اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
رئیس سازمان مدیریت بحران از ارسال درخواست تامین ۳۰۰ میلیارد تومان برای حل برخی مشکلات شهرهای خوزستان به سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.
اسماعیل نجار در نشست ستاد پیشگیری از بحران که امروز (۵ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در پی حوادث گوناگونی که در خوزستان رخ داده است، در این استان حضور پیدا کردم تا از نزدیک بازدیدی از وضعیت داشته باشیم و نیازهای استان خوزستان بررسی شود.

وی با اشاره به آبگرفتگی اخیر در برخی شهرهای خوزستان در پی بارندگی، افزود: در این راستا اقدامات موثری انجام شده بود و مشکلات مردم بسیار کمتر از سال گذشته بود.

معاون وزیر کشور گفت: مسئولان استان خوزستان درخواست ۸۰ پمپ به ارزش ۲۴ میلیارد تومان کرده بودند که این اعتبار به فوریت تامین شد و خرید پمپ‌ها در حال انجام است.

نجار با اشاره به درخواست تامین ۳۰۰ میلیارد تومان برای حل برخی مشکلات شهرهای خوزستان، گفت: وزارت نیرو به منظور اجرای اقدامات ضربتی در زمینه احداث کانال دفع آب‌های سطحی درخواست تامین ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اهواز و ۵۰ میلیارد تومان برای شهر چمران را داده است که این درخواست به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده و قول مساعد داده شده است و در صورت تامین اعتبار، به فوریت اقدامات لازم انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران بیان کرد: با توجه به اقدامات موثر انجام‌شده، امیدواریم شاهد کاهش مشکلات در بحث روان‌آب‌ها در خوزستان و به ویژه اهواز باشیم.

وی بیان کرد: منازلی در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد که هر چند بر اثر روان‌آب‌ها آسیب ندیده‌اند اما به نوسازی نیاز دارند که از نزدیک بررسی می‌شوند و در حد امکان در این زمینه کمک می‌کنیم.

نجار گفت: در پی سیل سال ۹۸ بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان و در زلزله کرمانشاه ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه شد که بخشی از این خسارت‌ها به دلیل هزینه نکردن در زمینه پیشگیری بوده است؛ اگر قبل از وقوع سیل، دایک‌های حفاظتی و سیل‌بندها تقویت می‌شدند، به روستاهای زیادی آسیب وارد نمی‌شد. خواسته ما این است که در حوادث، فردی زیر سقف جان خود را از دست ندهد.

در ادامه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز اظهار کرد: رئیس سازمان مدیریت بحران در راستای اصلاح بازسازی، نوسازی و تعمیر منازل بندر امام خمینی(ره) بازدیدی از این شهرستان خواهد داشت.

وی افزود: همچنین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور پیدا کرد که امیدوارم از ظرفیت مجلس و دولت برای حل برخی از مسائل استان خوزستان استفاده کنیم.

استاندار خوزستان گفت: بازسازی مناطق دچار آبگرفتگی نیز طبق مصوبات در حال انجام است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار