اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
مدتی است در پی مصوبه ممنوعیت صید ترال، ماموران واحد آبزیان شیلات از فعالیت همه قایق‌ها و لنج‌های صیادی در آب‌های بهمن‌شیر جلوگیری می‌کنند و این درحالیست که فقط لنج یا قایق متخلف باید متوقف شود.
شماری از صیادان بومی اروندکنار در تماس با خبرنگار ایلنا، از بیکاری و بی‌پولی خود در نتیجه فشار ماموران واحد آبزیان برای متوقف کردن فعالیت همه صیادان و لغو مجوز فعالیتشان در نتیجه اجرای طرح ممنوعیت صید ترال فانوس ماهیان انتقاد کردند.

این صیادان گفتند: ماموران شیلات به بهانه حفظ ذخایر آبزیان، به‌جای برخورد با متخلفان از فعالیت همه قایق‌ها و لنج‌های صیادی دارای مجوز در این منطقه جلوگیری کنند.

این صیادان محلی که به ممنوعیت صید ترال به این شیوه انتقاد و اعتراض دارند، گفتند: صیدگاه اروندرود بین سه کشور ایران، عراق و کویت مشترک است. اگر قرار باشد صیادان اروندکناری از صید محروم شوند ولی صیادان عراقی و کویتی به راحتی با ورود به این صیدگاه مشترک اقدام به صید ماهی کنند، به صیادان اروندکناری ظلم شده است.

این صیادان که انتظار حمایت مسئولان استانی را برای تامین معاش خود دارند، اظهار داشتند: در این شرایط خاص کشور که بیکاری دامان اکثر صیادان مناطق جنوبی کشور و منطقه اروندکنار را گرفته است، مسئولان باید از این قشر حمایت کنند؛ در غیر این صورت، بحران معیشتی خانواده‌های صیادان و ماهیگیران که فقط از این راه معیشت می‌کنند را از پا خواهد انداخت.

آنها گفتند: برای پیگیری وضعیت خود چندین بار اعتراض کرده‌ایم چراکه متوقف شدن کار صیادی با آغاز طرح صید ترال در کشور آنهم برای مدت دو سال، بسیار طولانی است و امنیت شغلی ما را به خطر می‌اندازد.

صیادان بومی منطقه اروندکنار با بیان اینکه شیوه صید آنها قانونی است، افزودند: کار صیادی، روزمزدی است و صیادان برای امرار معاش خود کاری غیر از صید و صیادی ندارند و تعطیلی آن معیشت ما را به خطر خواهد انداخت.

در این زمینه سیدمجتبی محفوظی (نماینده مردم آبادان در مجلس) گفته است: با صحبت‌هایی که با مسوولان شیلات آبادان انجام شده، قرار است مجوز فعالیت صیادان اروندکناری برگردانده شوند در عین حال انتظار داریم مسئولان شیلات با ریختن بچه ماهی در رودخانه بهمن‌شیر ذخایر آبزیان را در این صیدگاه حفظ کنند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار