اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
غلامرضا فروغی نیا / مدیرمسئول روزنامه اقتصاد بومی : بیاد داریم بارها قرار بود که غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان تغییر کند. هر بار هم نام یک شخص به عنوان جانشین از گوشه های مختلف کشور شنیده می شد. تا اینکه علی رغم همه ‌پیش بینی‌ها و در شرایطی که کمتر از شش ماه از عمر دولت «تدبیر و امید» باقی مانده بود این جراحی در استانداری خوزستان به وقوع پیوست.

انتخاب «قاسم سلیمانی دشتکی» از استان چهارمحال بختیاری در حالی که یک غیر بومی در خوزستان بود اما برمبنای برخورداری از ریشه های قومی مشترک می ‌توانست سرپلی برای طرح مطالبات مشترک هر دو استان به ویژه در مورد طرح های انتقال آب از سرچشمه های کارون ،مفید باشد. لذا پس از بحث‌های مقدماتی در میان نخبگان استان سرانجام همه منتظر اقدامات استاندار جدید در عمل شدند.

اینکه شریعتی تیمی از افراد مورد وثوق خود را در استانداری به کار گرفته بود جای تردید نیست اما شاکله استانداری خوزستان به گونه ای نبوده است که تصور شود همه افراد شاغل در آنجا مطیع و فرمان بردار وی بوده باشند تا استاندار جدید به بهانه تقسیمات وزارت کشوری و غیره، به دگرگونی انقلابی در آنجا بپردازد.

اساساً مبحث اشتغال در وزارت کشور اگر بخواهد به صورت ریشه‌ای دنبال شود ‌می تواند شامل جناب استاندار فعلی هم بگردد اما باید در نظر گرفت که چنین فرمولی حلال مشکلات عاجل استان خوزستان آنهم ظرف مدت باقیمانده ۶ ماهه از دولت روحانی نخواهد بود . چنین رویه ای به نظر می رسد نوعی چالش آفرینی بدون برنامه در شاکله مدیریت استان خوزستان باشد که به انشقاق اقشار مختلف دامن خواهد زد.

بسیاری براین نکته اتفاق نظر دارند که برخی شخصیت های شاغل در استانداری بسیار مستقل تر از این بودند که زیر فرمان شریعتی باشند تا مشمول دگرگونی اخیر جناب سلیمانی دشتکی بگردند.در این رابطه بی تردید شخصیتی بی بدیل همچون « پروفسور علی حسین زاده» درمیان دانشگاهیان از لحاظ علمی و رفتاری و سوابق انقلابی کم نظیر و مایه فخر استان خوزستان است .وی در طول مدت خدمت خویش در استانداری سه بار استعفا داد و اگر اصرار بسیاری از نخبگان استان برای حفظ اندوخته های موجه در ساختمان استانداری نبود وی دو سال پیش عطای معاونت سیاسی را به لقایش می بخشید تا شاید این گونه وزیر کشور استاندار فعلی خوزستان را زیر فشار نگذارد که این شخصیت عالی رتبه بومی استان خوزستان را کنار بگذارد.

بعلاوه انتظار بود جناب استاندار با تأمل و مشورت و احترام بیشتری به تصمیم گیری در مورد تغییر مشاغل و پست های این اداره که حق طبیعی وی هم می باشد، اقدام می نمود.هرچند که بیش از آن، همه در انتظار این هستند ،ببینند استاندار جدید فارغ از برخورد با کسانی که در انجام وظایف مدیریتی روزمره کوتاهی می‌کنند ،برنامه ریزی خویش برای اداره استان خوزستان را به معرض داوری افکار عمومی قرار دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار