اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
مشاورمعاون وزیربهداشت:
طبق آمار صدا و سیما، ۴۸ درصد مردم ایران در دورهمی‌های شب یلدا شرکت کردند که احتمال بروز پیک کرونا ۲ هفته بعد از آن وجود دارد.
محمداسماعیل مطلق روز سه شنبه در نشست هم اندیشی طرح شهید قاسم سلیمانی در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: در حال حاضر وضعیت کل استان‌های کشور به غیر از گیلان و مازندران از نظر شیوع کرونا سیر نزولی دارد که این نشست به منظور تداوم این سیر برگزار شده است.

مشاور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید از این فرصت برای مدیریت و کنترل بیماری درصورت پیک استفاده کنیم تا بتوانیم  زنجیره را قطع و حداقل تلفات را داشته باشیم.

وی افزود: احتمال تجمع برای سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، ایام فاطمیه و انتخابات شوراها وجود دارد که باید برای این موارد برنامه‌ریزی شود تا درصورت برگزاری،  مراسم با حداقل جمعیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

ناظر استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام برای اجرای طرح قاسم سلیمانی گفت: برای برگزاری آیین‌های عزا در استان خوزستان باید از فرمانداری‌ها مجوز اخذ شود؛  فرمانداری نیز به شرطی مجوز را صادر می‌کند که تجمعی برگزار نشود، این الزام باید در استان‌های لرستان و ایلام نیز انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه طرح ملی شهید سلیمانی طبق دستورالعمل‌ها به صورت مطلوب در دزفول اجرا شده است، اظهارداشت: ۱۷۷ تیم برای اجرای این طرح در حوزه این دانشگاه تشکیل شده و همکاری خوبی از سوی سپاه، بسیج و هلال احمر صورت گرفته است.  
علی قمیشی افزود: آمارهای بستری، تست‌های مثبت کرونا، چگالی و مرگ و میر بر اثر کرونا در دزفول نزولی است اما آنچه نگران کننده است ماهیت بیماری است زیرا به طور کامل قابل پیش بینی نیست.
وی با بیان اینکه بیماری جهش یافته کرونا یکی از چالشهای پیش رو است که ممکن است وارد کشور شود، ادامه داد: کادر درمان و همکاران دچار خستگی و سستی شده‌اند که ممکن است این امر مشکل‌ساز شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: نتیجه نشست‌ها و دورهمی‌ها ممکن است در هفته‌های آینده، پیک بیماری را رقم بزند که باید در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی از مردم خواست شرایط را عادی فرض نکنند و افزود: با توجه به ترددی که بین استان‌های همسایه صورت می‌گیرد نیازمند هماهنگی و همکاری دانشگاه‌های استان‌های اطراف هستیم تا وحدت رویه داشته باشیم و برنامه‌ها به خوبی اجرا شوند.

مرگ و میر ناشی از کرونا در دزفول ۶۰ درصد کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: یکی از اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی کاهش بستری ۳۰ درصدی افراد مبتلا به کووید ۱۹ بود که با اجرای این طرح در دزفول، این ماه نسبت به ماه گذشته با ۷۵ درصد کاهش بستری مواجه بودیم.
شاپور مسعودی‌فر این کاهش بستری را نتیجه همکاری مردم و اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: کاهش مرگ به میزان ۱۰ درصد از دیگر اهداف اجرای این طرح بود که با اجرای آن، مرگ و میر براثر کرونا در دزفول ۶۰ درصد کاهش یافت.  
وی ادامه داد: شب نشینی‌ها مهمترین نگرانی موجود در سطح شهرستان است که امیدواریم به خوبی کنترل و مدیریت شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به پوشش حمایتی ۱۰۰ درصدی گروه‌های در معرض خطر اشاره کرد و  گفت: ۷۰ تا ۷۵ درصد شهرستان دزفول را مناطق سخت گذر با حدود ۱۶ هزار نفر جمعیت  تشکیل می‌دهند که با جمعیت سیار به حدود ۲۰ هزار نفر می‌رسند.
وی افزود: برای شهرستان دزفول ۹۷ محله تعریف شده و ۳۳ منطقه تحت پوشش قرار گرفته است که ۱۴ منطقه شهری و ۱۴ منطقه روستایی را شامل می‌شود.
مسعودی‌فر جمعیت زیرپوشش شهرستان دزفول را ۴۳۵ هزار و ۸۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: ۴۱۱ نیروی انسانی در اجرای این طرح دیده شده و رابطان و سفیران سلامت نیز استقبال خوبی در این زمینه داشته‌اند.  
وی با بیان اینکه هفت مرکز ۱۶ و ۲۴ ساعته منتخب برای اجرای این طرح در دزفول در نظر گرفته شده است، افزود: ۸۷ تیم مراقبت در دزفول داریم که ۱۴ تیم در سطح  شهر و ۷۳ تیم در سطح  روستاها فعال شده‌اند.  
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: ۵۶ تیم مراقبت در منزل نیز تشکیل شده که ۱۸ تیم در شهر و ۳۸ تیم در روستا هستند.
وی افزود: ۳۳ تیم نظارتی و ۹۰ تیم حمایتی تیز در این خصوص تشکیل شده و ۳۰هزار و ۴۹۳ نمونه اخذ شده که از این تعداد ۱۰هزار و ۶۹۲ تست مثبت بوده است؛ تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا نیز در دزفول ۴۵۸ مورد بوده است.  
مسعودی‌فر گفت: ۵۷ مورد مثبت کرونا از ۳۰ آذرماه تا هشتم دی ماه در دزفول ثبت شده که از ابتدای اجرای این طرح تعداد آمار کرونا مثبت در دزفول به ۲۹۲ نفر رسیده است.
وی افزود: در یک هفته اخیر، ۲۸۳ بازدید کلی، ۵۴ بازدید از نانوایی‌ها، ۶ بازدید از مطب‌ها، ۲ بازدید از تالارها، ۵۳۷ مورد از مرکز تهیه و توزیع در سطح شهرستان دزفول انجام شده که این بازدیدها به پلمب ۹ واحد صنفی و  ۱۰۰ مورد اخطار منجر شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون یکهزار و ۵۱۸ مورد بازدید مشترک از یکهزار و ۷۰۰ واحد انجام شد که این بازدیدها منجر به صدور ۴۶۲ مورد اخطار و ۴۹ مورد پلمب در دزفول شد.  
وی به اقدامات حمایتی در اجرای طرح شهید سلیمانی در دزفول نیز اشاره کرد و گفت: طی یک هفته اخیر، ۳۱۰ بسته بهداشتی، ۲۰۰ بسته معیشتی و ۳۰ کارت هدیه با جمع اعتبار ۹۴۵ میلیون ریال بین بیماران و خانواده‌های نیازمند دزفول توزیع شد.

این نشست با حضور روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی لرستان، ایلام و شوشتر، رئیس مرکز بهداشت خوزستان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول برگزار شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار