اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از مدیریت ۲۳۰ هزار هکتار از کانون‌های فوق‌ بحرانی گرد و غبار در استان خوزستان خبر داد.
کوروش کیانی اظهار کرد: یکی از منابع آلوده‌کننده هوای خوزستان کانون‌های ریزگرد با منشأ داخلی و خارجی است که بر اساس مطالعات انجام‌شده توسط سازمان زمین‌شناسی و مؤسسه تحقیقات جنگل و مرتع و سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار، حدود ۳۵۰ هزار هکتار کانون‌های فوق‌بحرانی شناسایی شدند.

وی افزود: در این سال‌ها عملیات مختلفی آغاز شد که شروع اجرای این برنامه‌ها با نهال‌کاری در وسعت ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بود. در ادامه پروژه‌های دیگر مانند قرق مناطق بیابانی، مدیریت روان‌آب‌ها و استفاده از پروژه‌های کم‌هزینه و زودبازده بر اساس منطقه آغاز شده است و طرح‌های توسعه‌ای نیز داریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه پایداری‌سازی اکوسیستم‌، گفت: تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار از کانون‌های فوق‌ بحرانی گرد و غبار تحت مدیریت کامل درآمده است و به پایداری کامل رسیده است.

کیانی افزود: امسال مقداری با کاهش اعتبارات مواجه شدیم که این موضوع با تغییر نگرش در برنامه‌ها، مقداری پوشش داده شده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: البته بارش‌های سال‌های اخیر و پر شدن تالاب‌ها و هورها که منابع اصلی تولید گرد و غبار بودند بسیار به این پدیده کمک کرده است. پروژه‌ها همچنان ادامه دارد و امسال با قدرت ادامه خواهند یافت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار