اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
در آيين افتتاح حدود ۹۰ نخل در خ سلمان فارسی کاشته شده بود که در برنوشته آيين افتتاح دقيق تعداد آن‌ها قید شده است و اگر در خبرهاي گذشته شهر اهواز در اينترنت جستجو کنيد قابل‌رؤیت است
شوشان - نويد قائدی :
در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲ پروژه بهسازی يا مرمت خيابان سلمان فارسی به اتمام رسید و توسط مسئولان استان شامل شهردار منطقه يک و شهردار و فرماندار اهواز و تعدادی از اعضای شوراي شهر و معاون امور عمرانی استانداری خوزستان افتتاح شد. در همان ايام طي نوشتارهايی به کارشناسان و تصمیم‌گیرندگان وقت شهر و شهرداری تذکر داده شد که نوع کف‌پوش‌های انتخاب‌شده (که در زمان خود قيمت بالايی داشتند) جهت فرش کردن پیاده‌روها مناسب نيست و با توجه به حجم بالای تردد عابران و البته عبور ديگر راکبين غیرمجاز اين کف‌پوش‌ها دوام نیاورده و از بين خواهند رفت.
حال بعد از گذشت تنها ۷ سال از عمر پروژه اگر بازديدی از پیاده‌روها داشته باشيد متوجه خواهيد که آيا کف‌پوش‌های انتخاب‌شده مناسب بوده‌اند يا خير؟


در آيين افتتاح حدود ۹۰ نخل در خ سلمان فارسی کاشته شده بود که در برنوشته آيين افتتاح دقيق تعداد آن‌ها قید شده است و اگر در خبرهاي گذشته شهر اهواز در اينترنت جستجو کنيد قابل‌رؤیت است، يعنی نخل‌هایی خريداری و با صرف هزينه کاشته شده بود، که البته بعدها به دلايل نامعلومی و حتما با صرف مجدد هزینه جمع‌آوری شدند.
مدتي بعد تصميم بر نرده گذاری و جداسازی پیاده‌روها از سواره‌رو گرفته شد، متأسفانه مسئولان وقت که از صلاحيت تصمیم‌گیری فنی لازم برخوردار نبودند از ضعیف‌ترین مصالح و فرم نرده استفاده کردند که عمر نرده‌ها به بيشتر از یک سال نکشيد. همگی نرده‌ها به دليل عدم استحکام کافی کنده و معيوب شدند که هم‌اکنون آثار باقیمانده قابل‌مشاهده است.
طی سال جاری هم که مجدد تصميم گرفته شد در اين خيابان درختان نخل کشت شود، که شکر خدا و فارغ از موضوع مناسب يا غير مناسب بودن سيما و منظر آن انجام شد. بعد از کاشت دیواره‌هایی برای احداث باغچه هایی چهارگوش کنار نخل‌ها ایجادشده است که طی چند روز گذشته شروع به سنگ‌کاری آن‌ها کرده‌اند. مجددو با تأکید فراوان، فارغ از ديد فنی و معماری محيط و منظر که آيا چنين فرمت باغچه‌ای آيا مناسب محل هست يا خير، عوامل شهرداری يا پيمانکار در حال نصب سنگ‌های نمای دور باغچه‌ها است که از همین‌الان تذکر داده می‌شود عمر اين سنگ‌ها بيشتر از يک و الی دو سال نخواهد بود و در نهايت همگی شکسته و تخريب خواهند شد،و اين هزينه کرد از بين خواهد رفت.
لذا درنهایت بايد گفت موضوع عدم اعتبار و هزينه کرد در اين خيابان يک مسئله و آزمون‌وخطاهای تصمیم‌گیری که منجر به تحميل هزینه‌های سنگين بر شهر و شهرداری و البته مردم شهر شده است موضوع مهم ديگری است که نبايد به‌راحتی از کنار آن‌ گذر کرد، بايد مديريت و نظارت شهری به مرحله‌ای برسد که مديران پاسخگوی تصمیم‌گیری‌ و اقدام‌های غلط خود باشند.بايد در اين شهر مشکل دار هزينه مديريت شهری و تصاحب صندلی‌ها بايد بالا رود تا شاید بتوان جلوی بعضی از جریان های غلط تصمیم گیری را گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار