اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
شوشان - طنز نوشته ای به قلم محمد شریفی :
سلام  آ میرزا
فی الحال که دست به قلم شدم و دارم این کلمات غریب و نجیب را از صفحه کلید یک گوشی اپل که ساخته ی شیطان بزرگ است،  تحریر و تقریر می کنم.اول از همه به عرض شریف تان برسانم، زیاده حال خوشی ندارم،بد جوری دمدمی و دموی مزاج شدم، علیرغم همه مراقبت ها و مواظبت ها و صاف برو ، صاف بیا گربه شاخت نزنه ، شد آنچه نباید می شد. ویروس منحوس کرونای دست پخت کشور برادر چین کمونیست تمام امعاء و احشا و جوارح بدن ضغیف من را نشانه گرفت و سه ماه و اندی مثل آدم مار زده یا دور خودم می پیچیدم یا در بیمارستان ها و مراکز درمانی پول های بی زبان را به باد می دادم، عاقبت الامر کارمان به دباغ خانه ی دکتر میرزا منصورخان که از علمای علم النفس است ،افتاد.حکیم پس از معاینات مکرر و گرفتن شرح احوالات بیشمار و چیدن یک عالمه صغری و کبری در کنار هم با توسل به منطق ارسطالیس و شیوه های استقرایی سقراط و طب بقراط و باز کردن آناتومی هاریسون آمریکایی و قانون بازتاب های شرطی ایوان پاولوف روسی به این نتیجه نائل گشتند که تنها راه علاج من ، مدرک درمانی و اخذ یک مدرک پرفسوری و اگر نشد یک مدرک دکترا در یکی از دانشگاههای معتبر جهانی است، البته ایشان فرمودند: زیاده توفیری ندارد که مدرک اصل باشد یا با ضرب ریال و دلار و سکه و عواید بازار بورس و ارز دیجیتال خریداری شده باشد. ایشان در توجیه شیوه مدرک درمانی به اندازه هفتاد من مثنوی معنوی جلال الدین بلخی و امیر ارسلان رومی و خسرو و شیرین نظامی گنجوی برایم ادله و استدلال آوردند، از جمله گفتند: تمام مسئولان اجرایی کشور از صدر تا ذیل پرفسور یا دکتر هستند تا برسد به راننده های اسنپ و سایرین ...بیچاره کشور آلمان و فنلاد و فرانسه و سایر بلاد فخیمه که یک وزیر و وکیل پرفسور و دکتر و مهندس ندارند.  در ادامه تاکید فرمودند: عدم همرنگی من  با جماعت پرفسور و دکتر و مهندس و دیگر القاب و عناوین اسباب رسوایی و بروز و ظهور این ویروس منحوس در من شده است. از طرفی ماندن سر بی کلاه و بی مدرک و بسنده کردن من به یک مدرک سیکل ناقابل و درپیتی عامل تشدید این مصیبت عظیم در من شده است.
خوب که استدلاهای میرزا منصور خان را آنالیز و پالایش کردم ، دیدم دارد حرف حساب می زند، تا آنجا که حرفش  برای من حکم  حجت کامل است،بنا به همان دلایل که شرح آنها را آوردم، به محض ارسال همین مرقومه که با سرعت برق از طریق واتساپ برایتان ارسال می شود،اگر آب در دستتان هست آن را زمین بگذارید و فوری دست به کار بشوید و یک فقره مدرک دکترای معماری یا صنعتی از یکی از  دانشگاه معتبر بین المللی نظیر: آکسفورد انگلستان یا هاروارد آمریکا و اگر نشد سوربن فرانسه برایم ردیف بکنید !! طوری مدرک را اخذ نمایید که مو لای درز آن نرود و تمامی استعلامات معمول و مخصوص حمل بر  گواهی صحت و اصالت چه در داخله و چه در خارجه به پیوست آن مدرک موصوف که برای من حکم بقا و بازگشت سلامت دوباره دارد. ضمیمه باشد. به دایی خانقلی امرفرمودیم که سبیل جریده چی های حرفه ای را با انواع دنبه ی اعلای کرمانشاهی چرب و نرم کنند.تا به کمک شانتاژهای رسانه ای افکار عمومی را همراهی کنیم تا در مجامع و محافل ما را پرفسور یا دکتر خطاب کنند.  در همین راستا برنامه ریزی شد در یکی از تالارهای بزرگ از مدرک اخذ شده رونمایی کنیم تا با شفاف سازی ،شائبه ها و شایعات احتمالی را برطرف و مکر حاسدان و دشمنان را بخودشان برگردانیم.
درست است که من سواد  خواندن و نوشتن چندانی ندارم، و همان تتمه سواد عهد عتیق که با ضرب پول در کلاس اکابر با همت مرحوم ابوی به اسم من راست و ریست شد، بعرضتان برسانم، همان مختصر هم به علت تغییرات جوی ،اعم از: ریزگردها و ریزمغزها و سیلاب و فوران فاضلاب های اهواز در بارش پاییز پارسال نم کشید، و دیگر سوادی در من باقی نمانده که بخواهم با مدرک ساختگی پز و فیس بدهم ،اما چاره ای باقی نمانده ، پای سلامت در میان است ،لذا در برابر این آش درهم جوشی که میرزا منصور خان برایمان پخت و اوضاع قمر در عقربی که خالو غلامرضا رقم زد و  بلبشوی کرونا بازی و زدن واکسن روسی من را به این نتیجه رسانید که به شیوه مدرک درمانی گردن بنهم. که البته با مشاورت خانقلی که مرتب در رکابمان حضور دارند، مشکل بیسوادی خودم را با شیوه های دیجیتال برایش راه حل پیدا خواهیم کرد.از این بابت نگران نباشید.
نور چشمم
شدت دردهای من طوری است که اخذ مدرک دکترا از دانشگاههای وطنی التیامی بر آن زخم ها نخواهد گذاشت، مضافا این را خدمت شما عرض نمایم اگر مدرک وطنی بخواستیم، همین کرمعلی خودمان هزار و یک راه بلد است، مثل آب خوردن با سه تا سوت بلبلی می توانست مشکل را حل کند.،می دانم  اوضاعی که ترامپ و گلوبالیست ها برای جهان رقم زده اند، شاید کار را برایت دشوار کنند، اما بخت یاری کرد و ترامپ اسباب و اثاثیه اش را از کاخ سفید بیرون کشید، الحمدالله شما یکی از لابی های استخواندار هستید،   نگران پول و پلا و مخارج مربوطه نباشد.
خالو جان بیش این مزاحم نمی شوم ، همه ی اهل منزل خدمت شما سلام دارند. 
امیدوارم قبل از عید امسال با آوردن مدرک دکترا و تمامی استعلام های مربوطه خودت را بخوبی نشان داده باشی، البته واسطه های دیگری هم دست به نقد روی صف ایستاده اند ولی گلبانو اصرار دارد که شتیل و حق العمل کاری عاید خود شما بشود بهتر است تا غریبه هر چه باشد شما پاره تن خودم هستی.
با این حال ظرف چهار روز منتظر می مانیم ، اگر از شما خبری نشد، به طرق دیگر رفع حاجت خواهیم نمود.

قربانت 

میرزا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار