اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
پیام مهم رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مردم؛
شواهد به وضوح حکایت از بروز پدیده ای جدید در طول پاندمی کرونا دارد. قدرت سرایت ویروس به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده و یک فرد ناقل به راحتی قادر به آلوده کردن چند ده نفر می باشد.
پیام مهم دکتر ابول نژادیان فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان خوزستان خطاب به مردم :

مردم شریف استان خوزستان بار نخست که خطاب به شما نوشته بودم در حال تجربه ی روزهای سنگین پیک نخست بیماری کرونا بودیم. پیکی که با همدلی و همیاری پشت سر گذاشته شد.

امروز و در میانه ی برخواستن پیکی جدید باز هم برایتان مینویسم، از روزهایی سخت که بر خوزستانمان میگذرد. در طی دو هفته اخیر و در فاصله زمانی نسبتا کوتاه، رشد تصاعدی آمار بیماران مبتلا به کرونا موجب برخواستن خیزی تند از بیماری شد که ۹ شهر استان را وارد وضعیت قرمز کرد و بیم آن میرود تعداد این شهرها افزایش یابد.

شواهد به وضوح حکایت از بروز پدیده ای جدید در طول پاندمی کرونا دارد. قدرت سرایت ویروس به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده و یک فرد ناقل به راحتی قادر به آلوده کردن چند ده نفر می باشد.

موضوعی که موجب شده علاوه بر تکمیل گنجایش بخش های کرونا در بیمارستان هایی که پیش از این برای درمان بیماران کووید استفاده میشدند، بیمارستان های جدیدی هم وارد سیکل درمان بیماران مبتلا به کرونا شوند.

از هرگونه ملاحظه خودداری میکنم چراکه در بحث‌ جان مردم باید صریح بود، روشن هشدار میدهم تداوم وضعیت فعلی و سطح بسیارپایین رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، توان ارائه خدمت در مراکز درمانی را به سمت اشباع خواهد برد. مردم و مسئولان در همه دستگاه ها هوشیار باشند تاب‌آوری نظام درمان، بی نهایت نخواهد بود.

تمامی اجزا و پرسنل نظام سلامت در استان جانشان را کف دست گذاشته اند و رو در روی ویروسی قدرت یافته ، در راه دفاع از سلامت مردمشان مشق فداکاری و ایثار میکنند و تا لحظه آخر حافظ نفس های مردمشان خواهند بود اما باید بدانیم در مصافی نابرابر که عده ای با سهل انگاری و عدم اهتمام به رعایت اصول بهداشتی، کفه ی ترازوی آن را به نفع دشمنی بی رحم سنگین میکنند الزاما نتیجه ای دلخواه رقم نخواهد خورد. 

مردم شریف خوزستان، صبوری میراث ماندگار و برجای مانده از خاک استانمان است، در این روزهای سخت و سرنوشت ساز صبور و هوشیار باشید و اجازه ندهید دستاورد درخشان استان خوزستان در عرصه مقابله با کرونا که با وجود جمعیت و پهنای وسیع جغرافیایی ، ماه ها از استان های با کمترین میزان بستری و فوتی بود از دست برود.

با ادامه ی مقاومت در برابر امواج پاندمی، اجازه دهید فردایی را که اکنون با نوید واکسیناسیون روشن‌تر خواهد بود نیز تجربه کنیم. ماسک بزنید و در هیچ اجتماع خطرناکی شرکت نکنید. در این روزهای قرمز ، بازار، خیابان و مهمانی نروید و فراموش نکنیم خانه امن ترین پناهگاه است. روزهای امن فردا را از پدران، مادران و فرزندانمان دریغ نکنیم.

دکتر فرهاد ابول نژادیان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و فرمانده عملیات مقابله با کرونا در حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار