اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
شركت نفت و گاز اروندان شركتي جوان و پويا؛
شركت نفت و گاز اروندان به عنوان يكی از شركت های تابعه شركت ملی نفت ايران متولی توليد و توسعه ميادين نفتی در حوزه غرب كارون می باشد كه محدوده آن از منطقه اروند كنار تا شمال بستان است.

به گزارش شوشان اين شركت با چشم انداز دستيابي به افق توليدي يك ميليون بشكه نفت در روز از ميادين غرب كارون با تكيه بر مديريت يكپارچه و دانش محور، توجه به مسئوليت هاي اجتماعي، حداكثر برون سپاري فعاليت هاي اجرايي،  بومي گرايي، ساخت داخل، توليد صيانتي، توسعه  و نگهداشت توليد مطابق برنامه هاي شركت ملي نفت ايران در سنوات اخير تمامي تعهدات خود را محقق نموده است. 

 اهم پروژه ها و فعاليت هاي شركت در محور هاي زير خلاصه مي گردد.  

امور تولید :

با وجود مشکلات ناشي از تحریم، شيوع کرونا و تنگناهاي جغرافيايي نظير سيل ريزگرد و... در ميادين غرب كارون،  اهداف برنامه تولید سالانه از اين ميادين در بخش تعهدات شركت نفت و گاز اروندان بطور كامل  محقق شده است.

به منظور افزایش توان تولید نفت از میادین عملیاتی غرب رودخانه کارون، ادامه اجراي قرارداد حفاري و تكميل 3 حلقه چاه جديد و تعمير و تكميل 9 حلقه چاه موجود در ميادين تحت حوزه فعاليت شركت صورت گرفت. كه به ایجاد پتانسيل توليد نفت  در ميدان دارخوين به ميزان بیش از 25 هزار بشکه در روز  منجر گرديد  است.

در راستاي ايجاد بستر  افزايش توليد از ميادين مشترك غرب كارون، توليد در واحد بهره برداري غرب كارون به عنوان واحد فرآورشي نفت توليد ي زودهنگام از ميادين مشترك آزادگان جنوبي، ياران شمالي و جنوبي و ميدان جفير  با ظرفيت فرآورشي اسمی 165 ه.ب.ر نفت خام ، بصورت پايدار و مستمر صورت پذیرفت.

توسعه شرکت :

در خصوص ميادين سوسنگرد، سهراب، سپهر و جفير كه جز ميادين توسعه نيافته مي باشند كه در برنامه  توسعه تحت قراردادهاي IPC بوده اند، با انجام مطالعات و تهيه طرح پيشنهادي فني با همكاري شركت هاي E&P و تصويب اين طرح ها در شوراي عالي مخازن شركت ملي نفت ايران، مقدمات قرارداد و اجرايي نمودن برنامه هاي توسعه فراهم گرديده است. قابل ذكر است توسعه ميادين سپهر و جفير در فاز اجرا مي باشند و ميادين سهراب و سوسنگرد نيز در مراحل مذاكرات قراردادي است.  

به منظور ايجاد پتانسيل و افزايش توليد از چاه های جديد و تعميري میدان دارخوین، احداث خط لوله جریانی و تأسیسات سطح الارضی 5 حلقه چاه در دستور كار قرار گرفته است كه پس از اخذ مجوزهاي لازم اجرايي خواهد شد. 

در راستای برنامه هاي شرکت ملی نفت ایران مبنی بر انجام امور تولید و بهره برداری از ميادين نفتي حوزه غرب کارون توسط شرکت نفت و گاز اروندان، تحویل و تحول فاز اول میدان نفتی آزادگان جنوبی از شركت ملي نفت به شركت اروندان صورت پذیرفت و خدمات راهبري تعمير و نگهداري اين مجموعه پس از تهيه شرح كار و انجام مناقصه، تحت قرارداد  O&M  برون سپاري گرديد.

در همين راستا مديريت توليد و راهبري میدان نفتی آزادگان شمالی پس از توسعه توسط شركت چيني CNPC از شركت مهندسي و توسعه نفت به شركت نفت و گاز اروندان واگذار گرديد. 

با هدف تسريع در راه اندازي واحد نيروگاه غرب كارون و كمك به كاهش دريافت برق از شبكه سراسري، راهبري خطوط لوله ارسال گاز به NGL و نیروگاه غرب كارون، تمامي پست هاي برق و خطوط انتقال برق از نيروگاه به مبادي مصرف به شركت نفت و گاز اروندان واگذار گرديد و  خدمات تعمير و نگهداري مستمر آن توسط شركت نفت و گاز اروندان انجام مي گردد.

تلمبه خانه ارسال نفت ميادين غرب كارون به عنوان شاه راه حياتي ارسال نفت توليدي از ميادين مشترك به مبادي صادراتي، به شركت نفت و گاز اروندان واگذار گرديد كه كليه خدمات راهبري و نگهداري و تعميرات آن با استفاده از قراردادهاي برون سپاري در حال انجام مي باشد. 

توجه به مسئولیت های اجتماعی منطقه ای : 

فعالیت عملياتي گسترده در بحران سیلاب بهار 98 در مناطق عملیاتی خوزستان توسط این شرکت صورت پذیرفته است. این شرکت برای کمک موثر در حل بحران سیل بی سابقه در استان خوزستان به عنوان معین شهرستان شادگان و خرمشهر انتخاب گردید و در جشنواره استانی برگزیده شد.

پیگیری های تکمیلی برای تحویل و تحول تمام پروژه های عام المنفعه ساخته شده توسط شركت نفت و گاز اروندان از جمله استادیوم 15 هزار نفري، زمین فوتبال تمريني و مجوعه استخر قهرماني در شهرستان خرمشهر صورت گرفت.

در زمینه اثر بخشي و تاثيرگذاري منطقه اي و كمك به ارتقاء اقتصاد منطقه اي تلاش های موثری در راستاي استفاده از كالا و خدمات بومي صورت پذیرفت.

در جهت  حصول اهداف در خصوص مسئوليت هاي اجتماعي اقدامات قابل توجهي انجام گردید و و بدین منظور در نمایشگاه مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت گزارش پایداري ارائه شد و لوح تقدیر از نمایشگاه فوق دریافت گردید. به عنوان نمونه ميتوان به برخي از اين خدمات از جمله میزبانی از کاروان های راهپیمایی اربعین حسینی و همکاری با ستاد اربعین صنعت نفت جنوب، انجام خدمات عام المنفعه جهت ارائه خدمات به ساکنین روستاهاي محروم همجوار و بازسازي و تجهيز مدارس روستايي، ترميم جاده هاي منتهي به تاسيسات اشاره نمود.


ایمنی و محیط زیست :

با هدف مدیریت گازهای مشعل، كاهش آلايندگي در راستاي اهداف زيست محيطي و كسب ارزش افزوده از گازهاي مازاد همراه نفت در واحد بهره برداري غرب كارون،  انعقاد قرارداد و آغاز پروژه فروش گازهاي مازاد همراه نفت انجام پذيرفت.

با هدف کاهش آلاینده های آب و خاك و حفظ محیط زیست، جهت دفن كنده هاي حاصل از عمليات حفاري، احداث حوضچه بتني دفن كنده هاي حفاري در منطقه دارخوين  ( Drilling Land Fill)آغاز گردید.

قرارداد خدمات مشاوره و ممیزی فنی و استقرار سیستم مدیریت انرژی بر اساس استاندارد ISO-50001 در سال 99 با هدف بهینه سازی مصرف انرژی در بخش های صنعتی و غیر صنعتی شرکت نفت و گاز اروندان منعقد گرديد و در حال انجام مي باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار