اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
ویروس‌های کرونا گروه بزرگی از ویروس‌ها هستند که باعث بروز مشکلات تنفسی در انسان و حیوانات می‌شوند. مشکلات تنفسی ایجاد شده در اثر این نوع ویروس‌ها می‌تواند به سادگی یک سرماخوردگی خفیف یا به شدت ذات‌الریه باشد.
بنابراعلام مشورپ، ویروس کرونا از زمستان سال گذشته مانند بسیار از کشورهای جهان به ایران هم وارد شد و تا به امروز تعداد مبتلایان به کرونا در ایران به حدود یک میلیون نفر رسیده است.

راه تشخیص کرونا چیست؟

تنها راه تشخیص قطعی ویروس کرونا، سی تی اسکن از ریه، انجام آزمایش تشخیصی PCR و تست آنتی بادی است. اما این تست‌ها چگونه انجام می‌شوند؟

آزمایش تشخیصی  (PCR)

آزمایش تشخیصی می‌تواند به شما بگوید که آیا در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا هستید یا خیر. در واقع این آزمایش نشان می‌دهد که هم اکنون ویروس کرونا در بدن شما فعال است. این آزمایشی است که در صورت ارجاع پزشک برای تشخیص کووید ۱۹ بر اساس علائم موجود، باید انجام دهید.

آزمایش PCR به کمک نمونه‌گیری از مخاط بینی یا گلوی فرد، به وسیله یک سواب و در عرض چند ثانیه انجام می‌شود و نیازی به آزمایش خون نیست. در صورت مثبت بودن نتیجه این آزمایش، فرد باید مراحل اجرای قرنطینه و جدا ماندن از سایرین را انجام دهد.

آزمایش آنتی بادی (سرولوژی)

آزمایش آنتی بادی می­ تواند نشان دهد که آیا قبلا در معرض ویروس عامل کووید ۱۹ بوده­ اید و به آن آلوده شده­ اید یا خیر. در واقع آزمایش آنتی بادی، به دنبال آنتی بادی­ هایی است که توسط سیستم ایمنی بدن انسان در پاسخ به یک تهدید خارجی مانند وجود یک ویروس ساخته می­ شود.

آنتی بادی­ ها می­ توانند به مبارزه با عفونت کمک کنند. تولید آنتی بادی­ ها ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد و پس از بهبودی هم تا چند هفته یا بیشتر در خون باقی بماند.

حداقل ۱۲ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا، آنتی بادی­ های کافی در بدن وجود دارد که در آزمایش نشان داده می­ شود. این آزمایش مانند سایر آزمایش‌های سرولوژی با نمونه خون انجام می‌شود.

هزینه تست کرونا

هزینه تست PCR در اغلب مراکز خصوصی حدود ۶۰۰ هزار تومان و هزینه آزمایش آنتی بادی نیز حدود ۱۵۰ هزار تومان است. مجموع این دو آزمایش با رقمی حدود ۷۵۰ هزار تومان انجام می‌شود.

تست کرونا در محل با مَشوِرپ

گروه مَشوِرپ به منظور خدمت‌رسانی در این دوران،  خدمات تست کرونای خود را صد هزار تومان زیر قیمت مصوب به کاربران ارائه می‌دهد.

اگر در این روزها ترجیح می‌دهید در خانه بمانید و به مراکز درمانی مراجعه نکنید، با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن مَشوِرپ یا اپلیکیشن آپ می‌توانید تنها با چند کلیک درخواست آزمایش کرونای خود را ثبت کنید تا همکاران مَشوِرپ با حضور در محل و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، آزمایش شما را انجام دهند.

جواب تست نیز نهایتا ۲۴ تا ۳۰ ساعت بعد از نمونه‌گیری آماده شده و از طریق سایت و اپلیکیشن در اختیارتان قرار می‌گیرد.

همچنین آزمایشات گروهی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها با تخفیف و شرایط ویژه در محل سازمان شما انجام می‌شود.

برای بررسی و تحلیل نتیجه آزمایش کرونای خود نیز می‌توانید به‌طور رایگان با پزشکان مَشوِرپ تماس گرفته و از توصیه‌های آن‌ها استفاده کنید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار