اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به آبگرفتگی اخیر در ماهشهر طبق نظر استاندار و مسئولان استانی، ۳۰ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده خواهد شد.
پرویز فتاح سه‌شنبه شب (۹ دی ماه) در جلسه ای با مدیران استانی در استانداری خوزستان، اظهار کرد: فاز دوم بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان در حال ساخت است که تاکنون ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این بیمارستان یکی از بهترین بیمارستان های کشور خواهد بود.

وی افزود: در بازدید امروز در خصوص برخی مسائل زیربنایی صحبت شد تا مجددا بنیاد مستضعفان کمک بیشتری در خصوص پارکینگ و تامین برق بیمارستان انجام دهد. در مجموع امیدواریم فاز دوم بیمارستان در بهار ۱۴۰۰ افتتاح شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: همچنین در جریان این سفر از نیروگاه خرمشهر بازدید کردیم. بنیاد مستضعفان در این نیروگاه سرمایه گذاری کرده است. این نیروگاه ظرفیت اسمی ۱۰۰۰ مگاوات دارد اما راندمان آن پایین است. بنیاد مستضعفان آمادگی دارد با توافق وزارت نیرو و شرکت متنا، سه واحد بخار نیز به نیروگاه اضافه کند تا به نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاواتی تبدیل شود.

فتاح با اشاره به هزینه بالای افزوده شدن سه واحد بخار به نیروگاه خرمشهر بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت ها برای توزیع، پست و انتقال مهیا است. همچنین منطقه به توسعه صنعت نیاز دارد و تولید اضافه حبس نمی شود بنابراین بنیاد مستضعفان برای این سرمایه گذاری مهم آمادگی دارد.

وی گفت: همچنین بازدیدی از شرکت فولاد کاوه اروند انجام شد. این شرکت متعلق به بنیاد مستضعفان است و سالانه ظرفیت تولید ۴۸۰ هزار تن میلگرد دارد. بنیاد مستضعفان در حال سرمایه گذاری در این شرکت است که امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسیم. خط جدید، سالانه توان تولید ۱۲۰ هزار تن مفتول را دارد. ظرفیت این شرکت به ۶۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: همچنین در ادامه سفر خود فردا به بندرماهشهر و بندر امام خمینی (ره) خواهیم رفت. بنیاد مستضعفان در توسعه بندر حضور دارد که باید با سازمان بنادر تامل شود.

وی افزود: همچنین با توجه به آبگرفتگی اخیر در ماهشهر طبق نظر استاندار و مسئولان استانی، فردا ۳۰ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده خواهد شد. در زمینه بهبود وضعیت زیرساخت های این شهرستان با مسئولان جلسه ای خواهیم داشت و تصمیماتی اتحاذ خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: همچنین در جریان این سفر از کارخانه تولید آلومینیوم در مسجدسلیمان که پس از چند سال توقف رونق گرفته بازدید خواهیم کرد تا بررسی های لازم در خصوص امکان توسعه و افزایش سرمایه گذاری انجام شود. از بیمارستان در حال احداث دزفول و کارخانه دوده فام که امسال بورسی شده بازدید می شود و نحوه سرمایه گذاری یا توسعه این کارخانه هم بررسی خواهد شد.

فتاح ادامه داد: همچنین تصمیمات حمایتی اتخاذ شد. همه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در آبادان و خرمشهر، بندر امام خمینی (ره) و ماهشهر در ماه جاری بسته حمایتی دریافت خواهند کرد. در خصوص مسکن مددجویان این شهرها هم کمک خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: زمین های متعلق به بنیاد مستضعفان در خوزستان که قابلیت لازم را دارند در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای افراد واجد شرایط در نظر گرفته می شوند که مقرر شد بررسی های لازم توسط استانداری انجام و نتیجه به ما اعلام و سپس اقدامات بعدی انجام شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: در خصوص روستای ابوالفضل نیز بررسی های لازم انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در زمینه بحث های زیرساختی و توسعه ای نقش مهمی ایفا می کند و سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی در این راستا داشته است.

وی افزود: در جریان بازدیدهای امروز در خصوص راه اندازی واحدهای بخار نیروگاه خرمشهر، فاز دوم هتل پارسیان و ساختمان جدید بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان توافقاتی انجام شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: با راه اندازی فاز دوم بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان، به مگا بیمارستانِ حدود ۵۰۰ تختخوابی تبدیل خواهد شد و سرانه تخت بیمارستانی خوزستان را از رده متوسط کشوری ارتقاء می دهد.

شریعتی گفت: بنیاد مستضعفان در گذشته نیز بیمارستان ابوذر اهواز را احداث کرده بود. اکنون هم بیمارستانی در دزفول با مشارکت بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و وزارت بهداشت در حال ساخت است.

وی گفت: در زمینه توسعه کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان، نیروگاه خرمشهر، فولاد کاوه اروند و دوده فام دزفول تصمیماتی اتخاذ خواهد شد. همچنین در خصوص مسئولیت اجتماعی بنیاد مستضعفان همیشه همراه ما بودند که جای تشکر دارد و امیدواریم برکات این سفر برداشت گام های مهمی در راستای توسعه، اشتغال زایی و رفع محرومیت باشد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار