اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۶۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
شوشان - امین بهرامی(شريعت شوشترى):

صدای هلهله ملائکه را می شنوید؟ گویا نبائی عظیم در راه است. ولادت منحصر به فردترین مولود هستی صورت می پذیرد. این نوزاد در حدی از عظمت است که باید در پاک‌ترین قطعه ی عالم پا به عرصه وجود بنهد.

میلاد شخصیتی است که به پاس اجلال از یمن مقدمش درب خانه کعبه نه، بلکه دیوار آن ترک برمیدارد، فاطمه بنت اسد (سلام الله علیها) وارد می‌شود، سه روز میهمان رب العالمین می‌گردد،پاک‌ترین بانوان بهشتی توفیق می یابند تا در ولادت مولود بیت الله الحرام، بنت اسد را یاری کنند.

آری ! در ۱۳ رجب شخصیتی پا به عرصه وجود می نهد که محور نیایش است. کعبه توحیدی که زمانی مملو از بت بود، پس از مجاهدتهای پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) مجدداً عظمت توحیدی اش را پیدا کرد و برای ولادت روح توحید پاک گشته، آماده شده و باید دیوار کعبه ترک بردارد و شکافته شود وگرنه هر صالح و ناصالحی از درب خانه ی خدا به درون این بیت وارد شده‌اند، آری؛ مولودی منحصر به فرد باید با شیوه‌ای خاص متولد گردد.

نه تنها دیوار کعبه،بلکه اگر قلب کائنات، سینه آسمان و دل زمین به یمن مقدم  پرنور امام سپیدان عالم شکافته شودچیزی نیست.حق است چنین شود، زیرا علی (علیه السلام) این اعجاز بزرگ رب العالمین دیده ی مبارکش را به دنیا می گشاید و زمین آن سانی ارزش پیدا کرد که به قدوم حضرتش متبرک شد.
به قول شاعر : 

باز هم می درید قلبش را 
کعبه صدها هزار اگر در داشت
کعبه جای خودش که در قدم است 
سینه ی آسمان ترک برداشت

خداوند با خلقت امیرالمؤمنین (علیه السلام) اتمام جمال،جلال و جبروت خویش را یکجا به عالمیان عرضه داشت.فتبارک الله احسن الخالقین.
اگر خوب گوش فرا دهیم، پس از ۱۴ قرن هنوز صدای جشن و شادمانی اهل آسمان و زمین را در ولادت امام العارفین می شنویم.

سراسر هستی مبتهج از میلاد صراط مستقیم خدا،ترجمان قرآن، امام الموحدین، لنگر آسمان و زمین  یعسوب الدین و قائد الغر المحجلین حضرت علی بن ابی طالب(علیه افضل الصلوات المصلین) هستند.

سالروز ولادت ولی الله الاعظم ( علیه السلام)‌ هنگامه علی شناسی است، اما کلام گوینده و نویسنده ای است که با بیان الکن و قلم نارسیده و کال خود می تواند آن شخصیت هزار بعدی را به دیگران معرفی می کند؟

بهتر آن است که خویشتن را خلع سلاح نموده و به این حقیقت انکار ناپذیر اعتراف نمائیم که غیر از خدا و رسولش و امامان معصوم کسی از عظمت شخصیت و اندیشه ژرف امیرالمومنین حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) خبری ندارد، مگر اینکه معرفت آن فرد برگرفته از آیات الهی و کلام عترت (علیه السلام) باشد .

نام مقدس مولود کعبه زینت بخش تارک تاریخ است. ولایت حضرتش کامل کننده دین و حیات بخش هستی ، جود امام المتقین از یاد برنده ی حاتم ها ، زهد مولی الموالی بی رغبتی آن حضرت به دنیا را نشان داده و کوشیده است تا با قضاوتهای خود به عدالت آبرو بخشد.

۱۳ رجب زادروز آن امام معصومی است که جهاد بی بدیل حضرتش قامت دین را استوار داشت و در عین ایستادگی در مقابل جباران عالم در مقابل اشک یتیم بی تاب می شد.

نام دلنواز و سیمای چشم نواز آن یوسف ِ مصری ، تسلی بخش بینوایان و مظلومان بشریت در طول اعصار مختلف است. اندیشه و گفتار امیرالمومنین (علیه السلام) حیات‌ بخش زندگی بوده و علم بی پایان او اقیانوس بی کران همه حکومت‌ بی بدیل آنحضرت عالی ترین الگوی موجود برای اداره جهان و رهبری خلق خداست.

آنچه امروز دنیا تشنه ی آن است اندیشه علی (علیه السلام)  است . باید به اندیشه آن حضرت پی برد تا هزار بعدی بودن این شخصیت والا را در حد توان خویش بشناسیم .

اگر تفکر انسانی که گوهر وجودی آن شخص است،  با زیر بنای توحیدی شالوده ریزی شود، در هر کاری که انسان آغاز می‌کند به زیباترین شکل ممکن انجام داده و آثار خالصانه ی خویشتن را جاودانه خواهد کرد.

آری ! علی (علیه السلام) اینگونه بود ، اندیشه ی او توحیدی محض بود و در هر کاری که وارد می شد ، آن را به عالی ترین نحو ممکن به سرانجام می رساند و مجاهدتهای خویش را بر تارک تاریخ وجود ثبت نمود .

زیباتر آن است که بگوئیم خداوند اراده کرده است تا نام علی (علیه السلام) ، اندیشه مبارک حضرت و لحظه لحظه ی گفتار و رفتارش بر جریده ی هستی ثبت گردد.

با اندیشه و عمل علوی است که انسان می تواند به کرامتهای والای انسانی دست پیدا کرده و دیگران را از فیض خویش بهره مند سازد .

با همین اندیشه و عملکرد مبارک است که می توان برای آخرین بازمانده از نسل علی (علیه السلام) حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زمینه سازی کرد و بسط دادن اندیشه توحیدی و راه مبارک امیرالمومنین (علیه صلوات الله) باعث آشنایی دنیای امروز و مجذوب شدن مردم به مسلکی است که با ظهور حضرت مهدی موعود موجود ( ارواحنا له الفداء) و با تشکیل حکومت عادله اش ادامه دهنده اندیشه و سیره ی امام المتقین علی (علیه السلام)   خواهد بود. 

پس برای هموار کردن مسیر ظهور ابتدا باید علی (علیه السلام) ، تفکر و سیره ی آن حضرت را در حد توان بشناسیم و باید در دنیای کنونی و جامعه اسلامی برای نهادینه کردن اندیشه و مسلک امیرالمومنین (علیه السلام) کوشش نمائیم تا پدر معنوی امت یعنی علی بن ابی طالب (علیه السلام) ، و افکار و منش آنحضرت معیار حرکت جهانی حضرت ولی عصر (علیه السلام) گردد و روزی فرا برسد که شعار کل جهان یا علی شود .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
comment
0
0
comment این اندیشه ای که ازش صحبت میکنید،فقط درغالب نوشته هست شیخنا،ازعمل خبری نیست.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
comment
0
0
comment باسلام.قلم استادبهرامی همیشه درحال تحریر تازه های دین هست،واقعایادداشت زیبا و به موقعی بود.از جناب حلالی هم که مطالب متنوع رو درسایتشون انتشارمیدن ممنونم.به امید عملی شدن اندیشه دینی درجای جای این کره خاکی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار