اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: به دلیل ادامه یافتن تحریم‌های ظالمانه و افزایش نرخ تورم و گرانی افسارگسیخته سایر اقلام خوراکی، میزان مصرف نان میان اقشار متوسط و کم‌درآمد بیش از گذشته شده است.
امید جهان‌نژادیان اظهار کرد: تولید نان مرغوب یکی از بدیهیات کار نانوایان است که باید از سوی نانوایی‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نان باکیفیت حق مردم است، افزود: از گذشته، نان قوت غالب مردم کشور بوده و امروز نیز به دلیل ادامه یافتن تحریم‌های ظالمانه و افزایش نرخ تورم و گرانی افسارگسیخته سایر اقلام خوراکی، میزان مصرف نان میان اقشار متوسط و کم‌درآمد بیش از گذشته شده است؛ از این رو باید حساسیت بیشتری نسبت به تولید و مصرف نان داشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در خصوص میزان سبوس‌گیری از گندم برای تولید آرد خبازی، گفت: متاسفانه مردم استان خوزستان علاقه شدیدی به نان سفید دارند و این رویه اشتباه می‌تواند تبعات زیان‌آوری برای سلامتی مصرف‌کنندگان به وجود آورد. این در حالی است که تولید نان حاوی سبوس یکی از خواسته‌های معقول حوزه سلامت است و در صورت تحقق کامل آن، نقش بسزایی در سلامت مردم ایفا می‌کند.

جهان‌نژادیان با بیان اینکه تغییر فرهنگ مصرف یکی از عوامل مهم افزایش کیفیت نان است، گفت: در شرایط اقتصادی موجود، گرایش بسیاری از مردم به مصرف نان بیشتر شده است و به این دلیل، کنترل و حفظ کیفیت آرد و به تبع آن تولید نان مرغوب به یکی از دغدغه‌های مسئولان ذیربط حوزه گندم، آرد و نان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: تمام نیاز گندم خوزستان از درون استان تامین می‌شود و از آنجا که گندم خوزستان دارای مواد عالی و مغذی است و در زمره کیفی‌ترین گندم‌های کشور به شمار می‌رود، جای هیچ گونه نگرانی در خصوص پخت نان باکیفیت وجود نخواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه آموزش نانوایان تنها یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در ارتقای کیفیت نان است، گفت: قطعا آموزش نانوایان در رشد کیفیت نان نقش محوری خواهد داشت اما هیچ گاه نباید سایر مولفه‌های پخت نان مانند استفاده از دستگاه‌های مناسب، استفاده از کارگر مجرب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیریم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار