اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
جلسه شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره شهر و رسانه با حضورامیر آهن جان سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز بعنوان دبیر جشنواره و پیشکسوتان عرصه رسانه و مطبوعات استان برگزار شد.

آهن جان در ابتدای این جلسه کفت: این جشنواره را در راستای توسعه شهری، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی و با بهره گیری از نظریات اساتید و پیشکسوتان عرصه رسانه و پس از پنج سال وقفه به یاری خدا راه اندازی خواهیم کرد تا معضلات شهر را با توجه به شرایط موجود و با استفاده ار مثلث مدیریت شهری ، شهروندان و رسانه برطرف کنیم چرا که رسانه باعث ایجاد ارتباط دوسویه میان شهروندان و مجموعه مدیریت شهری می شود.

وی افزود: همواره رسانه ها بعنوان رابط میان مردم و مجموعه مدیریت شهری به کمک مدیریت شهری آمده و با بازگویی و تحلیل مشکلات توانسته اند یاریگر ما در خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان باشند.

در ادامه جلسه هریک از مدعوین به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در برپایی هرچه بهتر و با کیفیت تر جشنواره پرداختند.

سید رسول موسوی از پیشکسوتان اهل قلم استان در خصوص برگزاری جشنواره گفت: خاستگاه فعالیت رسانه و شهر مدنی و اجتماعی است و هر دو موجود زنده هستند و هر دو به همدیکر نیازمندند رسانه چشم مردم است پس نقدی که می کند باید سازنده و راهکشا باشد و به مدیریت شهری در انجام صحیح وظایف جهت بدهد و برگزاری جشنواره شهر و رسانه رویدادی آگاهی دهنده است که مردم را با مسائل مدیران و مدیران را با مسائل شهروندان آشنا می کند.

فروغی نیا یکی دیگر از اساتید اهل قلم استان ضمن یادآوری اولین دوره جشنواره شهر و رسانه عنوان کرد: این جشنواره همواره بعنوان یکی از رویدادهای مهم شهر مورد توجه مطبوعات استان بوده و هست و بعنوان یکی از شاخص های مهم عملکردی روابط عمومی شهرداری اهواز است که امیدواریم امسال و پس از پنج سال وقفه پربارتر از هرسال برگزار شود.

وی به سرفصل های جشنواره اشاره کرد و پیشنهاد اختصاص یک سرفصل جشنواره را به بحث کرونا و سیل دادوبرگزاری جشنواره را به فال نیک گرفت و ادامه داد:» رسانه ها اگر پشتگرمی اینچنینی داشته باشند دلکرم می شوند و به واسطه آنها مشکلات شهر باز می شود و در نتیجه بهتر می توان در راستای گره گشایی از مشکلات اقدام کرد.

پس از آن مهدی مکارمی از فعالان رسانه ای استان ضمن تشکر از برگزاری جشنواره شهر و رسانه عنوان کرد: این رویداد علاوه بر ایجاد پیوند میان مجموعه مدیریت شهری و رسانه کمک خواهد کرد بلکه در راستای ارتقا کیفی رسانه ها و مطبوعات استان نیز موثر خواهد بود.

مکارمی افزود : با توجه به شرایط ناشی از کرونا در شهر و با عنایت به ملاحظات فرهنگی، روانشناختی واجتماعی که وجود دارد یکی از سرفصلهای جشنواره به این امر اختصاص داده شود که شهرداری چه کارهایی برای زیست بهتر مردم در این شرایط انجام داده یا می تواند انجام دهد.
وی همچنین پیشنهاد برپایی کارگاههای آموزشی و برپایی سمپوزیومی با مبنای علمی در کنار جشنواره را ارائه داد.

نوری نماینده صدا و سیما نیز راه اندازی بخش ایده های مردمی رادر کنار جشنواره پیشنهاد داد و برگزاری چشنواره را اقدامی زیبا و درخور تحسین عنوان کرد که می تواند به توسعه شهر کمک کند.

در ادامه دکتر زینب شریفی پیشنهاد اختصاص یک سایت به این رویداد و گنجاندن مباحث تئوریک در خصوص معیارهای خبر، عکس و تیتر حرفه ای را در این سایت و درراستای برگزاری هرچه بهتر جشنواره ارائه دادوگفت : یکی از اهداف این دست جشنواره هاآموزش غیر مستقیم به رسانه هاست.

دکتر بهاروند از اساتید و پیشکسوتان عرصه رسانه نیز ضمن تشکر از آقای آهن جان به دلیل برگزاری این جشنواره گفت: جامعه ای که خبرنگار خوب نداشته باشد آن جامعه مرده است لذا اگر بخواهیم خبرنگاری توسعه را در جامعه نهادینه کنیم باید خبرنگارانمان را در این مسیر ترغیب کنیم که یکی از راههای آن برگزاری چشنواره هایی از این دست است.

وی همچنین به تولید بی رویه اخبار منفی در استان اشاره کرد و پیشنهاد راه اندازی پویش اخبار خوب توسط رسانه ها داد.

دکتر بهاروند گزارش ها و رسانه های منتقد را بعنوان یکی از سرفصلها و نیز رسانه های فعال در حوزه شهری را پیشنهاد داد و برای هیئت داوران نیز استفاده از داوران داخل استانی را توصیه کرد.

افشار پرویزی بابادی رییس خانه مطبوعات استان ابراز امیدواری کرد: جشنواره شهر و رسانه رویداد بزرگی است که امیدواریم با حمایت شهردار محترم و همت دوستان در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل به سرانجام برسد.

جهانگیر غیبی از دیگر فعالان رسانه ای نیز اختصاص سرفصلی به اهواز شناسی را در موضوعات جشنواره پیشنهاد داد.

در پایان این جلسه حضار به بحث و بررسی پیرامون زمان اعلام فراخوان و برگزاری جشنواره پرداختند و تعیین هیات داوران نیز به جلسه بعد موکول شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار