اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
روز دوم سفر معاون اول رئیس جمهور به خوزستان / افتتاح فاز اول کارخانه پارس کیمیا کلر خوزستان
اسحاق جهانگیری گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های اقتصادی به معنای واقعی بر این است که بخش خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد باشد و زمینه برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح فاز اول کارخانه پارس کیمیا کلر خوزستان که امروز (۱۲ بهمن‌ماه) در شوشتر برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه افتخار پیدا کردم در روز آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، سالروز ورود پیروزمند و شکوهمند امام خمینی(ره)، در جمع مردم شوشتر شهر تاریخی و فرهنگی و شهر علمای بزرگ حضور پیداکنم. امام(ره) و مقام معظم رهبری آرمان‌های بزرگی برای این انقلاب ترسیم کردند که باید ما این آرمان‌ها را محقق کنیم.

وی افزود: این آرمان‌ها برای نسل جوان و نظامی که با استقلال و جمهوریت اداره می‌شود، از خواسته‌هایی است که مردم در مقابل رژیم گذشته فریاد زدند و اکنون خواسته خود را محقق کرده‌اند و امیدوارم بتوانیم استقلال در ابعاد مختلف را داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند در راستای استقلال اقتصادی، ایجاد اشتغال برای نسل جوان، عدم وابستگی به خارج از کشور و موارد دیگر گام بردارند که در حال انجام این فعالیت‌ها هستند.

جهانگیری ادامه داد: همه باید به این مساله واقف باشیم که سیاست نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های اقتصادی به معنای واقعی بر این است که بخش خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد باشد و زمینه برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

وی بیان کرد: همه بنگاه‌هایی که به نوعی بر اساس ضرورت‌ها در اختیار دولت قرار دارند، باید به بخش خصوصی واگذار شوند و زمینه‌سازی به نحوی شکل بگیرد که بخش خصوصی نیز بتواند کارهای بزرگ و عظیم را انجام دهد.


معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: هر منطقه و یا شهرستانی زمینه لازم برای بخش خصوصی را فراهم کرد، رشد پیدا کرد اما هر منطقه‌ای به دلیل رقابت محلی و یا تنگ‌نظری زمینه برای فعالیت بخش خصوصی را محدود کرد، عقب افتاد و مجبور شد عنوان محروم را با خود یدک بکشد و دست‌شان را به سمت مسئولان دراز کنند. در جایی که زمینه برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شد، نه تنها این منطقه بی‌نیاز شد بلکه موج جمعیت نیز برای فعالیت به منطقه سرازیر شد.

جهانگیری با بیان اینکه شوشتر در این زمینه خوب اقدام کرده است، گفت: وزیر صمت نیز در حال تلاش برای فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی است. خوزستان استانی مهم، پرپتانسیل و پرظرفیت است و استعداد پیشرفت دارد و امیدواریم روز به روز شکوفاتر شود. البته چالش‌های جدی‌ دارد که در کنار فرصت‌های موجود، چالش‌ها بسیار اندک هستند. می‌توان با شکوفا شدن این استعدادها و ظرفیت‌ها، این چالش‌ها را برطرف کرد.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع استحصال نمک از سد گتوند بیان کرد: چند سال پیش که در دوره خشکسالی بودیم، سد گتوند به مساله اصلی خوزستان تبدیل شد که در آن شرایط جلسه‌ای برگزار و دانشگاه تهران مطالعاتی برای حل مساله انجام داد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: یکی از راهکارها این بود که آب میانی با لوله به یک جا منتقل و نمک استحصال شود اما سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حوضچه‌های نمکی که قرار بود ایجاد شوند، بحث داشت و موافقت نمی‌کرد. در صورت منطبق بودن طرح‌ها با این کار موافقت خواهد شد.

وی بیان کرد: هر چه بتوانیم زنجیره تامین در تولیدات مختلف را در داخل کشور ایجاد کنیم، به مصلحت واحدهای صنعتی است.

جهانگیری گفت: روحیه ریسک‌پذیری در کار صنعتی جزو مهمترین نیازها است. برخی اوقات در کار صنعتی یک می‌شود یا نمی‌شود، موجب می‌شود یک عمر از بین برود. شاید در ریسک یک فرد شکست بخورد اما انسان‌های ریسک‌پذیر موفق هستند.








نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار