اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
شوشان - رحیم حجازی فرد (الهایی سحر) / مدیر مسئول نشریه رضوان‌ خوزستان :
استاد حاج کاظم پور کاظم محقق، پژوهشگر نویسنده، ناشر و دبیر دبیرستان های شهرستان دشت آزادگان در صبح روز شنبه بیستم دی ماه ۱۳۹۹ شمسی آسمانی شد.
  
این محقق و پژوهشگر نام آشنای خوزستانی را باید پُر کارترین نویسنده دشت آزادگانی دانست و در این شهرستان هیچ نویسنده ای تاکنون همانند او کتاب تالیف و‌چاپ نکرد و زحمات او  تا سالهای سال در اذهان و یادها خواهند ماند.

مرحوم استاد پور کاظم سراسر عمر گرانبهای خود را از زمان تدریس در دبیرستان های منطقه  و در ایام بازنشستگی به تحقیق و تالیف جامعه شناسی و جغرافیای  خوزستان پرداخت.

مرحوم حاج کاظم پور کاظم با پای پیاده ور هوای گرم و سرد و شرجی شهر به شهر و گفتگو با  معمرین و بزرگان ایل و قبایل جهت شناسایی انساب و آشنایی با جوامع شهری و روستایی و نیز امثال و حکم کوشش های فراوانی کرد که ماحصل این تلاش ها تالیف  پانزده کتاب تک  و چندی جلدی بود .

 کتاب های این استاد بسیار جذاب و خواندنی هستنند بطوریکه کُتب او سریع به فروش می رسیدند و اکنون نایاب هستند.

 استاد مرحوم پورکاظم در نشریه رضوان یک ستون داشت بنام امثال و حکم که طرفداران زیادی داشت که خوانندگان رضوان به این ستون علاقه زیادی  داشتند و هر شماره آن را تعیقب می کردند.

در یکی از مراسمات سالانه رضوان از این نویسنده  تقدیر و به رسم یادبود هدیه ای به او اهدا شد که با استقبال خوانندگان این نشریه مواجه شد.

 در پایان انتظار می رود شهردار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و‌ شورای اسلامی شهر سوسنگرد  جهت قدردانی از این نویسنده و ناشر و به پاس خدمت به علم و ادب شهرستان تندیسی از مرحوم  استاد حاج کاظم پور کاظم  در یکی از میادین یا پارک مرکزی  و یا خیابانی درشهر سوسنگرد  نصب و یا نامگذاری کنند تا یاد و خاطره او باقی بماند.
هفته نامه رضوان‌ خوزستان رحلت و درگذشت این محقق و پژوهشگر و‌ نویسنده نامی خوزستان و دشت آزادگان را به کلیه جامعه ادبی و فرهنگی این شهرستان، بویژه خانواده ی آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض نموده برای این فقید علو درجات و برای سایر بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند منان مسئلت دارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار