اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
شوشان - مصطفی حلالی:

اواخر بهمن ماه ۹۸ بود که وزارت بهداشت  اعلام کرد اولین مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم شناسایی شده و از آن به بعد کشور آرام آرام  رنگ و بوی مبارزه با کرونا  گرفت.

با اعلام کارشناسان در مرحله اول شیوع این بیماری واگیردار بسیجیان همچون گذشته که جان خود را برای دفاع از امنیت کشو فدا می‌کردند، در میدان مبارزه، ضدعفونی اماکن عمومی و معابر را برعهده گرفتند و خطرات مبتلا شدن را به جان خریدند تا هموطنان شان آرامش  و امنیت داشته باشند.

بعد از این که اعلام شد برای مقابله با کرونا همه باید ماسک بزنند موجی از کمبود ماسک جهان را فرا گرفت این بار دغدغه ی کمبود وسایل بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده نیز رخ نمایی کرد. این روند تا جایی ادامه داشت که برخی دلالان و سود جویان وارد بازار شدند و با اقدام به احتکار این اقلام، موجبات کمیاب و گران شدن این وسایل را فراهم آوردند.

و درست زمانی که کشور‌های جهان محموله‌های ماسک و اقلام بهداشتی را از هم به سرقت می‌بردند، بسیج برای تولید ماسک در کشور به کمک وزارت بهداشت آمد تا باز هم برگ زرین دیگری بر کارنامه اش اضافه کند و نتیجه همین تلاش‌ها باعث شد خیلی زود کمبود ماسک در کشور جبران شود و ماسک و اقلام بهداشتی رایگان به دست خانواده‌های بی بضاعت در حاشیه شهر‌ها و همچنین کودکان کار برسد.

برای مقابله با این بیماری دولت جلسه ای به همراهی ستاد مقابله با بیماری کرونا به ریاست وزیر بهداشت تشکیل دهد تا تمام ظرفیت های کشور برای مقابله با این بیماری به صورت یکپارچه و منظم عمل کنند.

از آنجایی که تمام بسیجیان در همه عرصه ها تخصص دارند در خط مقدم مبارزه، بسیج نیز برای این که به کادر درمان کمک کند. داوطلبانه در بخش‌های مختلف از جمله، پزشکی، پرستاری، بهیاری و حتی نظافت اتاق بیماران کرونایی حضور پیدا کرد تا کمی از بار سنگین کادر درمان را به دوش بکشد، اما بسیجیان تنها در این خط فعال نبودند بلکه آن‌ها برای تغسیل و تدفین جان باختگان کرونایی هم حضوری فعال داشتند.

در آن شرایط مهمترین تصمیم ستاد ملی کرونا، اعلام بسیج ملی غربالگری و مقابله با بیماری کرونا بود. بسیج با حضور تیم‌های غربالگری در مبادی ورودی بعضی از استان‌ها و همچنین حضور جهادگران در طرح پایگاه محله و پایش سلامت عمومی برای کنترل کرونا فعالیت داشته اند همچنین با ایجاد نقاهتگاه‌های کوچک و متوسط برای پذیرش بیماران کرونایی، قبل از بستری و بعد از ترخیص از بیمارستان، خدمت دیگری برای کمک به مهار کرونا داشته اند.

توزیع سبد ارزاق و کمک مومنانه

اما غربالگری پایان کار بسیج در شرایط کرونا نبود، بسیج در نقش دیگر باید به کمک خانواده هایی می‌رفت که کسب و کار آنها از بیماری کرونا آسیب دیده است.

چندی نگذشت که رمز فعالیت‌های بسیجیان تغییر کرد. بعد از این که رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان با اشاره به مشکلاتی که به دلیل انتشار ویروس کرونا برای مردم پیش آمد، فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتفاق بیفتد، خاطره خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت» و همین فرمایش‌های رهبری باعث شد بسیج با رمز مواسات و همدلی در میدان حاضر شود و حماسه‌ای دیگر از خود به جا بگذارد. تهیه بسته های معیشتی و توزیع  آن بین نیازمندان هر محله جلوه دیگری از اقدامات جهادی بسیجیان است.

از دیگر کارهای ماندگار بسیج می توان به تقویت و برجسته سازی (تشدید) طرح شهید سلیمانی از طریق برگزاری رزمایش های حوزه های نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شناسایی و مراقبت از بیماران کرونایی، توزیع کمک های مومنانه در قالب طرح مذکور و حمایت از بیماران و خانواده آنان، توسعه مراکز واکسیناسیون، ارائه خدمات پزشکی رایگان و تخفیف ویژه در مراکز درمانی خاص و ارائه برنامه هایی در جهت اقناع و اقبال آحاد مردم در انجام واکسیناسیون اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار