اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
معاون استاندار خوزستان خبر داد
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان از افتتاح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان در روز پنجشنبه خبر داد.
سید نوراله حسن‌زاده اظهار کرد: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان، روز پنجشنبه (۲ بهمن‌ماه) با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد؛ این پالایشگاه یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های دوران انقلاب اسلامی است و افتخاری برای کشور و دولت یازدهم خواهد بود.

وی گفت: برای ساخت فازهای این پالایشگاه، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هزینه شده است. فاز توسعه پالایشگاه نیز که فاز جمع‌آوری گازهای مشعل است، به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار هزینه نیاز دارد که تامین آن در حال پیگیری است و به محض تامین اعتبار، آغاز خواهد شد.

حسن‌زاده با اشاره به تولیدات پالایشگاه بهبهان تصریح کرد: تولیدات این پالایشگاه، سالانه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گاز خانگی، یک میلیون تن پروپان، ۵۰۰ هزار تن بوتان، ۵۰۰ هزار تن میعانات گازی و یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن اتان خواهد بود.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: پروپان تولیدی این پالایشگاه به پروپیلن و پلی‌پروپیلن تبدیل می‌شود که به شدت مورد نیاز کشور است. بوتان تولیدی پالایشگاه نیز بر فعالیت پتروشیمی بندر امام اثر خواهد داشت و زمینه افتتاح پتروشیمی گچساران را نیز فراهم می‌کند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این طرح عظیم، این است که در مدت ۳۶ ماه ساخته شد. بیش از ۶۵ درصد از ساخت این پروژه به دست متخصصان و پیمانکاران ایرانی انجام شده و حتی تجهیزات آن نیز از تولیدات داخل بوده است.

حسن‌زاده تصریح کرد: ۱۵ هزار نفر در دوران ساخت پالایشگاه مشغول به کار بوده‌اند که ۱۲ هزار نفر از به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر به صور غیرمستقیم در آن مشغول بوده‌اند. در دوران بهره‌برداری نیز قطعا ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ نیرو در این پالایشگاه به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: اگر خوراک کامل این پالایشگاه تامین شود، تولیدات آن تاثیر بسیاری در فعالیت صنایع دارد و باعث راه‌اندازی چند طرح توسعه پتروشیمی خواهد شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار