اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
روند صعودی شیوع کروناویروس در ایران از ابتدای پاییز، همچنان ادامه دارد و هر هفته ده‌ها هزار نفر به کروناویروس مبتلا و هزاران نفر قربانی آن می‌شوند.

آن طور که اعداد نشان می‌دهند، روند صعودی شیوع کروناویروس در ایران از ابتدای پاییز، همچنان ادامه دارد و هر هفته ده‌ها هزار نفر به کروناویروس مبتلا و هزاران نفر قربانی آن می‌شوند.

تقریبا همه کارشناس‌ها نسبت به بحرانی بودن شرایط پاندمی در ایران هشدار دادند و چند هفته گذشته اقدامات مختلفی از منع خروج از برخی شهرها تا جریمه شهروندان انجام شد، اما اعداد مرگ‌ومیر و مبتلایان خبر از تاموثر بودن این اقدامات در راه جلوگیری از اوج‌گیری پاندمی در ایران می‌دهند.

به همین دلیل بسیاری از مسئولان و کارشناسان بارها درخواست تعطیلی کرده‌اند تا بعضی شهرها برای چند هفته تعطیل شوند.

کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در این رابطه گفته بود: «هشت ماه است که مدافعان سلامت در حال مبارزه با بیماری کرونا هستند و مراجعه و فوتی های کرونا بالا بوده و درست است که تعطیلی ها می تواند به معیشت مردم آسیب وارد کند اما این توقف دو هفته‌ای کمک می کند که نظم مجددی در بیمارستان‌ها ایجاد کنیم و خدمت باکیفیت‌تر بدهیم.

از طرفی وقتی مردم در جامعه کمتر تردد می کنند ویروس کمتر در جامعه گردش خواهد کرد.»البته از ابتدای پاییز بسیاری از کارشناسان و اعضای شوراهای شهر چنین پیشنهادهایی داده بودند، پیشنهادهایی که به نظر می‌رسد تاکنون اجرا نشده است.

عدد مرگ‌ در هفته گذشته؛ ۲۸۷۲ نفر

هفته پیش هم طبق روند قبلی برای چندمین بار رکورد تعداد قربانیان کرونا در ایران در روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان شکسته شد. تا قبل از این رسانه‌ها اسم روز ۷ آبان را روز سیاه کرونا در ایران گذاشته بودند، اما هفته پیش ایران شاهد چندین روز سیاه‌تر هم بود و به طور میانگین هر روز ۴۱۰ نفر بخاطر ابتلا به کرونا کشته شدند.

   

از سوی دیگر مقایسه وضعیت ششمین هفته  پاییز با هفته‌های قبلی نشان می‌دهد که شیب نمودار (نمودار پایین را ببینید.) قربانیان کرونا در ایران همچنان صعودی است.

براین اساس مجموع قربانیان کرونا در ایران دو برابر هفته اول پاییز شده است و احتمالا وضعیت هفته‌های آینده بدتر هم می‌شود.



هفته پیش در مجموع ۲۸۷۲ نفر در اثر ابتلا به کروناویروس فوت کردند.

عدد ابتلا در هفته گذشته؛ ۵۷۹۹۵ نفر

آمار قربانیان کرونا احتمالا در هفته‌های آینده بیشتر می‌شود، چراکه نمودار تعداد مبتلایان کروناویروس در ایران هم صعودی است.

افزایش آمار مبتلایان، منجر به افزایش تعداد بیماران با حال وخیم و متاسفانه منجر به افزایش اعداد نمودار مرگ در ایران می‌شود.

در هفته گذشته در روز ۱۳ آبان با ابتلای ۸۹۳۲ نفر، رکورد تعداد مبتلایان روزانه کروناویروس در ایران شکسته شد.

همچنین در این مدت تعداد مبتلایان روزانه کمتر از ۷۷۱۹ نبود، این در حالیی است که هفته پیش تنها برای یک روز آمار روزانه مبتلایان به بالای ۷هزار نفر رسیده بود.به طور میانگین هفته پیش روزانه ۸۲۸۵ نفر به کروناویروس مبتلا شدند.



هماطور که انتظار می‌رفت مقایسه مجموع مبتلایان با هفته پیش نشان می‌دهد که شیب این نمودار ترسناک هم صعودی است.

در مقایسه با هفته پیش تعداد مبتلایان کرونا در ایران حدود ۱۳هزار نفذ بیشتر شده است و در مقایسه با هفته اول پاییز هم این عدد دوبرابر شده است.




وضعیت استان‌ها؛ همه درگیر پاندمی

برخلاف موج پاندمی در تابستان، در چنند هفته اخیر همه استان‌های کشور با شیوع کروناویرس درگیر بودند.


وضعیتنام استانردیف
قرمزتهران۱
قرمزاصفهان۲
قرمزقم۳
قرمزآذربایجان شرقی۴
قرمزخراسان جنوبی۵
قرمزقزوین۶
قرمزلرستان۷
قرمزاردبیل۸
قرمزخوزستان۹
قرمزکرمانشاه۱۰
قرمزکهگیلویه و بویراحمد۱۱
قرمزبوشهر۱۲
قرمززنجان۱۳
قرمزایلام۱۴
قرمزخراسان رضوی۱۵
قرمزچهارمحال و بختیاری۱۶
قرمزالبرز۱۷
قرمزآذربایجان غربی۱۸
قرمزمرکزی۱۹
قرمزکرمان۲۰
قرمزخراسان شمالی۲۱
قرمزهمدان۲۲
قرمزیزد۲۳
قرمزسمنان۲۴
قرمزمازندران۲۵
قرمزگیلان۲۶
نارنجی و زردگلستان۲۷
قرمزکردستان۲۸
نارنجی و زردهرمزگان۲۹
نارنجی و زردفارس۳۰
نارنجی و زردسیستان و بلوچستان۳۱

همچنین موارد ابتلا و مرگ ومیر در کشور بالا و روند نیز صعودی بوده است. در ۱۰ استان سمنان، کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، کرمان، مازندران، تهران، گیلان، فارس و گلستان روند صعودی یا شروع پیک جدید مشاهده شد.

در هشت استان همدان، مرکزی، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، هرمزگان روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی مشاهده شد.

در هشت استان قم، آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، خراسان رضوی، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان روند ثبات با تغییرات مختصر و نامنظم وجود داشته است.

به نظر می‌رسد دو استان یزد و خراسان جنوبی اخیراً یک پیک را پشت سر گذاشته ند. در سه استان لرستان، ایلام و آذربایجان غربی ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد. باید مدنظر داشت که یک استان می‌تواند چندین پیک منحنی را تجربه کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار