اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
شوشان / جواد الهایی سحر:

در  سستی و تکاهل استاندار خاكستري خوزستان که هيچ گونه شايستگي وكارداني مديريت سبز  زيست محیطی ندارد.

در عدم شايستگي و بي  برازندگی فرمانداري كه در مديريت محيط زيست شهرش فروگذار و بي استوار است.
 
در بي بسندگی و بي کفايت مديريت پسماندي كه نسبت به سلامت شهروندانش سرسری بی پروایی دارد.

در تهاون و تغافل  شهرداري كه در برابر سوزاندن روزانه زباله غفلت و درنگی دارد.

در اهمال و امهال شوراي شهري كه نسبت به سلامت شهروندان خود سهل انگار و رهاكارند.

مردمان اهوازي ما با انواع بيماريهاي ناشي از سوزاندن پسماند ، ميزبان بيماريهاي پايدار و صعب العلاجي هستند كه تنها گناه شان مديران شهري آنها در مديريت پسماند كلانشهر اهواز  خودكفايي مدیریتی و شایستگی مسئولیت ندارند.

و اما مشکلات دود زباله کلانشهر اهواز و شهرهای اقماری برای شهروندان ؛؛ ☄️دکتر برایان گراهام رئیس و مدیر عامل انجمن ریه دانشگاه ساسکاچوان (سرسبزترين  و خوش آب و هوا ترين استان كاندا)در مقاله اي به نام اثرات سوزاندن زباله در فضای باز ؛به طور علمی سوزاندن زباله های خاص در تولید سموم هوا به اثبات رسیده است.

کودکان خردسال و بزرگسالان ، به ویژه آنهایی که دارای شرایط تنفسی موجود هستند (به عنوان مثال ، آسم ، بیماری انسداد ریوی مزمن و غیره) بیشتر در معرض اثرات منفی سلامتی فوری ناشی از سوزش در هوای آزاد هستند. قرار گرفتن در معرض هیدروکربن های چند اتوماتیک ، دیوکسین ها و فوران ها با مشکلات سرطان ، کبد ، سیستم ایمنی بدن ، سیستم غدد درون ریز ، سیستم تولید مثل و سیستم های در حال رشد جوانان ارتباط دارد.

سایر آلاینده های نگران کننده در دود زباله می توانند شامل اکسیدهای نیتروژن ، مونوکسیدکربن ، آرسنیک ، جیوه ، سرب ، اسید کلریدریک و ترکیبات آلی فرار باشند.

خاکستر ناشی از سوختگی ممکن است حاوی این آلاینده ها باشد و به طور بالقوه سمی باشد. خاکستر بادی از ذرات سبک ساخته شده است ، که توسط گاز احتراق انجام می شود و مملو از فلزات سمی ، دیوکسین / فوران و سایر محصولات احتراق ناقص است. 

خاکستر می تواند هزاران کیلومتر مسافت را طی کند تا اینکه از آسمان خارج شود و احتمالاً وارد زنجیره غذایی انسان شود.

بر پايه اين تحقيق علمي دود ناشی از سوختن در هوای آزاد همچنین حاوی کربن سیاه یا "دوده" است که در ایجاد تغییرات آب و هوایی نقش دارد.

"سوزاندن کیسه های پلاستیک ، مواد شیمیایی را در هوا آزاد می کند که همه ما تنفس می کنیم ، آسیب جدی به ریه وارد می کند و به مشکلات سلامتی طولانی مدت منجر می شود. برای افراد مبتلا به بیماری های ریوی مانند آسم و بیماری انسدادی مزمن ریوی ، حتی قرار گرفتن در معرض یک نوع دود نیز می تواند بیماری آنها را بدتر کند. این می تواند منجر به بستری در بیمارستان ، افزایش استفاده از داروهای گران قیمت و غیبت در مدرسه یا محل کار شود. "

به اعتقاد سازمان بهداشت جهاني (مقاله اي به نام تأثیرات بهداشت عمومی مواد شیمیایی: شناخته شده ها و ناشناخته ها که در وب سايت رسمي خود بارگذاری کرده است )

☄️فقط 2 تا 40 بشکه (سطل زباله)سوختگی خانوار ، بسیاری از خطرناکترین سموم را در همان سطح ساطع شده از یک دستگاه زباله سوز 200 تنی در روز منتشر می کند که 20000 خانوار را سرویس می دهد.

یک فرد سالم ممکن است دچار واکنشهای غیر اختصاصی ناشی از سوختگی از جمله سوزش چشم ، سردرد ، حالت تهوع ، خستگی ، سرگیجه و سایر علائم شود. اگر دوز به اندازه کافی زیاد باشد ممکن است در برخی از افراد حساسیت آلرژیک ایجاد شود.

به عنوان نمونه افرادی در چهار دهکده بومی آلاسکا که سطل زباله خود را در نزدیکی خانه سوزانده اند ، دو برابر بیشتر سرفه می کنند ، از 5 تا 17 برابر دچار ضعف هستند. 

اسیدها و سایر مواد شیمیایی ساطع شده توسط دود زباله می تواند باعث انقباض شدید برونش در بیماران آسم شود و تنفس را برای افراد مبتلا به آمفیزم دشوار کند. تحریک ریه ها می تواند میزان اکسیژن موجود در قلب و ریه ها را کاهش دهد - و می تواند برای افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری قلبی خطرناک باشد.

اثرات حاد ناشی از سوزاندن برخی از مواد زائد در زباله  می تواند بسیار جدی باشد. فقط پنج اونس سوزاندن پی وی سی طول می کشد تا گاز کلرید هیدروژن کافی به بدن برسد تا کسی در یک اتاق با اندازه متوسط ​​فقط در عرض 10 دقیقه بکشد.

حتی اگر اثرات فوری را متحمل نشوید ، هرچه بیشتر در معرض دود باشید ، آسیب به سلامتی شما می تواند جدی تر باشد. این اثرات می تواند آسیب به ریه ها ، سیستم عصبی ، کلیه ها و کبد شما باشد. بیماری های مزمن مانند برونشیت ، آمفیزم و بیشتر سرطان ممکن است 20 سال طول بکشد و می تواند ناشی از قرار گرفتن در معرض کم دود و سموم باشد که در اصل بی خطر به نظر می رسید.

کودکان بسیار بیشتر در معرض خطر هستند. به دلیل اندازه بدن ، آنها بیش از بزرگسالان به ازای هر پوند بدن هوای خود را استنشاق می کنند و می توانند نسبتاً بزرگتر "دوز" سم را جذب کنند. همچنین ، بدن کودکان بیشتر در معرض آسیب های جیوه ، سرب ، کادمیوم و سایر فلزات سنگین موجود در دود است ، زیرا سیستم عصبی آنها کاملاً رشد نکرده است.

آری این همه مشکلات برای سلامتی شهروندان اهوازی و کک مسئولانی که نمی گزد باید به آنها بگوییم که؛ از سخا وصف زبیده خوانده ام 
و زکفایت رای تو هيچ  ندیده ام.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار