اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر مطرح کرد
رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز با اشاره به صدور حکم حبس و انفصال برای شهردار اهواز و مدیرعامل سابق آبفا، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.
محمدرضا ایزدی اظهار کرد: متاسفانه استان خوزستان و به ویژه کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان، سال‌های زیادی است که از سوءمدیریت برخی مدیران رنج می‌برد.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی اهواز بعد از هر بارش باران، بحث بالازدگی فاضلاب و آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر است که این موضوع، رنجش و نارضایتی مردم  را به دنبال داشته است.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: اعضای شورا نیز مانند سایر شهروندان از وضعیت آبگرفتگی‌ها ناراحت هستند. در بارندگی سال ٩٨ اوضاع اسفباری رقم خورد و بسیاری از مناطق و خانه‌های مردم دچار آبگرفتگی شدید شدند بنابراین قوه قضاییه و در راس آن آیت‌الله رئیسی دستور ویژه‌ای برای پیگیری و برخورد با مقصران آبگرفتگی‌های اهواز صادر کرد. در پی این دستور، دادستان اهواز به عنوان مدعی‌العموم وارد صحنه شد.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز افزود: از سوی دیگر، مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در خصوص این وضعیت شکایت کرد.

وی گفت: با تشکیل پرونده و نظرخواهی از کارشناسان بعد از گذشت یک سال از این موضوع، اکنون شهردار اهواز و مدیرعامل سابق آبفا به یک سال حبس تعزیری، دو سال انفصال از خدمت و عذرخواهی از مردم محکوم شده‌اند؛ البته این حکم فعلا قطعی نیست.

ایزدی بیان کرد: شورای پنجم شهر اهواز همواره از اقدامات آیت‌الله رئیسی و دستگاه قضا در حذف حاشیه امن مدیران، برخورد با مسئولان ناتوان، مدیران کم کار و مفاسد حمایت می‌کند اما یک نکته را نباید فراموش کرد که مشکلات فعلی اهواز به امروز یا دیروز برنمی‌گردد بلکه این حجم از مشکلات و معضلات در کلانشهر اهواز به چند دهه قبل برمی‌گردد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: از مدعی‌العموم و دستگاه قضا تقاضا داریم با مسببان و مدیران سابقی نیز که نقشی در مشکلات امروز اهواز دارند برخورد قاطع کنند تا هیچ مدیری به خود اجازه ندهد در دوران مسئولیش نسبت به مشکلات و معضلات مردم بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: بعد از اعلام حکم شهردار و مدیر سابق آبفای اهواز، جلسه‌ای در شورای شهر تشکیل و این موضوع بررسی شد و قرار است روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه برگزار شود و اقدامات اعضای شورای شهر، شهرداری و آبفا برای مقابله با آبگرفتگی در این سه سال تشریح شود.

ایزدی بیان کرد: اعضای شورا، در خصوص برخورد با مدیران ناکارآمد و کم‌کار و بالاخص مقصرین آبگرفتگی‌ها تاکید دارند اما از دستگاه قضا انتظار دارند با برخی از مدیران قبلی و مدیران حداقل از ۱۵ سال قبل تاکنون نیز برخورد کند تا هیچ مدیری حاشیه امنی نداشته باشد و مسئولان بدانند در صورت اهمال‌کاری و کوتاهی در هر برهه زمانی حتی در چند سال بعد نیز باید پاسخگوی اقدامات‌شان باشند.

وی افزود: اگر اقداماتی که در این دوره در خصوص رفع آبگرفتگی، عمران شهر و خدمات‌رسانی به مناطق محروم انجام شد، در دوره‌های قبل نیز به همین منوال انجام می‌شد قطعا امروز شاهد شرایط بهتری در اهواز بودیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار