اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان: تا زمانیکه خوزستان نیاز به آب شرب و کشاورزی و حق‌آبه رودخانه‌ها دارد، بحث انتقال آب به سایر نقاط کشور باید خط قرمز همه ما باشد.
سید کریم حسینی در آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید خوزستان که امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: لازم می دانم از وزیر کشور گله داشته باشم و این را بگویم که هر چه شان و منزلت و جایگاه وزارت شما و همه خدمتگزاران این کشور است، از استان خوزستان و خوزستانی‌ها است و حضور شما لازم بود تا از نزدیک با مشکلات استان خوزستان آشنا شوید.

وی با اشاره به عملکرد استاندار پیشین خوزستان افزود: عملکرد آقای شریعتی دارای نقاط ضعف و نقاط قوتی است؛ اگر بخواهیم نقاط ضعف و قوت را محور کار قرار دهیم و با حضور آقای سلیمانی ادامه راه را داشته باشیم، باید نقاط قوت کار آقای شریعتی را تقویت کنیم و تشکر کنیم از زحمات و تلاش‌هایی که در استان خوزستان داشتند و نقاط ضعفی که هم به دلایل مدیریتی و هم به دلایل اوضاع کشور وجود دارد را با کمک یکدیگر رفع کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: امروز علی‌رغم همه خدماتی که نظام مقدس اسلامی و خدمتگزاران به نظام به این استان داشته‌اند، هنوز باید از مسائل ابتدایی و بدیهیات درباره مشکلات استان خوزستان صحبت کنیم.

وی افزود: امروز من به عنوان نماینده مردم باید صحبت ۲۰ سال گذشته نمایندگان را در این جلسات تکرار کنم و این، زیبنده نظام مقدس اسلامی و مسئولان کشوری نیست. خوزستان در جایگاهی است و نداشته ها و نداشته هایی دارد که هر کدام از آنها جلسه ای چندین ساعته را می طلبد.

حسینی با آرزوی موفقیت برای استاندار جدید خوزستان گفت: بحث بیماری کرونا اولین صحبت ما در استان در این روزها است؛ در جلسات دو سه روز گذشته با ایشان در این خصوص صحبت کردیم و این بیماری باید دغدغه همه ما باشد.

وی با بیان اینکه مساله آب، مشکل اصلی در میان مشکلات خوزستان است، تصریح کرد: باید به استاندار جدید خوزستان بگویم که آب و مسائل آب در استان مسائلی است که همیشه باید به آن بپردازیم. ما نیز در مجلس در کنار شما باید با هم به سمت حل این مشکلات حرکت کنیم. در بحث آبرسانی، در خوزستان به هر شهرستانی که قدم بگذارید تنش آبی وجود دارد و مشکلات آب در ۷۰۰ روستای خوزستان، یکی از این مسائل است.

نماینده اهواز با اشاره به طرح‌های انتقال آب از خوزستان افزود: علی‌رغم اینکه اعتقاد داریم آب، سرمایه‌ای است که به همه کشور تعلق دارد ولی تا زمانی که استان خوزستان نیاز به این آب برای شرب و کشاورزی و حق‌آبه رودخانه‌ها دارد، بحث انتقال آب به سایر نقاط کشور باید خط قرمز همه ما در هر شان و منزلت و جایگاهی باشد.

وی تصریح کرد: خط قرمز بودن انتقال آب به دلیل خسارت‌های سنگینی است که به اراضی و کشاورزی و توسعه استان خوزستان وارد می‌کند.

حسینی افزود: ما باید برای هر استان و هر جایی از کشور توجیه کنیم که انتقال آب هیچ توجیه علمی و منطقی و عقلانی و زیست محیطی ندارد و نخواهد داشت.

وی با اشاره به شبکه فاضلاب نیز گفت: در چند سال اخیر درگیر آبگرفتگی‌ها و عدم رسیدگی به مشکل آب‌های سطحی و شبکه فاضلاب بوده‌ایم و این مساله یکی از محورهایی است که در آینده باید در دستور کار ما قرار بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: بحث کشاورزی و به ویژه فاز دوم طرح کشاورزی مقام معظم رهبری نیز یک موضوع حیاتی است و باعث رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی استان و کشور و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای خوزستان می‌شود و باید مد نظر همه ما در استان باشد.

وی با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان خوزستان گفت: نقطه ضعفی که در خوزستان وجود دارد، عدم استقبال صحیح و درست از سرمایه‌گذاران به ویژه از بخش خصوصی است. بحث اختصاص بودجه و تسهیلات برای این موارد را ما به عنوان نمایندگان مردم باید مد نظر داشته باشیم و این موضوع را در کمیسیون تلفیق شروع کرده‌ایم. سه نفر از همکاران ما از کمیسیون‌های انرژی و عمران و کشاورزی در کمیسیون تلفیق حضور دارند و هم برای بحث شبکه فاضلاب و هم فاز دوم طرح کشاورزی مقام معظم رهبری و هم برای مشکلات اولیه استان چاره‌هایی اندیشیده شده است و روز یکشنبه در بررسی بودجه ۱۴۰۰ مطرح می‌شود و در این خصوص، همراهی دولت را در ادامه کار نیاز داریم.

حسینی افزود: مساله راه نیز از مشکلات اولیه است و به ویژه در روستاها همچنان راه‌های روستایی و راه‌های آسیب‌دیده از سیل را داریم. در خصوص احداث برخی پل‌ها که حیاتی و مسیر مواصلاتی شهرها و روستاها هستند نیز مشکل وجود دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد فرصت برای مدیران بومی و فرصت‌های اشتغال برای جوانان بومی استان دردی است که از همه مسئولان نظام و مسئولان استانی انتظار است به آن توجه کنند.

نماینده اهواز افزود: به عنوان مثال وقتی در ماهشهر از حدود ۳۰ شرکت پتروشیمی مستقر در این شهر، حدود ۲۸ شرکت توسط مدیران غیر بومی و مدیران پروازی اداره می‌شوند نباید منتظر ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان این استان باشیم. وقتی آزمون استخدامی برگزار می‌شود می‌بینیم که این آزمون برای سایر استان‌ها هم برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از مدیریت بومی، خطاب به استاندار جدید خوزستان گفت: ما مدیران بسیار خوب و موفق و جوانان بسیار مستعدی برای مدیریت در استان خوزستان داریم و به ویژه ایجاد فرصت‌های شغلی و اختصاص فرصت‌ها به فرزندان این استان ضرورت است.

حسینی تصریح کرد: توجه به همه قومیت‌ها و گروه‌ها و شهرها و روستاها، یک اصل در استان خوزستان است که انتظار داریم استاندار توجه بیشتری به آن داشته باشد.

وی افزود: استفاده از نظرات علما و اساتید دانشگاهی و نخبگان و کسانی که می‌توانند راهکار بدهند و دلسوز خوزستان هستند و از روی دلسوزی نیز گاهی صدای آن‌ها بالا می‌رود، در دستور کار باشد و استاندار خوزستان اصل همراهی و هم‌افزایی را مد نظر داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: در بحث نفت و مطالبات خوزستان از نفت، معادله بحقی وجود دارد. هفته گذشته به همراه همکارانم نمایندگان اهواز با وزیر نفت جلسه‌ای در این خصوص داشتیم.

وی افزود: ایشان در آخرین سفری که به خوزستان داشتند گفتند که ما از ۳ درصد اختصاص‌یافته از درآمد نفتی بهره‌ای نبرده‌ایم و پیشنهاد دادند که با همکاری بتوانیم آن را محقق کنیم. در بحث دریافت ۲ درصد از درآمد نفت مختص استان خوزستان ولو در یک بازه زمانی ۱۰ ساله، پیشنهاد دادیم با همکاران سازمان برنامه و بودجه استان، صندوقی تحت عنوان صندوق توسعه خوزستان و مناطق نفتخیز تعریف شود و در این صندوق اعتباراتی برای اولویت‌های استان داشته باشیم.

حسینی با تاکید بر ادامه همکاری و تعامل دوطرفه نمایندگان و مدیران اجرایی استانی به انتخابات خردادماه اشاره کرد و افزود: از استاندار خوزستان انتظار داریم از آرای مردم صیانت شود و انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را باشکوه در استان داشته باشیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار