اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۷۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
تصمیم اخیر سلیمانی ، که اعلام کرد هیچ مدیری حق شکایت از رسانه های خوزستان را ندارد، نشان داد، که نگاه مثبت وی به رسانه و مطالبات مردم ، نگاهی حرفه ای ، دلسوزانه و منطقی است که می تواند او را در حل مشکلات و انجام کارهای کلان و خرد یاری دهد .
استان خوزستان، با توجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیک،بهره مندی از منابع عظیم نفت و گاز کم نظیر در جهان، و همچنین وجود رودهای بزرگ خروشان در آن، همواره نقش مهمی در تاریخ معاصر ایران و منطقه ایفا کرده است .

در آغاز جنگ تحمیلی ،صدام حسین ،دیکتاتور وقت عراق، با شعار فتح تهران به مرزهای ایران اسلامی تجاوز کرد ،اما برای کارشناسان و شاید خود مردم کاملا روشن بود که هدف از صدام ، نه فتح تهران و ایران بلکه ربودن خوزستان بزرگ از ایران و غارت منابع نفتی،اقتصادی ،صنعتی و اجتماعی خوزستان به نفع خود و تقسیم آن با استعمارگران غربی و شرقی بود .

اما برخلاف ان چه که صدام و همپیمانانش متصور شده بودند ، شرایط به گونه ای دیگر رقم خورد ، و مقاومت، پایداری و همدلی مردم خوزستان و ملت ایران ، تمام نقشه های آنان را نقش برآب کرد.

اما با وجود مقاومت و ایستادگی خوزستان و پیروزی نظامی و سیاسی ایران در جنگ ۸ ساله،  و حفظ مرزهای سیاسی و جغرافیایی کشور، زیرساخت های کشور به شدت مورد آسیب قرار گرفت اما آنچه که بر سر خوزستان آمد، با همه جای دیگر متفاوت بود و این خوزستان بود که هزینه مقاومت و مجاهدت را هم با فدای جان فرزندانش و هم با خسارات بزرگ بر پیکر اقتصاد و زیرساخت هایش متحمل شد .

اما متاسفانه ، پس از جنگ، ان توجهی که بایستی برای بازسازی و پیشرفت و توسعه خوزستان ، ان هم بر اساس منابع ، ظرفیت ها، بافت اجتماعی و فرهنگی و نقش مهم و راهبردی آن، صورت بگیرد، اتفاق نیفتاد و همواره این استان زرخیز با وجود همه کارها و پیشرفت هایی هم که صورت گرفته، همچنان جز استان های محروم و کم تر توسعه یافته بوده است .

اما این قطار بی توجی و محرومیت، تقریبا در سال ۹۸ ، همزمان با سیل ویرانگر فروردین همان سال بود که سوتش به صدا در آمد صدای  محرومیت و مظلومیت خوزستان را فریاد زد .

مردمی که از ضعف عملکرد مدیران ضعیف اجرایی استان ، فریاد و ناله سر دادند و آن چه که در طول سالهای اخیر در دل خود فرو برده بودند را با بغض و اشک ، با امواج سیلی که خانه و زندگی ان ها را با خود میبرد همراه کردند و تنها چیزی که توانست تسکین بر قلب زخمی انان باشد ، حضور فرزند شجاع ،دلیر و مجاهد خود ، سردار سرافراز و پر آوازه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی بود که با بوسه الهی خود بر دستان این مردم سختکوش ، آرامش را به خوزستان روانه ساخت .

اما پس از سیل ، بحران های دیگر خوزستان، سر برآوردند و کام مردم خوزستان را به تلخی کشاندند.

از مشکل ویران کننده فاضلاب شهری گرفته، تا آلودگی هوا، بیکاری جوانان،ولنگاری مدیران اجرایی، تبعیض، رانت ، نیشکر هفت تپه و ده ها داستان دیگر ....که کوچکترین انتظار مردم و سیاسیون دلسوز استان، وارد کردن مدیری جدید و توانمند و پر تحرک برای حل این مشکلات و یا  حداقل تلاش برای رفع آنان بود.

این خواسته به حق ، سرانجام با ضد و نقیض های مختلف، بالاخره انجام شد و قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد .

اما واقعیت این بود، در ابتدا ، و با وجود تبلیغات سو و حملات رسانه ای افراد خاص و سیاه نما ، چنین نشان داده شد که سلیمانی دشتکی  هم راه قبلی ها را در پیش خواهد گرفت.

اما همه چیز عکس آن چیزی که بعضی ها می‌پراکندند رقم خورد ، و استاندار‌ جدید خوزستان، در همان لحظات شروع مدیریت خود و با اقداماتی که صورت داد، نشان داد، کمر همت برای رفع مشکلات خوزستان را با تکیه بر تجربه و اصالت خود محکم بسته است و برای رهایی خوزستان از مشکلات آمده است .

سلیمانی دشتکی ، با اینکه به خوبی می داند عمر کوتاهی از دولتی که او را به استانداری خوزستان منصوب کرده باقی مانده است و احتمال تغییر او تقریباً در دولت جدید حتمی خواهد بود، اما بی درنگ و شبانه روز در حال تلاش مجاهدانه و ایثارگرانه برای حل مشکلات خوزستان و مردم خوزستان است .

عزل ۵۰ مشاور که وجودشان به هیچ عنوان نفعی برای خوزستان نداشت، اعمال قوانین سخت گیرانه برای کنترل کرونا، اقدامات فوری و رایزنی های مکرر برای تجهیز و توجه بیشتر به زیرساختهای پزشکی ،تجهیزات و امکانات مقابله با کرونا در خوزستان، تغییرات فوری در مدیران کم کار، و کشاندن همه مدیران استان و شهرستان ها برای حل مشکلات به میدان عمل از اقدامات سلیمانی بود که نشان داد او برای کار و برای اصلاح و برای خدمت آمده است .

تصمیم اخیر سلیمانی ، که اعلام کرد هیچ مدیری حق شکایت از رسانه های خوزستان را ندارد، نشان داد، که نگاه مثبت وی به رسانه و مطالبات مردم ، نگاهی حرفه ای ، دلسوزانه و منطقی است که می تواند او را در حل مشکلات و انجام کارهای کلان و خرد یاری دهد .

هنوز مدت بسیار کمی از حضور سلیمانی دشتکی در سمت استانداری خوزستان می گذرد اما تقریبا برای همه آشکار  است که اگر از همان ابتدای دولت سلیمانی استاندار‌ خوزستان می بود، امروز بسیاری از مشکلات عینا یا وجود نداشت یا بسیار کوچک و کمرنگ بود .

و اما امروز ،همراهی ،همدلی و کنار هم ایستادن و وحدت تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی ریشه دار خوزستان است که خوشبختانه با همراهی همه مسئولین استان از جمله ، نماینده ولی‌فقیه، نمایندگان مجلس، مسئولان لشکری و نخبگان و... و با همت و توان بالا و اشتیاق کم نظیر استاندار‌ خوزستان، حرکت به سوی رفع موانع و مرتفع نمودن مشکلات ادامه دارد ...
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
الهایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
comment
0
0
comment سلام نیازکاردارم. 09390468553
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار