اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:تلاش می‌کنیم موزه بزرگ خوزستان را تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.
محمدحسن طالبیان روز سه‌شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری خوزستان در اهواز، در جمع خبرنگاران بیان کرد: این موزه یکی از موزه‌های استثنایی خواهد بود چرا که خوزستان آثار تاریخی ارزشمندی دارد؛ با راه‌اندازی این موزه آثار باستانی و تاریخی خوزستان از موزه ملی به این استان آورده می‌شوند.

وی  خوزستان را از نظر سابقه کهن، تنوع فرهنگی، تاریخی و قومی منحصر به فرد خواند و گفت: خوزستان ظرفیت‌های بی‌نظیر نهفته‌ای دارد که با همت جوانان این استان باید این ظرفیت‌ها شکوفا شوند؛ اگر مشارکت مردمی وجود داشته باشد اتفاقات و تحولات بی‌نظیری  در این استان صورت می‌گیرد.

معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به به بهره‌برداری ۲۰ پروژه‌ گردشگری و صنایع دستی در خوزستان بیان کرد: خوزستان در زمینه صنایع دستی بسیار غنی است؛ از سوی دیگر این استان سه محوطه بزرگ ثبت جهانی دارد و در حوزه گردشگری سلامت، گردشگری طبیعی، گردشگری آبی، گردشگری صنعتی و... از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مسوولان باید بیش از گذشته به خوزستان توجه کنند ادامه داد: مسوولان می‌توانند با بودجه‌ اندک دستاوردهایی برای شکوفایی ایجاد کنند، با سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی چون موجب ثبات اجتماعی و پویایی اقتصاد فرهنگی و باعث حفظ هویت می‌شود می‌توان کارهای خوبی انجام داد.

روز سه‌شنبه با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اهواز، و به صورت ویدیو کنفرانس با شرکت رییس جمهوری، ۲۰ پروژه گردشگری و صنایع دستی در خوزستان به بهره‌برداری رسید.

خوزستان علاوه بر دارا بودن صدها اثر غنی باستانی و تاریخی، دارای سه اثر ثبت شده شامل چغازنبیل، مجموعه سازه های آبی شوشتر و شهر شوش در فهرست یونسکو است. پرونده چند اثر با ارزش دیگر در خوزستان، از جمله مجموعه آثار باستانی ایذه ، و سایت تاریخی چگاسفلی بهبهان نیز در حال آماده شدن برای  ارسال به یونسکو است.

خوزستان آثار باستانی و تاریخی زیادی مربوط به دوره‌های مختلف پیش از میلاد ، پس از میلاد، هخامنشی، اشکانی ، ساسانی و دوره اسلامی در خود جای داده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار