اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

نازل برج خنک کننده یا افشانک کولینگ تاور (Cooling tower nozzle) وسیله‌ای برای پاشش آب بر روی سطوح برج خنک کن میباشد که همانند دوش عمل میکند .نازلهای برج خنک کاری دارای انواع بسیاری نظیر نازل مربع پاش،افشانک چپقی و دیگر نمونه های تولیدی هستند. در برخی از دستگاها مانند هواساز و ایرواشر برخی از مدلهای نازل برج خنک کن را میتوان استفاده و نصب نمود. گروه فنی مهندسی تجهیز صنعت تتا تولید کننده و تامین کننده انواع افشانک برج خنک کاری است. برای آشنایی بیشتر با این واحد صنعتی و تولیدی پیشنهاد میکنیم مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

انواع نازل برج خنک کننده

قطعاتی مانند نازل که وظیفه اسپری و پاشش آب را به عهده دارند عموما دارای تنوع بسیاری هستند. زیرا هر یک از انواع کولینگ تاورها دارای ظرفیت و وسعت مشخصی میباشد. به همین منظور نمی‌توان از یک نوع افشانک برج خنک کننده برای کلیه دستگاهها استفاده کرد. کارشناسان و مهندسین این واحد صنعتی در سالیان متوالی انواعی از این کالا را طراحی و تا به امروز به مرحله تولید رسانده‌اند.اما کار گروه تجهیز صنعت به ارائه خدمات و تولیدات بیشتر پرداخت و کلیه قطعات برج خنک کننده که یکی از آنها افشانک کولینگ تاور می‌باشد گام برداشته است.

قیمت نازل برج خنک کننده

در اینکه هر نازل با مواد اولیه متفاوت و یا وزن کمتر و بیشتر تولید میگردد بحثی نیست. این عاملی بر تفاوت قیمت هر نازل کولینگ تاور است اما با نرخ ارز نوسانات شدیدی بر روی محصولاتی که با ماده خارجی تولید میشوند گذاشته است. لذا برای تعیین قیمت هر عدد نازل برج خنک کننده باید تمامی موارد را امروزه در نظر گرفت چرا که دیگر نمیتوان بیهوده قیمت گذاری نمود. به همین منظور در سایت کمپانی کلیه کالاهای ساخته توسط این واحد دارای قیمت مصوب و ثابتی هستند که نشان از برتری کیفیت و تولید انبوه دارد.

انواع مواد اولیه افشانک برج خنک کن

به طور کلی تولیدات افشانک کولینگ تاور به دو متریال اصلی خلاصه میگردد1-پلی پروپیلن(PP) 2-پلی اتیلن یا استایرن. هر دوی این مواد دارای مقاومت بالا در برابر رسوبات و میکروبهای بیولوژیکی هستند.اما در هر دو نوع تفاوت‌هایی نظیر تحمل گرما و یا قابلیت‌های دیگر دیده می‌شود. به گفته کارشناسان تجهیز صنعت تتا هر ماده دارای خواص مشخصی است که آن را نسبت به دیگری متمایز میسازد. در نمونه نازل‌های برج خنک کننده با مصالحی همچون پلی پروپیلن تحمل دمایی تا 90 درجه سانتی‌گراد و قابلیت اسیدشویی در همین دما اضافه گردیده است.



نازل مربع پاش برج خنک کننده

افشانک مربع پاش برج خنک کن یکی از ده مدل فوگرهای برج خنک کاری می‌باشد. ابعاد و اندازه این نازل 11 سانتیمتر طول دارد و مناسب برای لوله‌های 90 میل یا 3 اینچ هستند. نازلهای مربع پاش به سه دسته کلی تقسیم بندی میگردند. 1-نازل پلکانی2-نازل 2H و در آخر فوگر مربع پاش گولینگ تاور که معروف‌ترین نوع نازل برج خنک کننده به شمار میرود. در این دسته نازلها دارای قطعه ای به نام روتور میباشند که جریان آب را تقسیم و شعاع پاششی بالغ بر 65 سانتیمتر ایجاد میکنند. با این امکان نازل مربع پاش برج خنک کننده دارای همپوشانی بالایی میباشد.

نازل فانوسی برج خنک کن

نازل برج خنک کننده با شکل و شمایل فانوس دریایی که به همین نام او را میشناسند. البته این مدل هم دارای سه دسته گوناگون است که هر یک دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند. برای مثال در نوع نازل فانوسی طرح خورشیدی شعاع پاشش تا 1.20 سانتیمتر بوده و در مدل توربو نازل مرحله ای تا 75 سانت . البته این دسته یک نوع افشانک برج خنک کن تولید کرده است که میزان پرتاب آب آن 1.5 میتر است و مناسب برای برج‌های خنک کننده سلولی ویا نیروگاهی هذلولی میباشد.

نازل بالتیمور برج خنک کننده

شرکتی با نام بالتیمور نازلی طراحی نمود که تا به امروز به عنوان نازل با قابلیت مهپاش شاخته شده است. زیرا خروجی آب در این نوع نازل برج خنک کننده بسیار کوچک است و حجم ورودی آب بالایی دارد و با توجه به میزان فشار پشت خروجی نازل قطرات آب به حدی کوچک میشوند که گویا مه پاش هستند. در این نوع قابلیت افشانک برج خنک کن به دو روش عمود پاش و افقی است و با دو سایز 4/3 اینچ و2/1 اینچ تولید میگردد.

نازل حلزونی برج خنک کننده

نازل حلزونی کولینگ تاور درواقع نازلی P شکل است و با دیگر نازلهایی که تاکنون در این مقاله گفته شد فرق دارد. این نوع تنها مدلی است که از مواد ABS که پلاستیکی مقاوم و محکم میباشد تولید میگردد. تحمل فشار در این نوع تا 10 بار بوده و قابلیت اسیدشویی و تحمل دمایی تا مرز 86 درجه را دارد. از مهم ترین ویژگی نازل برج خنک کننده امکان نصب در ایرواشر و هواساز یا کندانسور تبخیری است و میتوان به دو روش عمودی و افقی به لوله اصلی آب متصل گردد. این مدل رزوه داخل بوده و به وسیله رابط گالوانیزه یا پلاستیکی به کمربند لوله متصل میگردد.

نازل چپقی برج خنک کننده

نازل چپقی برج خنک کن وسیله ای برای پاشش آب بیشتر در برج‌های فایبرگلاس و مکعبی میباشد. نحوه قرارگیری این افشانک فرق دارد و باید آن را به روش ضبدری نصب نمایید. نازل برج خنک کننده از نوع چپقی به دو روش به لوله اصلی متصل میگردد 1-چپق2رزوه ای. هر دوی این مدلها کارایی یکسان داشته و بایکدیگر فرقی ندارند. اما باید گفت این واحد صنعتی (تجهیز صنعت تتا) برای فراهم سازی سطح رضاتمندی مشتریان خود 5 مدل این افشانک را تولید نموده که پیشنهاد میگردد برای مشاهده کلیه تولیدات نازل برج خنک کننده آنها به سایت مرجع مراجعه نمایید.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار