اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
بازنشستگان تأمین اجتماعی خوزستان در شرایط قرمز کرونایی و گرد و خاک برای پیگیری مطالبات خود مقابل استانداری خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند. مهم‌ترین خواسته این گروه اصلاح همسان‌سازی حقوق و رفیع تبعیض با بازنشستگان لشکری و کشوری بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز- چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه - بازنشستگان تأمین اجتماعی خوزستان با وجود شرایط قرمز کرونا و گرد و خاک امروز هوای اهواز مقابل ساختمان استانداری خوزستان برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی به خبرنگار ایلنا گفت: در پایان سال و جلسات شورای عالی کار جهت تعیین دستمزد بازنشستگان قرار داریم، به همین دلیل خواهان افزایش حقوق ۶۰ درصدی بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار در سال ۱۴۰۰ هستیم چراکه در سال ۹۹ میزان سطح فقر به ۱۰ میلیون تومان رسیده این درحالی است که ۶۵ درصد حداقل بگیر داریم که زیر ۲ میلیون تومان و یا زیر یک‌میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

تجدیدنظر و اصلاح همسان‌سازی ناقص بازنشستگان تامین اجتماعی و لحاظ کردن سنوات ارفاقی مشاغل سخت و زیان‌آور و اعمال آن در حقوق اسفندماه ۹۹ قبل از پایان سال از دیگر مطالبات بازنشستگان در این تجمع بود.

آن‌ها همچنین مدعی هستند که تامین اجتماعی طبق مواد ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی موظف به افزایش و ترمیم حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها است.

یکی دیگر از بازنشستگان گفت: همسازی سازی حقوق از ناحیه هیأت‌امنای تامین اجتماعی مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اعمال مزایا همسان‌سازی بازنشستگان از کار افتاده باید کامل اجرا شود.

 خدمات درمانی صفر تا صد رایگان شود

بعضی از بازنشستگان تأمین اجتماعی خوزستان که توان ایستادن نداشتند و نشسته همراه با دیگر افراد در این تجمع شرکت داشتند. آنها اجرای قانون الزام دولت و ارائه خدمات رایگان درمان از صفر تا صد به بازنشستگان تأمین اجتماعی براساس ماده ۵۴ که سازمان تامین اجتماعی را مسئول درمان کامل بازنشستگان کرده را به‌عنوان یکی دیگر مطالبات به‌حق خود می‌دانستند.

رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار براساس ماده ۲۹ و رفع تبعیض بین بازنشستگان کشوری و لشکری با تامین اجتماعی در بحث همسان‌سازی و افزایش خدمات وام بازنشستگان، وام ازدواج فرزندان آن‌ها مانند بازنشستگان لشکری و کشوری از دیگر خواسته‌های آن‌ها بود.

 بازنشستگان خوزستانی جنگ را لمس کرده‌اند؛ حق جنگی را پرداخت کنید

یکی از بازنشستگان افزود: بازنشستگان خوزستانی جنگ را لمس کرده‌اند و پرداخت ۲۵ درصد حق جنگی شهرهایی که با جنگ تحمیلی درگیر بودند طبق ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه حق ماست.

حق بدی آب و هوا از دیگر خواسته‌های بازنشستگان تامین اجتماعی در این تجمع بود. آنها همچنین خواستار پرداخت بدهی ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی شدند تا از محل بدهی‌ها مشکلات مالی در جهت ارتقای خدمات و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و بخش درمان برطرف شود.

بازنشستگان تآمین اجتماعی خوزستان بر اصلاح بودجه و اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان سهم تامین اجتماعی از محل بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی در جهت متناسب‌سازی مرحله دوم در سال ۱۴۰۰ تاکید داشتند.


تا رسیدن به نتیجه از تجمع دست برنمی‌داریم

آنها اظهار داشتند: در صورتی به خواسته‌ها ترتیب اثر داده نشود و مطالبات ما محقق نشود حق تجمع و اعتراض را برای خود محفوظ می‌دانیم و تا حصول نتیجه به اعتراضات و تجمعات خود علیرغم وضعیت قرمز کرونا ادامه خواهیم داد و اگر بازنشسته‌ای در این تجمعات آسیب ببیند مسئولیت وی به عهده متولیان امر و خدمات‌رسانی در دولت و سازمان تامین اجتماعی است.

 اشاره به حقوق ریالی بازنشستگان و هزینه‌های دلاری (حقوق ما ریالیِ، هزینه‌ها دلاریِ) و محکوم کردن بی‌عدالتی و تبعیض (تبعیض و بی‌عدالتی محکوم است محکوم است) از جمله شعارهای این تجمع بود.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار