اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
شوشان / هوشنگ نوبخت:

گاهی وقت ها سکوت خیلی سنگین‌تر از خیلی حرف هایی است که ممکن است خریدار نداشته باشند اما ذات آدمها اجازه نمی‌دهد که برای تسکین وجدان شان اقدام به سکوت های مکرر کنند در مقابل دیده ها و شنیده ها و عملکردهایی که نه رضای خداوند در آن است و نه رضایت خلق خدا. 

بی شک همه می دانند و یا رصد کرده اند، حتی روح ملکوتی ابن سینا و یا افلاطون یونانی هم دیگر از مشکلات عدیده و تکراری خوزستان آگاه شده اند و دیگر حرفی برای گفتن باقی نمانده است مگر به تکرار که آن هم چندان خوشایند نیست. 

از مشکلات زیست محیطی کارون گرفته تا بی‌تدبیری های گوناگون منجر به آلودگی های مختلف و یا مشکلات اقتصادی که محصول نقطه چین های بزرگ مدیریتی استان هستند و یا معضل خنده دار فاضلاب و تناقض رمزآلود گزارش ها، آمارها و عملکرد های مجازی مسئولین با دنیای واقعی و سیلابی این روزهای خیابان های اهواز. 

باور کنید کار  از گلایه و شکایت و نوشتن و کاریکاتور و کنایه گذشته است و باید تنها دل سپرد به اتفاقات و اما و اگرهایی که طبیعی واقع می‌شوند. 

باید دل سپرد به آسمان که دست از بارش بردارد یا به زمین که آب را بیش از پیش ببلعد و یا باد که بیاید و غبارها را ببرد و یا دعاهایی که مستجاب شوند برای ایجاد آرامش و رفاه حداقلی مردمی که لایق داشتن حداکثر ترین ملزومات زندگی اند. 

مردم خوزستان که به استان گاوشیرده کشور نیز معروف شده است، مدتهاست  به خاطر سوء مدیریت و بی تدبیری خیلی‌ها از غم نان نالیده اند و شعرها سروده اند و کلیپ ها ساخته اند از زندگی در اطراف سطل های زباله و اینک در فصل رنگین کمانی و شاعرانه ی پاییز که همه دنیا از وجود و حضور نعمت بارانش دل به خیابان ها و فضاها و پارک ها می زنند اما  مردم خوزستان به خاطر آبگرفتگی ها و بالا زدن فاضلاب های شهری ساخته شده در عهد بوق نه تنها لطفی از صفای پاییز نمی‌برند که غم آب نیز برغم نان شان افزون شده است. 

خوب می دانم که انتقاد تنها راه‌حل نیست و باید رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی در پی چاره نیز باشد اما به شرطی که گوش شنوایی مشتاق شنیدن و یا اندک اراده‌ای برای عمل کردن وجود داشته باشد. 

اینجانب هم به عنوان یک شهروند و هم به عنوان یک رسانه ضمن انتقاد شدید از نحوه عملکرد بسیاری از مدیران شهری و استانی و ملی در خصوص اتفاقات فاجعه بار در سال های اخیر کلان روستای اهواز، پیشنهاد می دهم همانگونه که در ورزش و خیلی حوزه های دیگر از وجود اهل فن بهره می بریم هم اینک از وجود و حضور چند مشاور و مهندس کاربلد خارجی برای رفع مشکل فاضلاب و دفع آبهای سطحی شهر اهواز بهره برده شود تا بلکه شاهد باشیم در آینده ای نزدیک، مناطق مختلف و محلات اهواز بتوانند همچون منطقه نیوساید که ما حصل تفکر و دانش همین مهندسان اروپایی  البته در ۵۰ سال گذشته است بتوانند سایه آرامش و آسایش را در محل زندگی شان ببیند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار