اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به ارائه خدمات به دانش آموزان دیرآموز و دارای اختلال یادگیری در دوران کرونا، گفت: از شهریورماه تاکنون حدود هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز در مراکز اختلالات یادگیری پذیرفته شدند.
علی ممبینی اظهار کرد: در سطح استان ۳۳ مرکز دولتی آموزشی - توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری وجود دارد؛ در برخی مناطق دو مرکز وجود دارد. همچنین ۱۸ مرکز غیردولتی فعال است. ارائه خدمات به دانش‌آموزان به صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود. با توجه به اینکه آموزش در این مراکز برای دانش‌آموزان به صورت انفرادی انجام می‌شود، می‌توانیم خدمات را به صورت حضوری به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

وی افزود: در سال گذشته توانستیم محتواهای آموزشی برای دانش‌آموزان تولید کنیم و هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از خدمات غیرحضوری استفاده کردند که برای ارائه این خدمات، ۱۲۰ مربی در این طرح به صورت غیرحضوری شرکت کردند. حدود ۵۰۰ فیلم آموزشی برای دانش‌آموزان تولید و در شبکه شاد بارگذاری شد. علاوه بر این کاربرگ‌هایی نیز برای دانش‌آموزان تهیه و در اختیار اولیا قرار گرفت. این کاربرگ‌ها شامل حدود ۱۰ هزار عنوان بودند. حدود ۲۰ هزار ساعت آموزش غیرحضوری ارائه شد. با وجود کرونا اما فعالیت این مراکز همچنان ادامه دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۹، دو هزار و ۵۴۷ دانش‌آموز در  مراکز اختلالات یادگیری پذیرفته شدند، عنوان کرد: امسال از شهریور ماه تاکنون حدود هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز در مراکز اختلالات یادگیری پذیرفته شدند. در روزهای قرمز، خدمات به صورت کاملاً غیرحضوری به دانش‌آموزان ارائه می‌شد اما در روزهای زرد و آبی، پذیرش دانش‌آموزان به صورت حضوری انجام می‌شود.

ممبینی با اشاره به استقبال اولیا از آموزش‌های این مراکز گفت: خوشبختانه استقبال والدین از آموزش‌ها بسیار خوب بوده، به این دلیل که پس از برگزاری پنج جلسه آموزش برای دانش‌آموزان، کاملاً می‌توانیم تغییر را احساس کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه برای هر دانش‌آموز بین ۵ تا ۲۵ جلسه آموزش ارائه می‌شود، تصریح کرد: دانش آموزانی که دارای بهره هوشی کمتر از ۷۰ هستند، در مراکز اختلالات یادگیری پذیرفته می‌شوند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار