اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
پروژه احداث ۲۷ کیلومتر خط لوله جدید نفت با ظرفیت انتقال ۱۰ هزار بشکه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، این پروژه شامل احداث ۲۷ کیلومتر خط لوله ۸ اینچ نفت در حوزه فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون است که از سوی مدیریت مهندسی ساختمان معاونت طرح های نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اجرا شده است.

این خط لوله زیر زمینی با هدف ارسال نفت از کلاستر شادگان تا واحد بهره برداری مارون شماره - ۳  احداث و ظرفیت انتقال نفت تا 25 هزار بشکه در روز را دارد و برای انجام پروژه که در مدت ۲۲ ماه اجرا شد ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه منظور گردیده است.

از مشخصه های فنی پروژه می توان به نصب ارسال کننده و دریافت کننده توپک هوشمند و سیستم حفاظت کاتدی، شیربرقی در ابتدا و انتهای خط لوله به منظور افزایش ایمنی، نصب ۳۰ عدد شیر دروازه ای و یکطرفه ۸ تا ۱۲ اینچ، و اتصال به ۱۳ نقطه از سایر خطوط انتقال اشاره کرد.

ایجاد ۲۷ کیلومتر جاده دسترسی، ۲۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، عبور از موانع طبیعی از جمله جاده های اصلی و فرعی را از دیگر اقدامات به عمل آمده در این پروژه که شتاب بخشی در اجرای آن در راستای استمرار و افزایش تولید از میدان نفتی شادگان مورد تاکید مدیریت شرکت قرار داشت، به شمار می‌آید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار