اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
در ایام ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان در اولین ماموریت خود با مترون و پرستاران بخش کووید 19 بیمارستان نفت بزرگ صنعت نفت اهواز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت  و درمان صنعت نفت،  دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل این مجموعه در ابتدا ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار از زحمات همه کادر درمان تقدیر و تشکر کرد و گفت : همه گیری ویروس کرونا بار دیگر مجاهدت و از خودگذشتگی پرستاران را  به تصویر کشید و زبان و کلمات از بیان این همه ایثار قاصر هستند، امیدواریم با ایجاد شرایط مناسب و رفع مشکلات خستگی را از شما عزیزان به دور کنیم.

وی افزود:  نگاه ویژه مدیران نفتی به بهداشت و درمان صنعت نفت قابل تقدیر است و باید ارتباط بین حوزه عملیات و بهداشت و درمان نزدیک تر از این باشد .

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد : هدف ما رفع مشکلات در جهت ارائه خدمات با کیفیت و مناسب است و در این جهت باید مدیران و روسا با انسجام و همگام قدم بردارند.

افزایش ظرفیت بخش ICU  در همه گیری ویروس کرونا

دکتر بهرام دهقان رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ضمن خیر مقدم و تبریک روز پرستار گفت : اولین ماموریت دکتر هاشمی بلافاصله بعد از انتصاب بعنوان مدیرعامل سازمان سفر به اهواز بوده و این نشان از نگاه ویژه ایشان به این منطقه دارد.

وی در ادامه ضمن تشکر از پرسنل شاغل در بیمارستان صنعت نفت اهواز افزود : همه ی پزشکان متخصص ، پرستاران و کارکنان در این مدت ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله ی فیزیکی ،  تلاش کرده اند تا  درمان هیچ بیماری به تعویق نیفتد.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز افزود : از اسفند ماه 98 و با آغاز همه گیری ویروس کرونا در کشور ، بر طبق پروتکل های  ابلاغی و در جهت حفظ سلامت مراجعین و پیشگیری از تردد غیر ضروری در مراکز درمانی ،  فعالیت کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز محدود شد و دو مسیر کاملا مجزا فراهم شد .

وی تصریح کرد : به منظور ارائه خدمات به مراجعین تخت های بخش ICU  به 30 تخت افزایش یافت و این نشان از همت و همکاری تیم  بیمارستان نفت اهواز  دارد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از امکانات و تجهیزات خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : در 10 ماه گذشته 3 هزار 810 PCR  در این مرکز انجام شده است که بیش از هزار و 700 نفرآنان نیاز به بستری و مراقبت داشتند که 65 درصد کل این رقم را جمعیت بازنشسته تحت پوشش تشکیل میدهد که به بیماری های زمینه ایی هم مبتلا بوده اند .

دکتر دهقان در ادامه از خدمات کادر درمان که در طی مدت همه گیری ویروس کرونا فعال بوده و با روحیه خستگی ناپذیر به ارائه خدمات به بیماران پرداختند تقدیر و تشکر کرد.

پرستاران دلسوزترین قشر هستند

 مهندس احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از زحمات و تلاش های شبانه روزی کادر درمان در پیشگیری، شناسایی و درمان بیماران مبتلا به کرونا قدردانی کرد و گفت : به نظر بنده پرستاران بعد از  پدر و مادر دلسوز ترین قشر جامعه هستند که در شرایط سخت در کنار بیماران با صبر و بردباری حضور دارند.

وی اظهار داشت: در اپیدمی کرونا کادر فداکار و زحمتکش بهداشت و درمان صنعت نفت از سلامت خود گذشتند تا جامعه سالم بماند و این بیماری کنترل گردد .

 مهندس محمدی گفت: طیف وسیعی از کادر درمان اعم از مدیران، پزشکان متخصص، پرستاران و کارکنان بیمارستان های بهداشت و درمان صنعت نفت زحمات زیادی کشیده اند که تقدیر از آنها حداقل کاری است که می توان انجام داد تا بدانند که علیرغم کمبود امکانات در کنار آنها هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تصریح کرد : خوشبختانه تعامل خوبی میان این شرکت و بهداشت و درمان صنعت نفت وجود دارد و این دلگرمی برای کارکنان است که در شرایط سخت جغرافیایی مشغول به کار در بخش تولید و کشف فرآورده های نفتی هستند.

تنها راه عبور از بحران کرونا همدلی و اتحاد است

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‏جندی‌شاپور اهواز از فداکاری و مجاهدت و تدبیر مدیران، پزشکان، پرستاران و همه کادر درمانی در زمینه ‏مقابله با اپیدمی کرونا در استان قدردانی کرد‎ و ادامه داد : قریب یکسال از شروع پاندمی کرونا گذشته است ، تلاش کادر درمان کشور برای خدمت‌رسانی به بیماران کووید-۱۹ یادآور حماسه‌آفرینی‌های ‏رزمندگان دوران دفاع‌مقدس است ، این قشر ‏تلاشگر با تمام توان در صحنه حاضر شده و از خودگذشتگی کردند‎.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‏جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد : مجموعه کادر درمان استان موفقیتهای قابل توجهی داشته‌اند و تنها راه عبور از این بحران ‏همدلی و اتحاد و کمک به یکدیگر است‎ و همکاری دو جانبه  بین بخش دانشگاهی و حوزه بهداشت و درمان جنوب در طول بحران وجود داشته  و در حال حاضر شرایط عمومی استان ثابت است.

پرستاران تا آخرین لحظه در صحنه خدمت حضور دارند

شیرین چنگیزی مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان نفت اهواز در ادامه جلسه بعنوان نماینده پرستاران، حمایت های مدیران و روسا را دلگرم کننده عنوان کرد و  گفت : همه ی تلاش ما این است که با توجه به اهمیت خدمات رسانی به بیماران کرونا، در کمترین زمان ممکن ، کلیه تجهیزات و شرایط جهت خدمت رسانی به  این بیماران آماده باشد .

وی افزود :  زبده ترین نیروهای پرستاری در این بخش ها مشغول به کار بوده و کلیه پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت  نیز به طور کامل اجرایی میگردد.

مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان نفت اهواز با تاکید بر از خودگذشتگی و ایثار پرستاران در ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید 19 و روحیه خستگی ناپذیرشان  افزود :  در حال حاضر دو بخش عمومی کووید ، یک بخش آی سی یو و یک بخش اورژانس تنفسی به طور کامل به بیماران کرونا اختصاص یافته است.

چنگیزی اظهار داشت : به منظور ارتقاء دانش و مهارت و توانمند سازی پرستاران علاقه مند به کار در بخش  آی سی یو  اقدام به برگزاری دوره های تئوری و عملی در این زمینه کرده ایم.

در پایان با حضور دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان،مهندس احمد محمدی مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب ، دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دکتر بهرام دهقان رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از مترون و پرستاران بخش کووید 19 در گرامیداشت هفته پرستار تقدیر شد.





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار