اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
کارگران کارخانجات بتنی اندیمشک:
کارخانجات بتنی اندیمشک یکی از دو کارخانه تولیدکننده تراورس‌های بتنی در کشور است، طی این مدت از همه آشنایان قرض کرده‌ایم. به علت مشکلات مالی پیمانکار و پرداخت نشدن سه ماه از دستمزدهایمان نسبت به هزینه‌های واقعی زندگی، هر روز سفرهایمان به نسبت روز قبل کوچکتر می‌شود.
تعدادی از کارگران کارخانجات بتنی اندیمشک در خوزستان گفتند: عدم پرداخت منظم دستمزد در کارخانجات بتنی اندیمشک، مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای کارگران به وجود آورده است.

این کارگران گفتند: کارخانجات بتنی اندیمشک یکی از دو کارخانه تولیدکننده تراورس‌های بتنی در کشور است که اغلب کارگران به علت‌ عدم پرداخت منظم دستمزدها با مشکل روبه‌رو هستند. طی این مدت از همه آشنایان قرض کرده‌ایم. به علت مشکلات مالی پیمانکار و پرداخت نشدن سه ماه از دستمزدهایمان نسبت به هزینه‌های واقعی زندگی، هر روز سفرهایمان به نسبت روز قبل کوچکتر می‌شود.

این کارگران که برای دریافت معوقات مزدی خود بارها به نهادهای مسئول مراجعه کرده‌اند، هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

به گفته آن‌ها، برخی از همکارانشان در پرداخت اجاره خانه و هزینه‌های روزمره زندگی مشکل دارند و برای گذران امور مجبور به قرض شده‌اند.

این کارگران همچنین نگران پرداخت حق بیمه‌های خود هستند. آن‌ها اظهار داشتند: همزمان با حقوق، سه ماه حق بیمه ما نیز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

معوقات کارگران کارخانجات بتنی اندیمشک در حالی پرداخت نشده که مدیریت این مجموعه، کمبود نقدینگی و نداشتن اعتبار ریالی کافی را دلیل این تاخیر می‌داند.

کارگران افزودند: جدا از موضوع پرداخت نشدن دستمزد و بیمه، هم اکنون دو سال است به کارگران این کارخانه که در شرایط سخت و در محیطی حادثه‌ساز کار می‌کنند، لباس و کفش ایمنی کار داده نشده است و کارگران از جیب هزینه می‌کنند. در زمینه مشکلات‌مان به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند.

کارگران کارخانجات بتنی اندیمشک با اشاره به اینکه آن‌ها به دلیل ترس از اخراج توان اعتراض ندارند، گفتند: وقتی کارگر حامی ندارد مسلما اعتراضات او هم به جایی نمی‌رسد. از مسئولان در شهرستان گله‌مندیم که سکوت اختیار کرده و در پیگیری مطالباتمان هیچ واکنشی جدی از خود نشان نمی‌دهند.

کارگران در خاتمه گفتند: انتظار داریم مسئولان موضوع مطالبات کارگران کارخانجات بتنی را پیگیری کنند چراکه کارگران این واحد تولیدی بیش از این تحمل بی‌پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران‌ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار