اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
به نظر می‌رسد قطعی برق بازارها نمی‌تواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از تجمعات باشد چراکه بازارها در ساعات روز فعال هستند
گسترش شیوع کرونا در شهرهای خوزستان و به‌ویژه اهواز سبب ایجاد برخی از محدودیت‌ها برای اصناف شد.

قرمز شدن وضعیت ۱۱ شهر خوزستان سبب ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ و ممنوعیت فعالیت اصناف از ساعت ۱۸ ابلاغ شود.

ابلاغ این محدودیت‌ها هم مانع از این نشد که برخی از اصناف دست از فعالیت بردارند و بازارها همچنان شلوغ بود تا اینکه به دستور فرماندار اهواز دستور قطع برق بازار مرکزی اهواز را صادر کرد.

روز گذشته علاوه بر قطع برق خیابان‌های اصلی و فرعی سلمان فارسی، امام و طالقانی برق بازار کیان اهواز هم قطع شد.
 
درمانی بدتر از بیماری

یکی از شهروندان اهوازی در این باره می‌گوید: قطع برق بازاز مرکزی اهواز برای شهروندان عادی مشکل ساز شد.

وی افزود: خانه‌های مسکونی زیادی در مرکز شهر وجود دارد که قطعی برق سبب قطع شدن آب، خاموش شدن آسانسور و بسته ماندن در منازل شد.
این شهروند اهوازی بیان می‌کند: این نابه‌سامانی برای ما مشکل ساز شد و از برنامه زندگی روزانه خود هم عقب افتادیم.
 
قطع برق راه حل مشکل نیست

یکی از کسبه‌های بازار کیان اهواز می‌گوید: برق بازاز مرکزی و کیان را قطع می‌کنند اما کسبه خیابان‌های وهابی، کیانپارس، پادادشهر، صددستگاه و... آزادانه به کسب و کار خود ادامه می‌دهند.

وی می‌افزاید: وقتی رعایت قانون برای همه یکسان نباشد، آسیب آن فقط متوجه کسبه‌های خرد می‌شود. همین عامل هم سبب شده که بازاری‌ها به دستورالعمل‌ها توجهی نکنند.

وی می‌افزاید: در این زمینه یا باید راه حل واحد پیدا کنیم، یا قانون را برای همه اجرا کنیم و یا اینکه ببینیم دیگران چه کردند و ما هم انجام دهیم.
 
دستور فرماندار برای قطع برق
سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز درباره قطعی برق در بازارها می‌گوید: این تصمیم بر اساس دستور فرماندار اهواز اجرایی شده تا شاهد تجمع مردم در این مناطق نباشیم.

علیرضا شکرخدایی می‌افزاید: برق بازار مرکزی اهواز و همچنین بازار کیان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و هشدارهای بهداشتی در ساعت 18:30 در روزهای گذشته قطع شد.

شکرخدایی اظهار می‌کند: زمان و‌ مکان قطعی برق را فرماندار اهواز به‌عنوان رئیس ستاد کرونا تعیین می‌کند و شرکت توزیع برق اهواز به‌عنوان مجری هیچ نقش دیگری ندارد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز توضیح نداد که آیا این شرکت می‌تواند جلوی قطعی برق منازل مسکونی را بگیرد یا خیر.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، به نظر می‌رسد قطعی برق بازارها نمی‌تواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از تجمعات باشد چرا که بازارها در ساعات روز فعال هستند و فقط برای مقطعی کوتاه در ساعات شب تعطیل می‌شوند.

در ناکارآمدی این راهکار همین بس که برق منازل مسکونی هم قطع می‌شود و نارضایتی‌ها را افزایش می‌دهد، علاوه بر این فقط یکی دو بازار به صورت موقت تعطیل می‌شوند و سایر بازارها دایر هستند.

به نظر می‌رسد ستاد مقابله با کرونا باید با حضور نمایندگان اصناف و نخبگان راهکار عملی و اصولی برای جلوگیری از تجمعات در بازارها اتخاذ کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار