اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
شوشان - داود مدرسی یان :
چندی پیش تحلیلگری نوشته بود: «نظام گزینه در انتخابات ندارد». حرف حق. اگرچه شاید وی از این حرف حق بدنبال اهداف دیگری بود اما گزاره «فلانی گزینه رهبری و نظام است» همیشه یکی از گزاره های تبلیغاتی بود که برخی کاندیداها و اطرافیانشان در انتخابات های مختلف سعی می کنند از آن بهره ببرند و در مقابل هم رسانه های بیگانه که سعی می کنند در انتخابات ها یک نفر را بعنوان #گزینه_نظام مطرح کنند تا برای او رأی منفی بتراشند.

واقعیت این است که شعار تبلیغاتی «گزینه نظام»، دستاوردی برای کاندیداها ندارد. بجز اینکه بخشی از دلسوزان نظام و بچه های حزب اللهی، تأثیر مثبتی روی آرا ندارد. البته همین نیروهای حزب اللهی هم دیگر روشن شده اند و به این شعارها وُقعی نمی نهند اما اطرافیان کاندیداها برای اینکه رقبای خود را از میدان به در کنند و دهان دیگران را ببندند از همچنین شعاری استفاده می کنند.

دشمنان هم در مقابل سعی می کنند با این شعار تخریبی، به مردم القا کنند نظام و سران نظام بدنبال رأی آوردن فلانی هستند و رأی شما را مخدوش کنند در نتیجه برای آن کاندیدا رأی منفی ایجاد نمایند.

به قطع می گوئیم که اگر نظام را به معنای رهبری در نظر بگیریم در هیچ دوره ای از مقاطع انتخاباتی گزینه ای نداشته و به مردم یا خواص و نخبگان هم نگفته اند به فلانی رأی دهید! رهبر انقلاب به صراحت می گوید «رأی خودم را حتی به اعضای خانواده هم نمی گویم»! لذا اینکه دیگرانی هستند در دفتر رهبری یا در سایر ارگان ها و #درگوشی می گویند رأی رهبری با فلانی بود یا خواهد بود، دروغی بیش نیست.

اگر هم نظام را به معنای جمع سران سه قوه، نهادهای حاکمیتی همانند سپاه و ارتش و شورای نگهبان و ... بنامیم باز نمی توان گزینه ای برای کلیت نظام در نظر داشت. بله امکان دارد دولت و مجلس به عنوان دو قوه که رأی مردم را می گیرند برای کاندیدایی تبلیغ کنند کمااینکه خودشان هم کاندیدا هستند، طبیعی است و خلاف قانون هم نیست و امکان دارد یک نهادی خلاف قانون برای نامزدی هزینه کند و تبلیغ کند، اما اینکه بگویند فلانی گزینه نظام و رهبری است صددرصد خلاف واقع است.

البته طبیعی است که رهبری شاخص می دهد و شاید یک نامزدی به شاخص ها قرابت بیشتری داشته باشد و به گفتمان امام و رهبری نزدیک تر باشد، طبیعی است. اما رهبری هیچوقت گزینه ای برای معرفی به مردم نداشته است. شاید دیگران هم باتوجه به شاخص ها و قرائنی بگویند به احتمال، نظر رهبری روی فلانی است یا به فلانی رأی می دهد؛ اما نمی توان گزینه ای را به رهبر انقلاب و نظام منتسب کرد.

یکی از جدی ترین اشکال دوستان اصولگرای ما همین است که پاس گل به رسانه های بیگانه هم می دهند. رفقای حزب اللهی باید مواظبت کرد. هیچ کاندیدایی را به عنوان گزینه نظام و رهبری معرفی نکنیم! اشکالی ندارد اگر بگوئیم فلانی با آرمان های انقلاب و امام و رهبری قرابت بیشتری دارد فلانی بیشتر در این چارچوب می گنجد اما حق نداریم کسی را بعنوان گزینه رهبری و نظام مطرح کنیم! بگذاریم رهبری و نظام برای همه سلایق سیاسی و جریانات سیاسی و مردم باقی بمانند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار