده بخشی از بستر کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه تغییر یابد و خوزستان با توجه به شرایط اقلیمی یکی از استان‌های هدف کشور در این زمینه است.

وی افزود: امکان تولید محصول خارج از فصل در گلخانه‌های خوزستان با هزینه و انرژی بسیار پایین، تاثیر مثبتی بر تنظیم بازار کشور دارد و باید اهتمام بیشتری در تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات به پروژه‌های گلخانه‌ای داشته باشیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه سطح گلخانه‌های خوزستان در سال ۹۸ حدود ۶۹۸ هکتار است، تصریح کرد: سال گذشته ۸۷ هزار و ۵۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای و قارچ خوراکی و ۱۲۸ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی در گلخانه‌های خوزستان تولید شد و امیدواریم امسال نیز شاهد رشد محصولات تولیدشده در استان باشیم.

حسنی‌نسب از احداث ۱۱ مجتمع و شهرک گلخانه‌ای در خوزستان خبر داد و گفت: کار زیرساخت این مجتمع‌ها به اتمام رسیده و منتظر بهره‌برداری این مجتمع‌ها هستیم. ایجاد این ۱۱ مجتمع و شهرک گلخانه‌ای می‌تواند نقش بسیار موثری در افزایش تولیدات گلخانه‌ای در خوزستان داشته باشد.

وی افزود: امسال توسعه حدود ۲۰۰ هکتاری گلخانه‌های خوزستان در برنامه است و تاکنون ۱۶۳ پروانه ساخت برای ۱۱۷ هکتار صادر شده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار