اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی:
یوسفی گفت: در حال حاضر به جایی کمک دولت به اقشارمحروم جامعه شاهد افزایش تعداد فقیران هستیم، اولویت مجلس یازدهم حمایت از اقشار ضعیف جامعه بوده است.
مجتبی یوسفی در مورد اجرای طرح معیشت خانوار گفت:کمک‌های ناچیز دولت کفاف معیشت خانوار نمی‌دهد علی الخصوص در شرایط کرونایی که خط فقر هم ۱۰ میلیون تومان عنوان شده است، این شرایط نابسامان نتیجه بی‌مدیریتی تیم اقتصادی دولت است و اگر قرار است کمکی از طرف دولت به هر عنوانی از یارانه گرفته تا طرح معیشت خانوار صورت بگیرد نباید عاملی بر رشد لحظه‌ای قیمت اقلام مصرفی مردم باشد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: رشد روزانه قیمت اقلام مصرفی منجر به کوچک شدن سفرهای ایرانیان شده است، در چند روز گذشته شاهد رشد قیمت مرغ در میادین مختلف و اختلاف شدید جهاد کشاورزی و وزارت صمت بر سر همین ماجرا بوده‌ایم. حدود ۵ میلیارد دلار ارز دولتی برای تهیه نهادهای دامی پرداخت شده بود، متاسفانه نه تنها نهادهای دامی به دست تولیدکنندگان مرغ نرسید بلکه به دست دلالان رسیده است در این بین هم ارز از بین رفت هم مشکل مصرف کنندگان حل نشد.

مجلس پیگیر اجرایی شدن قانون طرح معیشت خانوار

وی ادامه داد: در حال حاضر به جایی کمک دولت به قشر محروم جامعه شاهد افزایش تعداد فقیران هستیم، اولویت مجلس یازدهم حمایت از اقشار ضعیف بوده است علی الخصوص دهک‌های پایین جامعه که در طرح معیشت خانوار تعیین شده حدود ۶۰ میلیون نفر باید را تحت پوشش قرار می‌گیرند تا در این اوضاع نابسامان بتوانند امورات زندگی را تا حدودی رفع کنند ولی در چنین مواقعی دولت با نگاههای سیاسی اقدامی موثری انجام نمی‌دهد؛ مجلس پیگیر اجرایی شدن قانون طرح معیشت خانوار خواهد بود.

امیدوارم بیش از این دولت معیشت افراد جامعه را به اهداف سیاسی گره نزند، شان مردم ما بالاتر این است بازیچه اهداف سیاسی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: امیدوارم بیش از این دولت معیشت افراد جامعه را به اهداف سیاسی گره نزند، شان مردم ما بالاتر این است معیشت آنها بازیچه اهداف سیاسی شود.

وی ادامه داد: پرداخت ۴۵ هزار تومان ماهیانه از رای انتفاع خارج شده است، بر همین اساس مجلس طرح یارانه معیشتی خانوار را عنوان کرد تا بخش ناچیزی از اقلام اساسی زندگی مردم را تامین کند، در عمل پرداخت ۴۵ هزار تومان تاثیری در مقابل تورم ندارد زمانی که تصویب شد مبلغ دلار به میزان ۱۰۰۰ تومان بود در حال حاضر درآمد دولت از فروش اقلام انرژی چندین برابر شده است، طبق گفته کارشناسان ارزش اقلام انرژی به رقمی برابر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، با تمام این تفاسیر دولت در پرداخت یارانه ماهیانه هم با مشکل مواجه است.

یوسفی از پرداخت ۱۰۰ هزار تومان دولت بیشتر به عنوان تبلیغات یاد کرد و گفت: پرداخت ۱۰۰ هزار تومان در مقابل اجرایی شدن طرح معیشت خانوار بیشتر شبیه یک پروپاگاندا و کار تبلیغاتی بوده است، با اجرای طرح معیشت خانوار دولت وظیفه دارد ۱۲۰ هزار تومان به دهک‌های پایین بپردازد که در مجموع ۶۰ میلیون نفر را در بر می‌گیرد در حال حاضر دولت ادعای کرده که ۱۰۰ هزار تومان هم کمک معیشتی خانوار پرداخت می‌کند بر همین اساس هم ۱۲۰ هزار تومان قانونی شده و ۱۰۰ هزار تومان ادعا خود را می‌پردازد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس تاکید کرد: منبع تامین طرح معیشت خانوار از اموال دولتی است که شامل ۳۰ درصد سهام شرکت‌ها و ۲۵ هزار میلیارد تومان بحث حمایت خدمات بازنشستگان دولتی و تامین اجتماعی و خدمات لشکری و کشوری است.

یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: تنها راه فروش سهام بورس نیست که بگوئیم پرداخت معیشت خانوار از این جیب به آن جیب کردن مردم است.اگر بتوانیم با برنامه درست منابع خرد مردم را در راستای حمایت اقتصادی به چرخه تولید کشور بیاوریم بدون شک شرایط بهتر خواهد بود.

خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار