اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
سردار حیات مقدم با بیان اینکه دولت اکنون از لحاظ عملی و تئوری مشوش است و تمرکز ندارد، گفت : چگونه می‌شود ما بعد از 40 سال نتوانیم فاضلاب اهواز را حل کنیم در حالی‌ که این مشکل با برنامه‌ریزی دو ساله قابل حل است.
شوشان : گلایه رئیس پژوهشکده امنیت ملی از بی‌توجهی و کم‌لطفی دولت به خوزستان/با سیاسی‌کاری مشکلات ‌روی هم انباشته ‌شد
گروه استان‌ها ـ رئیس پژوهشکده امنیت ملی با گلایه ‌از بی‌توجهی و کم‌لطفی دولت به خوزستان گفت: عده‌ای سیاسی‌کاری کردند و خوزستان را از کشور عقب انداختند.
 سردار سرتیپ پاسدار امیر حیات‌مقدم با اشاره به اینکه در خوزستان راهبرد مشخصی برای مدیران وجود ندارد، اظهار داشت : داشتن راهبرد دو بخش دارد که شامل بخش نظری و بخش عملی است تا به آن عمل کنیم. هنگامی که استاندار خوزستان بودم چند راهبرد را تنظیم و آن را در دفتر استانداری خوزستان نصب و به همه فرمانداران و مدیرکل‌ها نیز داده بودیم تا فقط این راهبردها را دنبال کرده و موضوعات دیگری را پیگیری نکنند.

وی افزود : نمونه‌ای از این راهبردها موضوع آب و فاضلاب بود که البته بعد از آن نیمه تمام رها شد.

استاندار سابق خوزستان با اشاره به تصمیمات اخیر رئیس جمهور برای مدیریت ارشد خوزستان ، گفت: متأسفانه دولت روحانی به خوزستان بسیار کم لطفی کرد و اکنون شخصی را به عنوان استاندار خوزستان انتخاب کردند که حدود 6 و 7 ماه بیشتر استاندار نخواهد بود و این شخص در همین مدت 6 ماه نیز نمی‌تواند یک مشکل را حل کند.

وی تأکید کرد : این در حق خوزستان و در حق کشور جفاست تا استانی که همه درآمد نفتی کشور را تأمین می‌کند این گونه برای آن تصمیم‌گیری شود.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی با بیان اینکه دولت اکنون از لحاظ عملی و تئوری مشوش است و تمرکز ندارد، گفت : چگونه می‌شود ما بعد از 40 سال نتوانیم فاضلاب اهواز را حل کنیم در حالی‌ که مشکل فاضلاب اهواز با برنامه‌ریزی دو ساله قابل حل است.

استاندار سابق خوزستان تصریح کرد: چرا اکنون ما در خوزستان آب خوردن نداریم در حالی‌که خوزستان سرشار از چشمه ها و رودخانه های آب شیرین است. همچنین سدهای خوزستان نیز حجم زیادی از آب شیرین را در خود ذخیره سازی کردند اما با این وجود هنوز مردم خوزستان برای تامین آب آشامیدنی از دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کنند و یا آب تصفیه می‌خرند.

حیات مقدم افزود: این در حالی است که سازمان آب و فاضلاب خوزستان همچنان هزینه شبکه تأمین آب و دفع فاضلاب را از مردم دریافت می‌کند اما خدمات مناسبی به آنها نمی دهد.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی با بیان اینکه مشکل آب کشاورزی در خوزستان بسیار جدی است، گفت: وضعیت کمبود آب کشاورزی در خوزستان به شکلی است که طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز نیمه کاره رها شده و آن بخشی که اجرایی شد اکنون با مشکل تأمین آب مواجه است.

وی تأکید کرد: ما قبول داریم که کرونا و سیل سیستم مدیریت کشور را بحرانی کرد اما دولت باید این امکان و توانایی را داشته باشد که در شرایط بحرانی مدیریت کشور را پیش ببرد.
منبع : تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار